Views
2 years ago

2011-10

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Weer
  • Twee

De Binnenvaartkrant

De Binnenvaartkrant 10 10 mei 2011 Maaskade Bevrachters B.V. is voor enkele van haar schepen op zoek naar: matrozen Vrijetijdsregeling en loon n.o.t.k. Reacties aan: E. Swets Telefoon: 0653-431363 E-mail: Edwin@maaskade.nl www.maaskade.nl Bolero Scheepsprojecten BV zoekt Voor haar nieuwe m.t.s. Bolero VI Kapitein(s)i.b.v. Rijn-/ Radarpatent, ADNR, 14/ 14, Nederlandse condities Stuurmannen (Licht)matrozen, 4 wk/ 4 wk Nederlandse condities Contact: S. de Velde. Tel. 0651-392061 sdv@tolhuisshipping.nl Jachtmakelaardij De Maas Passagiersschip “Calypso” zoekt een Stuurman met patent Vaargebied: Hoofdzakelijk Rijn, Moezel en Nederland Voor deze functie is/zijn gewenst: • Goede contactuele eigenschappen • Representatief • Beheersing Duitse en Nederlandse taal een pré Heeft u interesse en/of vragen? E. van Velzen Merellaan 611 3145 EW Maassluis Telefoon +31(0)654767018 . e-mail: calypso@vaart.net PER DIRECT Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart Werfkade 33 . 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 . Fax: 0180-463540 . Mob.: 06-55 77 22 38 E-mail: scheepsmakelaardij.jhut@xs4all.nl Website: www.schipkopen.nl Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen TE KOOP m/s NOORDENWIND 1103 ton, bwj 1957, afm 80 x 8,20 x 2,52 mtr. 750 Pk MWM. Kopschroef 320 Pk, 2x 220/380. Nautisch compleet. Autokraan 12 mtr. Woning voor en achter. Stuurwerk hydraulisch. Geleverd met nieuw S.I. VRAAGPRIJS € 200.000,- m/s VIKING 620 ton, bwj 1963, afm 55 x 6,50 x 2,67 mtr. 365 Pk Caterpillar. Kopschroef 160 Pk, 220/380. Alu schuifluiken. 1 ruim 950 CUB. Grote woning met 2 slp. kamers plus voorwoning. Met alle papieren. PRIJS T.E.A.B. Bel voor INFO. Wij wensen alle clientèle een goede beurs in Gorinchem van 10 t/m 12 mei. Wij zijn alle dagen bereikbaar onder telnr 0655-772238 Gevraagd: KAPITEIN op duwboot Adelaar week op/week af Hoofdzakelijk Rotterdamse havens. Tel. 010-294 05 55 of 06-24613074 Vacuümboot “Hillers III” 27.25x5.27x1.73 m, 100 pk GM, SI tot 1-2017. € 45.000 Sleepboot “Argo” 27.00x5.40x1.50 m, 600 pk MWM, ruime accommodatie. € 49.500 Werkboot “Timo” 14.35x3.46x0.70 m, 82 pk SKL, met duwsteven. € 19.500 OP ALLE SCHEPEN INRUIL BESPREEKBAAR! Bosma Maritiem · Tel. 0628-839223 Email. bosmamaritiem@gmail.com Volker Kotter 1640, b.j. 1997, 16.40x4.40x1.50 m, DAF 200 pk , One Off Trawler, b.j. 1984, 13.10x4.75x1.80 m, Gardner 120 pk Ex Parlevinker, b.j. 1958, 12.00x3.50x0.90 m, Lister 36 pk Laat ons uw boot verkopen! Betrokken, zakelijk en ervaren. Vraag naar onze voorwaarden. www.jachtmakelaardij-demaas.nl Jan Klingenweg 3 . 5335 JK Alem 0418-663236 Al ruim 38 jaar zijn we een gerenommeerd Zwitsers familiebedrijf met 16 moderne riviercruiseschepen. Scylla is een organisatie die volop in ontwikkeling is. In augustus 2011 komt er een nieuw schip in de vaart. We zijn op zoek naar de volgende functies: 1 E KAPITEIN i.b.v. minimaal Rijnpatent 2 E KAPITEIN i.b.v. minimaal Rijnpatent KAPITEIN Rhône gebied Geschikte kandidaten hebben de juiste papieren, ervaring in de passagiersvaart, een verzorgd uiterlijk en kennis van de Duitse taal en/of Engelse taal. Voor de kapitein Rhône gebied is kennis van de Franse taal een vereiste. Wij bieden goede arbeidsvoorwaarden waaronder een 6/2 of 4/2 regeling. Voor uitgebreide omschrijvingen bezoek onze website: www.scylla.ch of bel tijdens kantooruren naar Oliver Sassen op het nummer +32 3315 7372 of +31 646032855. Schriftelijke sollicitaties voorzien van CV en pasfoto kunt u richten aan: Scylla Tours AG, afd. Personeelszaken, p/a Postbus 26, 4850 AA Ulvenhout, Nederland of per e-mail naar oliver.sassen@scylla.ch. Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: admin@somtrans.be Kom werken bij een rederij met toekomst, ook voor jou! • Personeelsplanner HR- ervaring Inplannen personeel Talenkennis: Duits Enige kennis van scheepvaart Leeftijd: 30 - 35 jaar n n n n n www.huizinga-snijder.nl • Bevrachter Je bent dagelijks bezig met het indelen van de schepen. Je houdt klanten op de hoogte van de positie van onze schepen. Ook factureren behoort tot je takenpakket. Profiel: Kennis Duits en Engels. Bachelordiploma Expeditie. Stressbestendig Kom terecht in een gezonde werksfeer waar je van volgende voordelen geniet: • Arbeidszekerheid • Punctuele betaling van uw loon • 100% sociale zekerheid • Moderne en vele dubbelwandige schepen • Betaling van bijkomende cursussen voor certificaten

De Binnenvaartkrant 11 10 mei 2011 Argonon verlegt ‘koers’ van Diesel naar LNG DOOR JOHAN DE WITTE We zijn in gesprek over het mts Argonon dat wordt afgebouwd bij Shipyard Trico in opdracht van Deen Shipping BV. Bijzonder aan deze tanker is de opgebouwde gastank c.q. equipment waarmee de Caterpillar voortstuwingsmotor en aggregaten op Dual Fuel brandstof (20% gasolie en 80% LNG) draaien. Aan tafel zijn: Klaas den Braven als projectmanager, Ben Timmerman namens Pon met energiezuinig en duurzaamheid hoog in het vaandel, Ed de Jong in functie voor de business development van het project en Gerard Deen als gedreven ondernemer voor wie innoveren een uitdaging is. “Wat je zelf niet kunt, beheersen anderen”, aldus Gerard Deen, die met verschillende meedenkers en -werkers het ‘vliegwiel’ vormt voor implementatie van LNGbrandstof in de binnenvaart. In zo’n voortraject staan onderwerpen op de agenda zoals: techniek, tekeningen, uitgiftestations langs het water, goedkeuringsproces, klasse- certificering, subsidies, de markt er voor wakker maken en als rode draad: veiligheid! Ontwikkeling waarin ervaring uitdaging ontmoet. “Vernieuwing is boeiend, je moet in energie partner zijn met je markt”, volgens Klaas den Braven. De Scheldehuid - waar er inmiddels reeds 30 schepen mee varen - is een succes. “Elektrische overbrenging speelt tegenwoordig eveneens een rol”, vult De Jong aan, die ook betrokken was bij de ontwikkeling van de Victoria. In appel aan de wetgevers zijn de heren unaniem: “Wetgeving moet duidelijk zijn, Europawijd en uniform.” Tekening van de Arganon. Cryogenetank, motor & Capstone. Gebruik van Liquefied Natural Gas (LNG) pakt uitstoot bij de bron aan. Na ons de zondvloed, denk je wel eens tussen CCR2 - en 4 die investering vraagt, maar we begrijpen ook dat het al kort voor twaalf is betreffende ons milieu. Mulisch formuleerde het met: “Alles wat je vooruitschuift blijft je achtervolgen”. Wanneer je BIO LNG in voortstuwing stopt, mag er een groen klimaatneutraal label aan je schip. Voordelen van LNG zijn: emissiereductie, goedkoper dan gasolie, terugverdienmogelijkheid, schonere motoren, minder onderhoud en men heeft berekend met de wereldwijde voorraad nog 175 jaar vooruit te kunnen. Nu is CCR 2 van kracht en CCR 4 wordt actueel in 2016. Wat CCR 4 precies inhoudt, is nog onzeker. Zeker is dat een bestaande motor alleen vervangen mag worden, mits deze exact van hetzelfde type FEENSTRA RIJN LIJN vraagt AFLOS KAPITEINS voor de passagiersschepen Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main Voor deze functie verwachten wij: • Ervaring in soortgelijke functie • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief uiterlijk • In bezit van Rijnpatent Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Dhr. N. Arnts Tel: 026-4456983 of 06-53125800. is als de voorgaande. Dus geen a- of b’tje! Zo niet, wordt de ondernemer verplicht: nageschakelde techniek (blijvende kostenpost) te installeren op bestaande (EN590 brandstof) motor, óf over te gaan op alternatieve brandstof zoals LNG en de bestaande motor hiervoor aan te passen. Als derde optie: dezelfde motor met dual fuel brandstof te plaatsen. Hoog tijd dus voor de maritieme branche om de ontwikkelingen van LNG, milieu en CCR op de voet te volgen. Subsidie De subsidie is VOOR MTS-MYRIAM zijn wij op zoek naar stuurmannen en matrozen, met ervaring in de Binnenvaart, in het bezit van een dienstboekje, het vaarsysteem: 4 wk.op/ 4 wk.af , het salaris vlgs. CAO - Binnenvaart. Tel. 06-22424148 WIJ ZOEKEN EEN SCHIPPER met patent tot Mannheim voor kvb Explosief. Tel. 06-11596564 namens de Minister van Infrastructuur & Milieu verleend door Agentschap NL (voorheen SenterNovem). Eén van de grootste projecten die van deze regeling gebruik maakt is het LNG Dual fuel project van Deen Shipping BV, Pon Power BV en INEC ontwerp- en tekenbureau. Ook EFRO ( Europees fonds voor regionale ontwikkeling ) heeft een cruciale bijdrage geleverd aan dit project. Bij dual fuel wordt LNG gebruikt als hoofdbrandstof en diesel of (plantaardige) voor ontstekingsbrandstof. De verwachting is dat het gebruik van LNG op korte termijn zal zorgen voor gunstigere emissiewaarden voor NOx en fijnstof bij gelijkblijvend rendement van de motor. Op langere termijn zal het gebruik van LNG een bijdrage leveren aan een CO2-neutrale oplossing. Het gebruik van LNG als brandstof in de scheepvaart heeft de toekomst. Deze vernieuwende technologie is niet alleen een van de duurzaamste oplossingen, maar ook financieel aantrekkelijk. Het is een ontwikkeling die de transportwereld over de weg en binnenwateren op zijn kop zet ‘evenwel de wereld laat doordraaien’. De zeevaart heeft met Dual fuel ervaring vanaf 1980. Pon beheerst de techniek reeds lang met aggregatenenergie voor diverse behoeften. GEZOCHT VOOR EEN REDERIJ IN LOOSDRECHT: schipper op partyschepen/ rondvaartboten als ZZP-er of in vast dienstverband. Info: tel 035-5823309 of info@rederijwolfrat.nl INTERFLUVIAL ZOEKT i.o.v. mts Hartelstroom een matroos ibv dienstboek, loon CAO, 6wk op 3 wk af. Tel. 06-14569190, interfluvial@hotmail.com De uitbreiding van LNG-uitgiftestations in de komende jaren zal een belangrijke bijdrage leveren aan het welslagen van dual fuel toepassingen in de binnenvaart. Rotterdam bijt hierbij het spits af. Dit past binnen het Nederlandse en Europese energiebeleid, dat strategische diversificatie van de aanvoer van LNG, duurzaamheid, veiligheid en milieuvriendelijkheid als belangrijke uitgangspunten hanteert. De Nederlandse Gasunie en Vopak zijn de initiatiefnemers en partners in de Gate terminal met 3 tanks van 180.000 cbm. De bunkercapaciteit van de Argonon is ruim voldoende voor een retourreis Basel. De komende 10 jaar zal de totale capaciteit van LNG export- & importterminals verdubbelen. Techniek Er word een bijzonder goed geisoleerde tank in het ladinggedeelte geplaatst. LNG komt in minus 162 graden Celsius aan boord. Het is in deze temperatuur vloeibaar en neemt 600 maal minder volume dan bij normale omgevingstemperatuur. Ondanks de isolatie zal de druk in de tank zónder afname minimaal toenemen en moet worden afgeblazen. Deze zogenaamde boile-off vindt niet plaats, omdat een eveneens op LNG draaiende generator de energie van de Argonon levert. De continu brandstofafname voorkomt de oplopende druk in de tank. De 20 % EN590 of eventueel biobrandstof blijven noodzakelijk voor de ontsteking in de cilinder en koppelcurve te behouden. Een arbeidslag met puur LNG werkt niet omdat LNG zich laat comprimeren zonder daar bij te ontsteken. Binnenvaartondernemers moeten nu al een plan maken hoe hun bedrijfsvoering er in de toekomst uit gaat zien. Denk erover na wat ga ik doen als... Als over twee of drie jaar een motor vervangen moet worden, investeer ik dan in oude techniek of ga ik nu al over op de schonere motoren, waardoor ik mijn bedrijf ook voor de toekomstige kopers waardevol houd?

Binnenvaartkrant