Views
3 years ago

2011-05

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Schepen
  • Maart
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Wensen
  • Rotterdam
  • Behouden

De Binnenvaartkrant 4 1

De Binnenvaartkrant 4 1 maart 2011 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,78 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. Het is goed zo. Na een mooi leven en een korte strijd, hebben wij afscheid moeten nemen van onze lieve pa en opa, mijn broer en zwager Joop van Dongen voorheen m/s Farahnaz en Tobias * 11 juli 1933 † 23 februari 2011 René en Sandra Nina Kiki en Yannick Huub Rob Ilona en Fred Dave en Samantha Glenn Britt Ria en Rinus De crematie heeft dinsdag 1 maart in Nieuwegein plaatsgevonden. Correspondentieadres: Fam. van Dongen, Korenmolen 27, 4133 EK Vianen De Heer is mijn herder In dankbare herinnering aan wat hij voor ons gedaan en betekend heeft, geven wij u kennis dat - door de Here op Zijn tijd - uit ons midden is weggenomen mijn lieve partner, onze vader en opa Anthonie van Wijk - Toon - weduwnaar van Johanna Maria Blom in de leeftijd van 89 jaar. H. Blom - Bonnes Sjaak en Ineke Diana en Roelof Menno, in liefdevolle herinnering Daniël, Sander Saskia en Arnold Noa, Vesper Robin 2987 CK Ridderkerk, 23 februari 2011 Noordstraat 29c De begrafenis heeft dinsdag 1 maart jl. plaatsgehad op de begraafplaats “Vredehof” te Ridderkerk. Bedroefd maar ook berustend, dat onze goede vriend is overleden. Wij wensen Reina, kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe. 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728 TE KOOP: Joop Bakker ex. ms “ Morgenstond” Lemmer, 23 februari 2011 Jan en Tjitske Hilbrand en Martha Ö Sjors en Ineke Jaap en Ineke Herwie en Susan Korrie en Anjo Haijo en Alie Uw watersportspecialist. Tel. 0166-652454 www.dekker-group.nl Dealer van Honda en Mariner buitenboordmotoren Goedgekeurde Jeanneaus en Tinn-Silvers Reparatie en onderhoud buitenboord/inboardmotoren. LEVERING AAN BOORD MTS Dubbelwandige eetbare olie tanker met roestvrij stalen tanks, bouwjaar 1985, afm. 86.00 x 8.85 x 2.79m, 1335 ton, 2x5tanks, 1400 m3, hoofdmotor 1000 Pk Stork, type 6 FHD 240, Betreffend schip wordt aangeboden met vast werk (meerjarig) DB. Duwboot, bouwjaar 2009, afm. 19.00 x 10.00 x 2.00m, kruiphoogte 4.70m, hoofdmotoren, 2 x 1065 Pk, Caterpillar, kopschroef 550 Pk Volvo, continu certificaat, duwcertificaat 10.000 ton. Inruil bespreekbaar! Te koop gevraagd: Enkelwandige tanker ca. 700 tot 950 ton met snellopende hoofdmotor, type N-gesloten J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 GSM: 06-53488479 Fax 0118-623109 E-mail: jj-geluk@solcon.nl INTERFLUVIAL ZOEKT Iov mts Antonie C twee matrozen met dienstboek, loon CAO, 6 wk op, 3 wk af. Tel. 06-14569190 of interfluvial@hotmail.com GYRON CREW ZOEKT GEVR.(LEERLING)MATROOS i.o.v. MS Quinto, lichtmatroos op ruimschip. loon i.o. en/of matroos i.b.v. dienstb. met maandag/vrijdag. functie lichtmatroos/matroos. Tel. 06-53388679 Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Eragon, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 VOOR MTS DALTON zijn wij op zoek naar een 2e kapitein. Vaartijden en salaris in overleg. Tel. 06-20007787, daltonvaart@gmail.com SLEEP EN DUWBOOT 300 pk lengte 20m br 4.20m, diepgang 2m, bj 1912 Unitas t/m 2013, hefbaar stuurhut 2009 elektr. koppelen toilet AIS marifoons 2 sl.pl hulpgroep 220/380, 25kva Vraagprijs € 155.000,- Tel. 0032 (0)475- 340787 VOOR M.S. DUC IN ALTUM van Duc in Altum B.V. twee deksmannen gezocht i.v.m. woonsituatie aan boord een stelletje. Vrije tijd n.o.t.k., beloning conform laatste CAO. service@kantoorbinnenvaart.org www.huizinga-snijder.nl SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be Kommen Sie arbeiten bei einer Reederei mit Zukunft, eine Zukunft auch für Sie! • Kapitäne Rheinpatent, Radarpatent ADNR - Zertifikat, C-Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent WIR BIETEN: J. SIPMA EENMANSZAAK ms Maria-S, 928 ton, zoekt volmatroos, liefst a/b wonend. Tel. 0031-649913379 Beraten Finanzierungsvorbereitung Vermitteln www.deymann-schiffsmakler.de • Suchen dringend für einen Kunden!! • • Containerschiff 85 x 9,50 m, Raumöffnung mind. 7,60 m. • Papenwiese 5 • D-49733 Haren (Ems) Tel.: +49 (5932) 73 58 20 • info@deymann-schiffsmakler.de Zu verkaufen FGS : Bj 2008 L 38 x B 8,7 x H 5,20/ 6,50 x T 1,00 m 250/ 300 Pers über 2 Etagen / 2 x MAN à 296 PS Zone 2 und Rheinzulassung Kaufpreis : € 1,4 Mio + 3%Vermittlung + gesetzl MwSt FGS : Party-, Restaurant- oder Clubschiff Bj 1901 – div Umbauten bis 2005 Kernsanierung L 36 x B 5,50 x T 1,23 m komplett neuer Boden 150 Pers auf 3 Decks SUK bis 2012 Kaufpreis : € 97.500,00 + 5 % Vermittlung + gesetzl. MwSt SCHIFFSAGENTUR H. SCHÄFER D. 40668 Meerbusch Tel. (0049) 2150-1002 oder Email: mariafranziska@hotmail.com - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung Ihres Lohnes - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele Doppelhüll-Schiffe - Zahlung Ihrer Kurse für Zertifikate und Patente - Möglichkeiten um Patentinhaber und später Schiffsführer zu werden. Compleet in veiligheid KAPITEIN MR M.A. VAN ROTTERDAM Rondvaartboot Antwerpen, gepensioneerd. Enkele dagen in de week. Tel. 0032-495387495 Poststraat 32, 4301 AD Zierikzee. Tel. 0111-450445 Fax. 0111-450446 Specialist vervoersrecht GEZOCHT MATROOS op Melassetanker ma/vr., loon volgens CAO. Tel. 06-53392734 Verkoop | Verhuur | Diensten | Opleidingen | Advies T +31 (0)10 - 288 02 28 | rbc-nederland.nl

De Binnenvaartkrant 5 1 maart 2011 Nieuwe Havenvakschool komt op ‘gewijde grond’ wordt 7500 m 2 groot. Er is veel ruimte voor praktijkgerichte onderwijsruimten. “Leren door doen”, is het motto, zo legde Wim de Boom uit. Over een jaar, na de voorjaarsvakantie, wordt het pand in gebruik genomen. Aan de Waalhaven worden de opleidingen Haven & Vervoer, Transport & Logistiek, Wegtransport en Rijn- & Binnenvaart gegeven. Na de zomer komt daar vrijwel zeker een nieuwe studie bij: Scheeps- en Jachbouw. Dat wordt een vmbo-opleiding die STC in samenwerking met het Vakcollege aanbiedt. Erik Hietbrink sprak over ‘gewijde grond’. “Op deze locatie begon 58 jaar geleden de eerste havenvakschool ter wereld. Historische grond. De Waalhaven Zuidzijde moet gewoon zo’n school houden.” Nu telt de school circa 350 leerlingen. Dat aantal zal in de nieuwbouw groeien naar 700, verwacht Hietbrink. Bestuursvoorzitter Erik Hietbrink zit in de cabine. Peter Koster (sectorhoofd mbo wegtransport en logistiek), Wim de Boom (afdelingsdirecteur vmbo) en de leerlingen Wesley van Klaveren en Cheyenne Verkroost assisteren daarbij. (foto MGR) Vrijdag 18 februari is de bouw gestart van de nieuwe STC-school aan de Rotterdamse Waalhaven. Erik Hietbrink, bestuursvoorzitter van de STC Group, sloeg onder het toeziend oog van Wim de Boom (afdelingsdirecteur vmbo), Peter Koster (sectorhoofd mbo wegtransport en logistiek) en de leerlingen Wesley van Klaveren en Cheyenne Verkroost de eerste paal. Circa 250 leerlingen, docenten en genodigden waren daarvan getuige. Het nieuwe gebouw wordt gebouwd naast de huidige school. Het krijgt vijf verdiepingen en “We gaan er vanuit dat we die vier ton niet meer terugzien” >> Vervolg van de voorpagina “Denk niet alleen aan uw eigen situatie, maar ook aan die van uw collega’s, zakenpartners en andere partijen (…) We willen u niet onder druk zetten, maar u moet voor ogen houden dat de tijd dringt.” Als zaterdag 19 februari niet alle schippers hadden getekend, dan zou op maandag het faillissement worden aangevraagd. Voor die zaterdag werden de schippers opnieuw uitgenodigd in Düsseldorf. Maar op vrijdag werd die vergadering afgeblazen en er werd niets meer vernomen van de directie. VOOR MS-MARJO-R zijn wij opzoek naar stuurmannen en matrozen met ervaring in de Binnenvaart, in het bezit van een dienstboekje, het vaarsysteem: 4 wk.op/ 4 wk.af , het salaris vgls. CAO-Binnenvaart. Tel. 06-22424148 VOOR MTS-SOLUTION zijn wij op zoek naar stuurmannen en matrozen, met ervaring in de binnenvaart, in het bezit van dienstboekje, het vaarsysteem: 3 wk.op/ 3 wk.af , het salaris vlgs. CAO-Binnenvaart. Tel. 06-22424148 GEZOCHT STUURMAN met geldig dienstboekje, op MPS AZOLLA, salaris via CAO en vrijetijdsregeling in overleg. Info. vranken.azolla@vaart.net/ +31620251675 LASER SERVICE Ik ben op zoek naar werk als fotolasser en pijpfitter, veel ervaring in metaal constructies, over heel Nederland en België. Tel. 0032-497246101 Maandag 21 februari zijn veel schippers ertoe overgegaan hun schepen bij andere bevrachters onder te brengen. En dat lukte wonderwel. Vorige week leek de tankvaartmarkt licht aan te trekken, mogelijk als gevolg van de stijgende olieprijzen (door de onrust in de Arabische landen). Het mts Bauke van Bert Langius vaart sinds vorige week bij BFT Tanker Logistics. “Mijn neef voer al voor BFT, nooit een klacht over gehoord.” De Bauke werd vorig jaar juni in gebruik genomen en had een contract bij Max Sötje. Vier ton SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS SAILING-HOME 1x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf.CAO. info@shipcrew.nl SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS TRISTAN 3x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf.CAO. info@shipcrew.nl VEEL VERFWERK? Afbouw en schilderwerken op schepen binnen en buiten. Specialist in machinekamers spuiten. Beschermfolies en verflevering met hoge korting. Tel.06-53135007 GEVRAAGD VOOR 1 MAART ! Deksman- leerling matroos met dienstboekje, op schip circa. 1200 ton. Geen systeemvrt., Int. vrt en Donau, loon/vrije tijd n.o.t.k. Tel. 0031-646216078 heeft Langius te goed van de failliete bevrachter. “Ik voel me verschrikkelijk belazerd”, zegt Langius. “Allemaal veel te optimistisch ingeschat. Ze zeiden tegen mij dat ik de laatste was die een time charter kreeg. De volgende zou een lagere vracht krijgen. Toen we ons geld niet kregen, hebben we tot tweemaal toe het schip stilgelegd en afgedwongen dat ze zouden betalen. We gaan er nu vanuit dat we die vier ton niet meer terugzien.” Maar hij gaat niet bij de pakken neer zitten. “We varen zelf en hebben één kapitein in dienst. We doen gewoon ons best. Dat ziet de bank TANKER CHARTERING ANTWERPEN Beschikt U over een enkelwandige of dubbelwandige tanker met een laadvermogen van 1000 ton tot 2500 ton? Bent U op zoek naar een kantoor dat met u meedenkt en u op alle gebieden bijstaat? Contacteer vrijblijvend ons kantoor en vraag naar Dhr. Cees Rijerkerk Telefoon 0032/3 540.86.22 E-mail cees@tca-bvba.be of Dhr. Dirk Aerts Telefoon 0032/3 540.86.20 E-mail dirk.aerts@tca-bvba.be ons bevrachtingskantoor: Tanker Chartering Antwerpen Göteborgweg 2, B 2030 Antwerpen Telefoon 0032/3 541.02.40 E-mail tca@tca-bvba.be ook en die heeft gezegd dat we er wel uit komen.” Te veel vertrouwen Relativeren doet ook tankvaartondernemer Ronald Versloot. Hij had twee schepen varen voor Oeltrans, en heeft die vorige week ‘vrij eenvoudig’ onder kunnen brengen bij een andere bevrachter. Zijn onderneming zal een verlies van ongeveer een miljoen euro moeten incasseren. “We zijn nog gezond”, zegt hij met zijn welbekende nuchterheid. “Mijn neef heeft een spierziekte. Die zou dolgraag met me willen ruilen. Maar het is waar, dit is allesbehalve leuk. Oeltrans schreef met die time charters ongedekte cheques uit. Dat we voor dit kantoor bleven varen, is het gevolg van te veel vertrouwen op het oplossend vermogen van mensen. Ik blijf erbij dat ook als we eerder waren gestopt bij Oeltrans, we niet veel beter af hadden geweest.” Versloot rekent er niet op dat in de huidige markt nog een echte hausse mogelijk is. “Dan hadden we allang moeten stoppen met nieuwe schepen bouwen. We hebben jarenlang in een groene golf gewerkt. Was het geen laag water, dan trok de handel wel aan en onderschat niet hoeveel invloed de lange wachttijden bij de terminals hadden op de markt. Vletreizen bijvoorbeeld worden niet bij BICS gemeld, en die ziet het CBS dan ook niet. Omdat het maar goed bleef gaan, wilden mensen niet geloven dat het een keer slechter zou gaan. En dus werden er nog meer nieuwe schepen besteld.” Het voorstel van Gerken van 16 februari was geen optie voor Versloot. “Een achtergestelde lening zonder enige garantie. Maar het staat wel op je balans, dus je betaalt er wel belasting over.” Versloot vaart zelf ook en verwacht geen mensen te hoeven ontslaan. “Mocht het zo ver komen, dan zal ik die zeker ergens anders onderbrengen.” Over de rol van Stefan Gerken: “Dat is aan de curator om uit te vinden.” Bunkernota’s Eind vorig jaar toonde de VeKa Group belangstelling voor deelname in Oeltrans, mogelijk mede ingegeven doordat een aantal schepen waarin VeKa heeft geïnvesteerd voor de bevrachtingkantoren vaart. Op de website www.oeltrans.de staat dat de VeKa Group in 2011 aandeelhouder is geworden van Oeltrans, maar er wordt in de markt aan getwijfeld of dat daadwerkelijk het geval is. VeKa zelf doet daarover geen mededelingen. Er zouden ook nog vele bunkernota’s openstaan bij Oeltrans en de andere twee kantoren. Frank Heijmen van bunkerstation Heijmen in Millingen wil geen bedragen noemen. “Het is gewoon een trieste zaak. Mensen die 24 uur per dag varen voor zo’n firma, dreigen er nu aan onderdoor te gaan.” De missie van Oeltrans, Max Sötje en Tankfracht is volgens de website: “Een van de grotere bevrachting kantoren in Europa neer te zetten die zich onderscheid door zekerheid, punctualiteit, en professionaliteit”. De bedrijven waren bekende namen in de binnentankvaart. Max Sötje werd opgericht in 1895. De andere twee kantoren stammen uit de zeventiger jaren van de twintigste eeuw. Tankfracht was jarenlang het bedrijf van de in 2003 overleden, zeer bekende bevrachter Werner Kortmann, en Oeltrans was het bedrijf van Johann H. Gerken. “Een sympathieke, keurig nette man”, aldus Ronald Versloot over de vader van de huidige directeur.

Binnenvaartkrant