Views
3 years ago

2010-23

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • November
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Rotterdam
  • Behouden
  • Wensen
  • Vaart
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 20 9

De Binnenvaartkrant 20 9 november 2010 • 24 uur service voor petro, chemische - voedingsindustrie - scheepvaart en woningbouw. • Accoustische, thermische en cryogene isolatie. • Onderhoud en nieuwbouw. • Asbestverwijdering. • Stellingbouw. • Tracing. • Isolatie matrassen. • Advies. Ook wij feliciteren Meiro Tankschiffahrt en bemanning van het mts Meiro en wensen hen een mts Meiro ‘’Behouden Vaart” Wij wensen Meiro Tankschiffahrt en bemanning veel succes en een behouden vaart! Postbus 274, 3140 AG Maassluis Tel.: 010-590 35 80 Fax. 010-590 35 82 Email: info@pronkisolatie.nl Gefo Hamburg • Kurze Muhren 2 • D20095 Tel. 0049 (0)-40-30105-0 • Fax 0049-(0)-40-30105-139 AFGEBOUWD DOOR TRICO B.V. Sluisjesdijk 145 3087 AG Rotterdam (NL) T +31 (0) 10 294 0800 F +31 (0) 10 428 0700 E W info@tricobv.nl www.tricobv.nl SHIPYARD TRICO B.V. WENST DE “MEIRO” EN BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART TOE

De Binnenvaartkrant 21 9 november 2010 Meiro reeds lang gewenst Door Johan de Witte Het ontwerp van een eigen firmavlag is achter het roer al honderd keer gemaakt en opgeslagen op je harde schijf. Zo’n vlag representeert je firma, familienamen en symboliseert het maritieme. Als hij tijdens de proefvaart in jouw voormast wappert, ben je als ondernemer opgestart en ongelofelijk trots. Aan de andere kant van de hydraulisch bedienbare mast met rvs zaling, waarop radar, camera’s, seingeving en schijnwerpers zijn gemonteerd, hangt de vlag van GEFO. Het begrip mast verdient gezien de huidige status in vergelijking met vroeger te worden aangepast. Wegens de aantrekkelijke afmetingen van mts Meiro gaat dit schip Europabreed voor GEFO varen. Op 13 november wordt het schip door de beide jongens Marco (26) en Marcel (23) in Hildesheim gedoopt. Meiro Tankschiffahrt is ontstaan doordat Hero Schlöter en levenspartner Meike aanvankelijk een dubbelwandig schip uit de vaart wilden kopen. Hij ontmoette Ludwig Harms, met goede contacten bij GEFO. Harms zei: “Ga eens praten”, en regelde in 2009 een onderhoud. Het werd een nieuwe 86 x 9,50 meter, alles erop en eraan, van een beproefde tekening, goed dragend en in ballast 4,20 meter kanaalhoogte. De kiel is gelegd op Shipyard Kladovo in Servië van Gebr. de Jonge. De werf beschikt over een slipway van 145 meter en bouwloodsen voorzien van moderne outillage. Ook zijn er vijf Nederlandse joint venture-firma’s op het terrein. De kwaliteit die er geleverd wordt is Nederlands. Spree Hero Schlöter is groot geworden op onder andere de Elbe, Spree, Oder en de kanalen. Voordat je vroeger alle verplichte patenten van die regio in je zak had, liep je al tegen de middelbare leeftijd. Toen op 9 november 1989 de muur viel, lag hij afgemeerd onder de Glienicker Brücke in de rivier Havel, die gedurende de Koude Oorlog de ‘Austausch Brücke’ werd genoemd. “Nu lijken de Reichstag en de Spree niet meer op die van toen. Voorstroom de Spree af door de Bogenbrücke was een Abenteuer. Je stond als uitkijk voor de lier, ook al zag je niks. In doorvaart door de stad werd je nog driemaal gecontroleerd. Om 16.00 uur was het destijds Feierabend.” Shipyard Trico 21 jaar later wordt het bij Hero tijdens de afbouw van zijn schip bij Trico regelmatig middernacht. Tijd maakt alles anders. Niets is vergelijkbaar meer. Achttien jaar voer hij bij dezelfde firma uit Bremen. Na nog verscheidene schepen werd het tijd om het eens voor zichzelf te proberen. Het schip is optimaal uitgerust met Van der Velden-roerwerk en als Hun vlag hebben Hero en Meike zelf ontworpen. (foto’s Johan de Witte) voortstuwing een door Koedood geleverde 1276 Mitsubishi. “Trico krijgt een pluim: vriendelijk, bereidwillig en vakwerk. Gewetensvol gewerkt”, aldus Hero. Hoogendoorn heeft betimmerd. Additioneel aan de kolom van EBR ‘tilt’ Hoogendoorn deze stuurhut met zijn fraaie lessenaar nog een tikje hoger. “Thuis hebben we de woning op papier gemaakt.” Nieuwe kleuren en ruimtelijke indeling, prima sfeer. Meike was verantwoordelijk voor kleur en aankleding. Electro Marine Support heeft de elektriciteit verzorgd; dus dat zit wel goed, weten we inmiddels. Wij wensen Meiro Tankschiffahrt veel succes en een behouden vaart. Op het mts Meiro leverden wij: Stuurhuis met hefkolom en autokraan. Wie leverden aan het mts Meiro Shipyard Kladovo Service Bouw casco Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. Levering casco Shipyard Trico B.V. Afbouw GEFO Hamburg Bevrachting Ludwig Harms Finanzdienstleistungen e.K. Elsfleth Financiering, management en accountancy S.U.K. Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie Koedood Dieselservice B.V. 1 Mitsubishi voortstuwingsmotor type S12R-C2MPTK 1278 PK / 1600 omw. Rubber Design B.V. Flexibele opstelling motor Baan Alignment & Engineering B.V. Uitlijnen motor ADS van STIGT Masson Marine keerkoppeling type MM W5200, 4,962:1, PTO type O, voor aandrijving van stuurwerkpomp, schroefas gedreven ingebouwde sleepsmeerpomp, elastische koppeling Discom B.V. Uitlaatgassendempers motoren Pronk Isolatie B.V. Uitlaatgassensysteem Promarin Propeller - und Marinetechniek GmbH Schroef De Waal Machinefabriek B.V. Stuwa schroefasinstallatie met schroefasrem, Stuwa schroefasseals Van der Velden Marine Systems Stuurpaneel:SP 2525 , roeraandrijving: 2 DWK 6080/56, roeren: 1 set HD 200 Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers De Ruyter Dieseltechniek B.V. 1 generatorset 425 kVA t.b.v. boegschroef- / ladingpompbedrijf, motor: John Deere 6125 AFM75, generator: Stamford HCM 534C, 1x generatorset 107 kVA t.b.v. boordnet- / noodladingpompbedrijf, motor: Perkins 4.4 TW2GM, generator: Marathon 363 CSL 1607, 1x generatorset 63 kVA t.b.v. boordnetbedrijf, motor: John Deere 4045 TFU70, generator: Marathon 362 CSL 1604 Maralec B.V. Marathon Generatoren en Motoren Generatoren Econosto Nederland B.V. Afsluiters en appendages Verhaar Omega B.V. Boegschroef type installatie: VBS900SR met een vermogen van 282 kW/1780 rpm RBC Brandbeveiling Nederland B.V. Adnr veiligheidsmiddelen, blusmiddelen, bijboot, touwen Trico Piping B.V. Machinekamerleidingen machinekamers voor en achter, ballast systeem zijbeunen. DOLO REPAIR Machinekamerplaten, beschermkappen en traptreden Electric Marine Support Binnenvaart B.V. Electrische installatie Victron Omvormer/ acculader EPS European Pump Servcices B.V. Twee ladingpompunits EPS250 voor het verpompen van lichte producten. Pompunits zijn aangedreven door drukvaste elektromotoren, 55 kW, EEx-de IIB. Ballastpompunit EPS300 voor het verpompen van 300m3/uur ballastwater. Deze pomp is aangedreven door een drukvaste elektromotor, 34 kW, EEx-de IIB. Een slobpomp EPS25, geschikt voor het verpompen van restanten uit de dekleidingen van het schip. Deze pompunit is aangedreven door een drukvaste elektromotor, 7,5 kW, EEx-de IIB. Meuzelaar Maritiem B.V. Levering en installatie van sanitair, RVS leidingwerk machinekamers, waterzuiveringsinstallatie en boilers E.B.R. b.v. Scheepsreparatie- en Konstruktiebedrijf Stuurhuis met hefkolom en Büter autokraan Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Ankerlieren, ankers en kettingen PERISKAL Group Tresco Wuustwezel Tresco Inland ECDIS Viewer Orlaco Products B.V. Camerasysteem RAFA B.V. Ramen Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Betimmering Tegelzettersbedrijf van der Stelt B.V. Levering en aanleg tegelwerk Pinta Unisol B.V. Isolatie woning FlexiHeat Vloerverwarming Paans Scheeps- en Woningstoffering Stoffering Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling woning Alubouw de Mooy B.V. Voormast Dockmarks Signs B.V. Belettering Miron B.V. Technische Montage & Ijzerwerken Diverse RVS werkzaamheden Bunkerstation Heijmen B.V. BP smeerolie en gasolie Muehlhan B.V. Stralen en conserveren van ladingtanks Elektrotechnisch Scheepsinstallatie Bureau C.E. van ‘t Hof B.V. Niveaumeting type Magnetrol, overvulbeveiliging, temperatuuralarmering, drukalarmering, temperatuurmeting en drukmeting tankmeetapparatuur TankTech B.V. Tankmeting inhoud

Binnenvaartkrant