Views
2 years ago

2011-06

  • Text
  • Binnenvaart
  • Maart
  • Jaar
  • Schip
  • Meter
  • Binnenvaartkrant
  • Rotterdam
  • Marine
  • Onze
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 16

De Binnenvaartkrant 16 15 maart 2011 Wij feliciteren Chemgas Shipping B.V. van harte met de duwboot Toba. RISK SOLUTIONS HC Huchem voor duurzaam reinigen & onderhouden CMYK Telecommunicatie BV v a a r t ! b e h o u d e n e e n

De Binnenvaartkrant 17 15 maart 2011 Paul Smits. Havenbedrijf Rotterdam heeft een nieuwe financieel directeur gevonden: de van KPN afkomstige Paul Smits. De 47-jarige Smits studeerde wiskunde en heeft in zijn carrière bij KPN diverse functies vervuld. Zo was hij verantwoordelijk voor innovatie in mobiele telefonie en voor strategie en innovatie in de zakelijke markt. Van 2008 tot 2010 was Smits Chief Financial Officer voor het onderdeel Zakelijke Markt binnen KPN. Sinds begin 2010 geeft hij leiding aan de Nederlandse shared service centers van KPN. Paul Smits woont in Den Haag, is getrouwd en heeft vier kinderen. Smits begint op 1 juni als CFO bij het Havenbedrijf. De post is vacant sinds Thessa Menssen op 1 januari Wisseling van de wacht personeelswisselingen en benoemingen overstapte naar de functie van Chief Operational Officer (na het opstappen van André Toet). Het Havenbedrijf Rotterdam heeft een driehoofdige directie. Hans Smits (géén familie) is Chief Executive Officer. Met de benoeming van Paul Smits door de aandeelhouders (de gemeente Rotterdam en de staat) is de directie weer compleet. * * * Bij Imperial Reederei volgt Carsten Taucke (45) op 1 juli directievoorzitter Karl-Heinz Bellmer (66) op. Taucke is sinds 1 september 2010 directielid van Imperial Reederei en verantwoordelijk voor de uitbreiding van de internationale binnenvaartactiviteiten. Vóór zijn komst was hij operationeel directeur van de logistieke onderneming Fiege. Taucke zal als rederijvoorzitter ook Bellmers taken in de directie van Imperial Logistics International overnemen. De 21 operationele bedrijven van de Imperial Reederei-groep transporteren per jaar circa 50 miljoen ton aan droge en vloeibare goederen over de Europese binnenwateren en in het shortsea-verkeer. Daarvoor staan circa 600 binnenvaartschepen ter beschikking. Schroefas met watersmering >> Vervolg van pagina 15 Maproms mede-eigenaar Marinus van Vliet, komt meteen met een voorbeeld van een duwboot met 228.000 draaiuren, een leeftijd waarbij motoren allang met pensioen zijn. “Aan de schroefasloopbussen en lagers van deze installatie is nog niets gedaan! Recentelijk controleerden we een redelijk nieuw koppelverband in het dok met al weer 60.000 uren op de teller en ook hier vertoonde de schroefasinstallatie met de staaflagers nauwelijks slijtage. Bij Chemgas hebben ze soortgelijke (foto Maprom) ervaringen.” Naast levering van lagers en afdichtingen legt het 43 jaar oude Dordtse bedrijf zich toe op de levering van complete afbouwpakketten en fenders. Waar in het begin van het bestaan alleen componenten werden geleverd, berekent, tekent en levert het bedrijf de laatste jaren complete afbouwpakketten van koppelflens tot schroef. Maprom ontwikkelt, tekent, realiseert, begeleidt en levert wereldwijd. “Sinds een aantal jaren neemt de vraag van alle grote voortstuwingsleveranciers naar watersmering toe. Niet alleen voor de binnenvaart maar met name voor de zeegaande markt is de vraag naar watersmering toegenomen. Door de lange onderhoudscyclus van vijf tot tien jaar kiezen veel klanten voor de milieuvriendelijke oplossingen van Maprom en komen ze voor nieuwbouwprojecten altijd terug. Met een standaard-range van 90 tot 1050 millimeter diameter hebben we een antwoord voor elke installatie”, zegt Marinus van Vliet. Immers ’s werelds twee grootste rivierijsbrekers met een vermogen van 54 MW en drie assen van 980 millimeter varen ook met schroefaslagerinstallaties van Maprom. “Naast schroefasinstallaties zijn we ook goed in fenders. We mochten de rubberfenders op de duwknieën van de Toba eveneens leveren.” De Dordtse firma staat in het adresboek van ondernemingen uit de zeeen binnenvaart, offshore, baggerij en ijsbrekers die duurzame kwaliteit claimen. De Toba is made by professionals! Wij zijn op zoek naar: (hoofd) Brug- en sluiswachter m/v fulltime De bruggen en sluizen van Schiedam zijn in goede handen van een enthousiast team van brug- en sluiswachters. Ze bedienen twee sluizen en 16 bruggen, waaronder de authentieke Appelmarktbrug, Korte Havenbrug, Beursbrug en Willemsbrug die door ‘mankracht’ geopend en gesloten moeten worden. Het team van brug- en sluiswachters is op zoek naar een: Hoofd brug- en sluiswachter Het hoofd van dit team gaat binnenkort met pensioen en daarom zijn we op zoek naar een geschikte opvolger die het een uitdaging vindt om: verantwoordelijkheid te dragen over een team van brug- en sluiswachters; een spilfunctie te vervullen tussen gemeente, Irado, schippers en watersportverenigingen; mee te werken aan- en bij te dragen tot- het succes van het bekendste waterevenement van Schiedam: de Brandersfeesten. Brug- en sluiswachter Ook zijn we op zoek naar een brug- en sluiswachter die het een uitdaging vindt om: de authentieke bruggen en sluizen van Schiedam te bedienen; te varen op de Schiedamse wateren met de afval-visvlet. Wij bieden jou interessant en afwisselend werk, leuke collega’s en goede arbeidsvoorwaarden. Geïnteresseerd? Meer informatie over de functies vind je op onze website: www.irado.nl Werken aan het water Compleet naar wens

De Binnenvaartkrant