Views
3 years ago

2011-07

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Maart
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Twee
  • Maritieme
  • Bedrijf

De Binnenvaartkrant 36

De Binnenvaartkrant 36 29 maart 2011 Nieuwland Parc 307 | 2952 DD Alblasserdam ( 078-61 77 299 ( 06-53 91 03 72 * info@electricmarinesupport.nl Wij bedanken Binnentankschiffahrt Alfred Gündel voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen het mts Grete - Marie een goede vaart. EMS heeft de elektrische installatie, nautische- & airco-installatie geleverd en geïnstalleerd. Wij wensen Binnentankschiffahrt Alfred Gündel veel succes en een behouden vaart. Op het mts Grete - Marie leverden wij: Stuurhuis met hefkolom. Doctor Plesmanstraat 26 3331 KH Zwijndrecht T. 06 20832523 www.dolorepair.nl Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Wij wensen Binnentankschiffahrt Alfred Gündel veel succes en een behouden vaart met het mts Grete - Marie. Wij verzorgden de machinekamervloerplaten, beschermkappen en traptreden voor het mts Grete - Marie. MTS GRETE - MARIE Hartelijk gefeliciteerd met het mts Grete - Marie Wij leverden: Twee stuks Bornemann ladingpomp units, type W7. Deze pomp units zijn geschikt voor het verpompen van lichte producten, tot een maximale capaciteit van 250m3/uur. De aandrijving is verzorgd door drukvaste ABB elektromotoren, 55 kW, EEx-de IIB. Een stuks Bornemann ballastpomp unit, type W7. Deze pomp unit is geschikt voor het verpompen van 300m3/uur ballastwater. De aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 34 kW, EEx-de IIB. Een stuks Bornemann slobpomp unit, type W3. Deze pomp unit is geschikt voor het verpompen van ca. 25m3/uur slobs. De aandrijving is verzorgd door een drukvaste elektromotor, 7.5 kW, EEx-de IIB. Voor extra info: info@epsbv.com AFGEBOUWD DOOR TRICO B.V. Sluisjesdijk 145 3087 AG Rotterdam (NL) T +31 (0) 10 294 0800 F +31 (0) 10 428 0700 E W info@tricobv.nl www.tricobv.nl TRICO B.V. WENST DE “GRETE-MARIE” EN BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART TOE

De Binnenvaartkrant 37 29 maart 2011 Mts Grete-Marie is een goed plan DOOR JOHAN DE WITTE “Je hoort mij niet klagen”, zegt de man aan het roer van firma Binnenschiffahrt Alfred Gündel. “Deze nieuwe mts Grete-Marie is een goed plan. Het bestek laat keus. Wat we doen is een schip bouwen naar ons zin.” De ondernemers zijn Alfred en Manuela Gündel. De charteraar van deze type C-gesloten tanker (86 x 9.50 meter) is GEFO. Het casco van de Grete-Marie is gebouwd in Orsova. Een beproefd model, glad en gelikt als een pleziervaartuig. Niettemin onderscheidt deze uitermate geschikte kanalgängige tanker zich onder andere door zijn leidingsysteem. Omdat Alfred al een tijdje in de natte lading zit, heeft hij eigen ideeën over functies alsook welke eigenschappen het pompsysteem en leidingwerk van een tanker met Europabrede bestemmingen moet hebben. “Kijk”, zegt hij, “wanneer je ergens in een uithoek ligt, moet je met materiaal ‘voor en achteruit kunnen’. Ofschoon we over drie Bornemann-pompen beschikken, is het handig als je ook met één pomp kunt lossen.” “Storingen geen kans geven is een onderwerp waar we samen met Trico de installatie op hebben afgestemd.” Praktijkervaring, plus gerenommeerde afbouwkwaliteit. Voeg daar slimmigheid aan toe in uitvoering en je hebt Shipyard Trico als uitkomst. Smaakvol ingericht Trico Piping installeerde ditmaal het complete leidingwerk. Met ‘alle hens aan dek’ rondde de firma het karwei af in combinatie met hoogwaardige kwaliteit. “Trico Piping staat garant voor zijn missie”, aldus operation manager Elvira Teekman. Als voorstuwing is er een 1268 PS Mitsubishi ingebouwd, met een Koedood-label! De boeg houdt Verhaar onder controle. Electric Marine Support uit Alblasserdam heeft zich bij dit project verdienstelijk gemaakt door alle eindjes weer aan elkaar te knopen en apparatuur aan te sluiten. Diana Durinck van Durastyle realiseerde in samenwerking met Manuela Gündel met de timmerlieden van Hoogendoorn (foto’s Johan de Witte) smaakvol ingerichte verblijven. Het schip is onder Lloyds klasse gebouwd en SUK verleende de certificaten. De Grete-Marie is weliswaar allround inzetbaar, ofschoon de afmeting van 86 x 9,50 meter betekent dat kanaalbestemmingen zoals Lingen vanzelfsprekend op het programma staan. Van Bergeshövede tot Gleesen zijn het nog 10 meter-sluizen. In 2017 staat er een grootschalige aanpak op het programma en worden de sluizen vergroot. Alfred Gündel is een Ostfries en ‘als zodanig’ ronduit sympathiek. Hij groeide op in Nordgeorgsfehn, zo’n landelijk dorp onder de rook van de stad Leer, langszij een trekvaart en dat aanleunt tegen het natuurgebied Ammerland. Voor Randstadburgers is het er puur vakantie. Een schip afbouwen is nieuw voor Alfred Gündel, ondernemen niet. Als schlosser-mecanicien ging hij aan het werk. Na zijn nummer bij de Bundeswehr deed hij waar hij zin in had en stapte hij aan boord van een Dortmunder. Versnelling Water boeide en in 2004 werd hij eigenaar van een tanker. Hij schilderde de namen van zijn moeder en schoonmama op de boeiing en hees de GEFO-vlag in top. Gedurende de laatste zes jaar kreeg het type 348 MWM (Baujahr 1957) het aardig voor zijn kiezen. De motor kon de versnelling van onze tijd niet meer aan. Mede met de ‘dubbelwandige moraal’ kwam deze nieuwe tanker in zicht. Walter Gündel – broer van Alfred en vaste kapitein – hield tijdens de afbouw de kas op peil met de oude Grete-Marie. Na de proefvaart van de nieuwe kwam hij in Sluisjesdijk langszij om te verhuizen. Die Alte verdwijnt in de smeltkroes. In de derde week van maart was het laden en ergens op een mooie lentedag in de haven van Leer wordt de Grete-Marie gedoopt door de reeds 82-jarige Grete. Wij wensen MTS Grete - Marie en haar bemanning een behouden vaart. Wij verzorgden het complete leidingsysteem aan dek, in de machinekamers en het ballastsysteem naar de wensen van GEFO Gesellschaft für Oeltransporte M.B.H. Wie leverden aan het mts Grete - Marie Shipyard Trico B.V. Complete afbouw Shipyard Kladovo Servie Bouw casco Gebr. de Jonge Shipbuilding Services B.V. Levering casco GEFO Hamburg Bevrachting CARL REHDER GMBH Verzekering S.U.K. Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie Ludwig Harms Finanzdienstleistungen e.K. Elsfleth Financiering, management en accountancy Koedood Dieselservice B.V. Mitsubishi voortstuwingsmotor type S12R- C2MPTK, 1278 pk, 1600 rpm Rubber Design B.V. Flexibele opstelling voortstuwingsmotor Baan Alignment & Engineering B.V. Uitlijnen van voortstuwingsmotor ADS van STIGT Masson Marine keerkoppeling type MM W5200, reductie 4,962:1, Pto type 0 voor aandrijving van stuurwerkpomp, schroefas gedreven ingebouwde sleepsmeerpomp en Vulkan elastische koppeling Discom B.V. Uitlaatgassendempers voortstuwingsmotor en generatorsets Pronk Isolatie B.V. Isolatie van uitlaatgassensystemen Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH 4 bladsschroef, diam 16500 mm, Skew design De Waal Machinefabriek B.V. Stuwa schroefasinstallatie met schroefasrem en Stuwa schroefasseals Van der Velden Marine Systems Stuurpaneel: SP 2525, roeraandrijving: 2 DWK 6080/56, roeren: 2 stuks Hydrodynamische profielroeren HD 200 Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers De Ruyter Dieseltechniek B.V. 1x generatorset 425 kVA t.b.v. boegschroef- / ladingpompbedrijf, motor: John Deere 6125 AFM75, generator: Stamford HCM 534C, 1x generatorset 90 kVA t.b.v. boordnet- / noodladingpompbedrijf, motor John Deere 6068 TF275, generator Stamford UCM 274E, 1x generatorset 63 kVA t.b.v. boordnetbedrijf, motor John Deere 4045 TFU70 en generator Stamford UCM 224F De Ruyter Service B.V. Inbedrijfstelling en inregeling van de hulp- en boegschroefmotoren Caldic Techniek B.V. Stamford generatoren type HCM 534C, type UCM 274E en type UCM 224 F Econosto Nederland B.V. Afsluiters en appendages Verhaar Omega B.V. Boegschroef type OMEGA VBS900SR , vermogen van 282 kW, 1780 rpm Verhaar Omega Air & Nitrogen BV Verhaar Omega schroefcompressor VOX- 7,5/10-500K incl. koeldroger opgebouwd op 500 liter Lloyds ketel WindeX Engineering B.V. Machinekamerventilatoren RBC Brandbeveiliging Nederland B.V. ADNR veiligheidsmiddelen, blusmiddelen, bijboot en touwen Trico Piping B.V. Compleet leidingwerk in machinekamers voor en achter, ballastsysteem in de zijbeunen en het leidingwerk aan dek DOLO REPAIR Alu machinekamer vloerplaten Electric Marine Support Binnenvaart B.V. Electrische installatie Victron Energy B.V. Omvormer/ acculader All Pumps Holland B.V. Pompen EPS European Pump Services B.V. Twee Bornemann ladingpompunits type W, geschikt voor verpompen van lichte producten tot maximale capaciteit van 250m3/uur. Aandrijving drukvaste ABB elektromotoren, 55 kW, EEx-de IIBm. Bornemann ballastpompunit type W7, geschikt voor verpompen van 300m3/uur ballastwater, aandrijving door een drukvaste ABB elektromotor, 34 kW, EEx-de IIB. Een Bornemann slobpompunit type W3, geschikt voor verpompen van ca. 25m3/uur slobs, aandrijving door een drukvaste elektromotor, 7.5 kW, EEx-de IIB. Meuzelaar Maritiem B.V. Levering en installatie van sanitair, RVS leidingwerk machinekamers, waterzuiveringsinstallatie en boilers E.B.R. b.v. Scheepsreparatie- en konstruktiebedrijf Stuurhuis met hefkolom en Büter autokraan Radio Holland Netherlands B.V. Nautische apparatuur Orlaco Products B.V. Camerasysteem RAFA B.V. Ramen Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Complete betimmering Tegelzettersbedrijf van der Stelt B.V. Levering en aanleg tegelwerk Pinta Unisol B.V. Isolatie woning Paans Scheeps- en Woningstoffering Complete stoffering Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling woning Alubouw de Mooy B.V. Voormast Machine- en Lierenfabriek C. Kraaijeveld B.V. Ankerlieren, ankers en kettingen Dockmarks Signs B.V. Belettering Miron B.V. Technische Montage & IJzerwerken Diverse RVS- en ijzerwerkzaamheden Total Lubricants Inland Marine Total smeermiddelen Muehlhan B.V. Stralen en coaten van ladingtanks MRC Transmark B.V. Afsluiters en appendages TankTech B.V. Tankinhoudsmeting Imbema Cleton B.V. Laad- en losslangen FlexiHeat Vloerverwarming

Binnenvaartkrant