Views
3 years ago

2010-21

  • Text
  • Oktober
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Waar
  • Rotterdam
  • Meter

De Binnenvaartkrant 8 12

De Binnenvaartkrant 8 12 oktober 2010 TE KOOP GEVRAAGD door part.: VRACHTSCHIP tot 55 meter. prijs max € 40.000. Tel. 06-51983403 www.huizinga-snijder.nl ONDERHOUD EN REPARATIE Bodewes Millingen beschikt over de mogelijkheden om schades aan de scheepsromp snel en kwalitatief goed af te wikkelen. Scherpe tarieven en duidelijke afspraken ondersteunen onze kwaliteit. Bodewes Millingen beschikt over een helling van 160 meter waar schepen tot ca. 1200 ton op droog gezet kunnen worden. Ook de 150 meter lange kade biedt ruimte voor diverse werkzaamheden boven de waterlijn. Bodewes Millingen werkt bij grotere gecompliceerde schades samen met diverse leveranciers die elk expert zijn in hun specifieke vakgebied. Hierdoor kan op elk gewenst moment teruggevallen worden op alle noodzakelijke kennis om een reparatie aan uw schip effectief af te wikkelen zonder dat u zichzelf moet inspannen om de benodigde mankracht en kennis aan boord te krijgen. Dat noemen wij ontzorgen!! Voor informatie en/of vrijblijvende offertes kunt u contact opnemen met: Ate van der Werff Bedrijfsleider Bodewes Binnenvaart B.V. 0481- 438238 . 06- 30003214 Of een mailtje sturen naar: avdw@bodewes-millingen.nl Water-Land Bevrachtingen BV te Franeker is een internationaal scheepsbevrachtingskantoor voor de binnenvaart. Voor versterking van ons kantoor-team zoeken wij: een fulltime (aankomend) SCHEEPSBEVRACHTER m/v Informatie over deze vacature en ons bedrijf kunt u vinden op: www.water-land.nl VERBEKE BUNKERING N.V. behorend tot Aegean Marine Petroleum Network Inc., die wereldwijd een vloot van 60 tankers beheert, wenst voor haar kantoor in St-Job-in ’t Goor (Antwerpen) - België SUPERINTENDENT ENGINEER (voor binnenvaart) aan te werven De ideale kandidaat heeft: • Ervaring in binnen- & estuaire vaart • Certificaat van werktuigkundige met voorkeur voor tanker-ervaring of diploma van Scheepbouw- of scheepsarchitectuur • Ervaring aan wal opgebouwd in gelijkwaardige positie, o.a. inzake droogdokken en andere onderhoud- & herstelwerkzaamheden Kandidaat zal beschikken over bedrijfswagen en heeft regelmatig buitendienst. Contact: Eric Pettersson Candidaturen met CV sturen naar: E-mail: technical@ampni.com www.ampni.com Nijverheidsstraat 7 ı B-2960 St-Job-in-'t Goor • Branderketels 230 en 24v (tevens met voorziening voor tapwater) • Vergassingsketels (met carburateur) • Rookgasafvoeren en schoorsteenkappen • Boilers (direct of indirect gestookt) • Alle aanverwante artikelen voor C.V. installaties • Electrische verwarming (oliegevulde wandconfectoren) Tevens specialist voor uw Gaskeuringen volgens S.I., Hydroforen, drinkwaterfilters, Electrotechniek, Non food scheepsbenodigdheden en Aandrijftechniek (roerwerk kettingen, V-snaren, kogellagers, tandwielen enz.enz). Geyssendorfferweg 61 - 3088 GJ Rotterdam Tel.: 010 - 414 90 55 - fax 010 - 414 93 33 - info@troost-rotterdam.nl P.H.Timmer Scheepsmakelaardij Anno 1973 Beemsterhoek 208 2905 XM Capelle a/d IJssel Tel. 010.28.49.965 Gsm. 0653.14.27.01 E.mail: info@phtimmer.nl Web: www.phtimmer.eu TE KOOP: m/s 1158 TON Bouwjaar 1954 Afm/ 73 x 8.20 2.79 op 2.50 1000 ton 950 pk. Deutz 1800 omw/pm Al. schuifluiken, 2 ruimen Compleet schip inruil mogelijk. Bod gevraagd info op: WWW.PHTIMMER.EU Beraten Finanzierungsvorbereitung Vermitteln www.deymann-schiffsmakler.de • Saison 2011 mit einem neuem Fahrgastschiff? • • Wir bieten eine große Auswahl! • Papenwiese 5 • D-49733 Haren (Ems) Tel.: +49 (5932) 73 58 20 • info@deymann-schiffsmakler.de KAPITEIN GEZOCHT DRINGEND! Voor PETROLEUM TANKSCHIP - 1000 ton i.b.v. ADNR, Radarpatent, 14 dag op / 14 dag af, vergoeding O.V.T.K. Tel 0032/472179965 TE HUUR: DIRECTIEVAARTUIG L 14.99 BR 4.14 H 3.50-2.40 D 0.80 Ook geschikt voor langere reizen (Frankrijk-Belgie), zowel in de zomer als in de winter.4 personen. Telefoon: 06-51125174 GESUCHT MATROSE/ BOOTSMANN auf mts”Commander. In Besitz von Dienstbuch mit Qualifikation Matrose oder Bootsmann Führerschein für pkw Bewerbung schriftlich an: V.O.F. Commander Marsdiep 24 . 3332 TC Zwijndrecht oder email : info@vof-commander.nl GEZOCHT VOLMATROOS/STUURMAN voor kraanschip. Weekend vrij. Tel. 0180-511003 N.O.Z. TE KOOP: MVS, 2950 TON, bjr. 1994 – Roemenië geb. Afm. 110 x 11.40 x 3.32 m. Hoofdmotor: 1800 pk, ABC in 2008 volledig gereviseerd. Boegschroef Verhaar met 450 pk, Cummins, matrozenwoning voorop. Inruil van jonge duwbak bespreekbaar. MVS 845 TON, bjr. 1964 geb. te Langerbrugge Afm. 67 x 7.25 x 2.59m. 3 ruimen, Azobé 5 cm, trimvullingen. Alu. Friesche kap luiken met wagen. Kopschroef Van Tiem met 240 pk, DAF. Hoofdmotor 650 pk. M.A.K. MVS, 2321 TON, achterschip bjr. 1973, voorschip bjr. 1993 alles vernieuwt. Afm. 110 x 11.07 x 3.20 m. 1 ruim, dubbelwandig, stalen vloer, alu. Friesche kap luiken met wagen. Hoofdmotoren 2 x 650 pk, Cummins bjr 2000, type KTA 19 M3. Zeer goed onderhouden schip. TE KOOP GEVRAAGD: MTS, CA. 600 TON, type N- gesloten, met toerenmotor als hoofdmotor. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 GSM: 06-53488479 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. D EGROOTE HANS BVBA VERKOOP EN HERSTELLING VAN BOEGSCHROEVEN VENTE ET RÉPARATION DES PROPULSEURS D’ÉTRAVE +32(0) 58 29 99 17 +32(0) 475 75 02 70 WASSENAER VAN OBDAMSTRAAT 2 -Maassluis- Vraagprijs € 298.000,-- k.k. TE KOOP 2 SLEEPDUWBOTEN 730 PK Inruil kleinere boot mogelijk. Tel. 06-53153374

De Binnenvaartkrant 9 12 oktober 2010 Spannende weken voor museum Maasbracht DOOR JO BINDELS Afgelopen zomer hield de havenhoreca van Maasbracht (Café ’t Wiel, IJssalon Malla Vista en Eetcafé Le Mistral) een benefietvoetbaltoernooi voor het Maas- en Scheepvaartmuseum. Ook de verenigde havenondernemers en andere bedrijven uit Maasbracht steunden de actie. Dat leverde 1247 euro op. Dat bedrag is zaterdag 25 september overhandigd aan Roelf Fransbergen, de voorzitter van het bestuur van het museum. Het bedrag is zeer welkom, want het museum verkeert al enkele jaren in zwaar weer en is financieel praktisch volledig afhankelijk van de subsidie van de gemeente Maasgouw. Enkele maanden geleden is een nieuw bestuur aangetreden onder leiding van Roelf Fransbergen dat zich met de hulp van een veertigtal vrijwilligers ten doel heeft gesteld het museum en de collectie voor Maasbracht te behouden. Des te harder kwam de klap aan toen Roelf Fransbergen de jobstijding kreeg dat de gemeente, mede in het kader van algemene bezuinigingen, had besloten de subsidie per 1 januari 2011 stop te zetten. Dat betekent de sluiting van het museum en het einde van de collectie in zijn huidige omvang en samenstelling. Het bestuur legt zich daar niet bij neer en heeft zich tot de gemeenteraad gewend met het voorstel te bekijken of het museum onderdak kan vinden in een nieuw in de haven in te richten ponton. Die is gepland bij de herinrichting van de Maasbrachter haven. Donderdag 28 oktober buigt de gemeenteraad zich over de bezuinigingsvoorstellen voor 2011. Pakt dat negatief uit, dan gaat het museumbestuur zich beraden op uiterste pogingen het museum van de ondergang te redden. “Het kan niet zo zijn dat de gemeente wel geld over heeft voor een betaalde kracht in het museum van Thorn en het Maas- en Scheepvaartmuseum Maasbracht, dat het culturele erfgoed koestert en in stand wil houden van onze voorvaderen die Maasbracht groot hebben gemaakt, met een pennenstreek van de kaart veegt”, zegt een strijdbare Roelf Fransbergen. Hij hoopt dat inwoners en het bedrijfsleven zijn standpunt onderschrijven en mee willen denken en helpen om het museum voor Maasbracht te behouden. Roelf Fransbergen (links) nam de cheque in ontvangst. (foto Jo Bindels) Schoon blijven Voor ze naar de bruiloft gaat moet de hond uitgelaten worden. De schippersvrouw vraagt zich af of ze zich daarvoor of daarna zal omkleden. De mooie nieuwe kleren hangen gestreken aan de kast met de bijpassende schoenen en tas er onder. Het zou jammer zijn als er door het jonge dier een vlek op komt. Toch lijkt het haar beter om de hond op het allerlaatst uit te laten. Ze gaat in bad en kleedt zich daarna mooi aan. Doet de nieuwe ketting om en maakt zich op. Perfect, denkt ze en lacht tegen haar spiegelbeeld. Op dat moment realiseert ze zich dat haar tanden nog geen beurt hebben gehad. Snel pakt ze haar tandenborstel maar haar eigen tandpasta vindt ze niet. Verdorie. Die heeft zeker iemand anders gehad. Omdat ze geen tijd aan zoeken wil verspillen, pakt ze een andere tube. Er komt iets wits met groen en blauw uit. Raar spul, denkt ze maar voor vandaag moet het maar goed zijn. Tijdens het poetsen valt er een grote klodder wit, groen, blauw op haar schone bruine shirt en dat geeft een heel nare vlek. Juist vandaag, doet de vrouw geïrriteerd tegen haar spiegelbeeld. Moet je er een keer heel goed uitzien zit er een vlek op je kleren. Snel trekt ze het shirt over haar hoofd en spoelt de vlek uit, doet het weer aan en gaat met de hond naar buiten. Onderweg droogt het shirt lekker op maar helaas met een opvallende vlek. De hond, die nu eigenlijk wat langer uit gelaten had moeten worden, kan helaas maar een kort ommetje maken want de vrouw gaat zo snel mogelijk weer naar huis om het shirt, nu met een beetje sop daar waar de vlek zit, onder de kraan te houden. Het wordt echter allemaal veel natter dan bedoeld en daarom stopt ze het shirt in de droger. Maar dat durft ze niet zo heel erg lang want stel dat het daardoor krimpt en niet meer past! Dus doet ze het vochtig en wel weer aan en gaat er mee in het zonnetje staan. De hond houdt ze ver van zich af. Met argusogen kijkt ze naar de plek waar de vlek zat. Ze hoopt dat die helemaal weg is en ook dat het shirt, doordat het nat is, niet gaat kreuken in de auto zodat ze uiteindelijk toch nog schoon op de bruiloft kan arriveren. Van Voorden, producent van scheepsschroeven en slijtvast gietwerk, heeft Rik Wouters als nieuwe verkoper aangetrokken. Hij wordt verantwoordelijk voor zowel de verkoop van nieuwe schroeven en straalbuizen als de reparatie van scheepschroeven in het rayon Midden-/Oost-Nederland. Voorheen was Rik Wouters stuurman in de binnenvaart. Hij kent zodoende de behoefte van de markt. Hij volgde de opleiding Kapitein Rijn- en Binnenvaart en voer op verschillende binnenvaartschepen. Na een interne opleiding bij Van Voorden combineert hij nu zijn kennis van de producten en zijn ervaring als stuurman, zodat hij invulling kan geven aan de wensen van binnenschippers. *** Rob Witteveen is de nieuwe eigenaar van BAM Pro Electronics. Berry de Swart, die het bedrijf in Hardinxveld-Giessendam in 1966 oprichtte, heeft vorige maand zijn aandelen verkocht. “Voor mij, inmiddels de 65 gepasseerd, is het moment aangebroken om de fakkel over te dragen”, schrijft De Swart in een brief aan relaties van BAM Pro Electronics. Hij blijft voorlopig nog wel als adviseur aan het bedrijf verbonden. Berry de Swart is blij met zijn opvolger. “Het afgelopen jaar heb ik gezocht naar een opvolger die het belang van de jarenlange trouwe WISSELING VAN DE WACHT personeelswisselingen en benoemingen klanten en het personeel kon en wilde waarborgen. Bovendien heeft Rob de ambitie om Bam Pro verder te laten doorgroeien.” *** De beurs Europort heeft zijn internationale agentennetwerk verder uitgebreid. Nadat het sales team onlangs werd versterkt met nieuwe vertegenwoordigingen in Finland en Rusland, start Camilla Adrians van MarinResurs per direct als agent voor Zweden. Door deze uitbreiding heeft Europort inmiddels verkoopvertegenwoordigingen in 25 landen. Camilla Adrians is een bekende in de Zweedse maritieme sector. Na haar functie als projectcoördinator voor het Marine Technology Forum is ze onlangs gestart met haar eigen consultancybureau MarinResurs. Het bureau houdt zich primair bezig met projectmanagement en evenementplanning voor de scheepsbouwindustrie. Voor Europort gaat Camilla zich richten op de verkoop van alle Europort-titels, de begeleiding van Zweedse bezoekers en exposanten en de coördinatie van Zweedse landenpaviljoens. Europort telt circa 900 exposanten uit 35 landen en trekt elke twee jaar meer dan 30.000 bezoekers uit 86 landen. De beurs vindt van 8 tot en met 11 november 2011 in Ahoy Rotterdam plaats. Europort organiseert ook dochterbeurzen in Roemenië en Turkije.

Binnenvaartkrant