Views
3 years ago

2010-21

  • Text
  • Oktober
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Waar
  • Rotterdam
  • Meter

De Binnenvaartkrant 40

De Binnenvaartkrant 40 12 oktober 2010 Gespecialiseerd in leidingwerk • VOOR PREFABRICAGE VAN SCHEEPSLEIDINGWERK EN ALGEMEEN LEIDINGWERK • REPARATIE EN INSTALLATIE Wij wensen het mts Oostzee en haar bemanning veel succes en een behouden vaart. SNEL * FLEXIBEL * GOEDE SERVICE Wij feliciteren Deltaline S.A. van harte met het mts Oostzee en wensen hen veel succes en een behouden vaart. Ons nieuws laat U niet koud! JACOBS LIPSWEG 91 * 3316 BP DORDRECHT TEL. 078-6171517 * FAX 078-6170221 E-MAIL: INFO@ANKOPIPING.NL * WEB: WWW.ANKOPIPING.NL Wat kunnen wij doen voor U? Leveren en inbouwen + onderhoud van: • VOLVO PENTA CCR MOTOREN TOT 650 PK • OOK GESPECIALISEERD IN ANDERE MERKEN MOTOREN • MOTOREN MET LASER UITGELIJND INCL. RAPPORT • ALLE VOORKOMENDE IJZERWERKZAAMHEDEN • AFBOUW NIEUWBOUWSCHEPEN Vraag een vrijblijvende offerte aan, zodat u niet voor verrassingen komt te staan! Doctor Plesmanstraat 26 3331 KH Zwijndrecht T. 06 20832523 Wij wensen Deltaline S.A. veel succes en een behouden vaart met het mts oostzee. Wij verzorgden de machinekamervloerplaten voor het mts Oostzee. MTS OOSTZEE MTS OOSTZEE Keurmeesterstraat 15d 2984 BA Ridderkerk Telefoon; NL 0180 - 430327 Telefax: 0180 - 433728 Wij hebben de hoofdmotoren + Z-drives, generatorsets t.b.v elektrische kopschroef en generatorsets mogen inbouwen + diverse ijzerwerkzaamheden uitgevoerd en wensen DELTALINE S.A. veel succes en een behouden vaart toe! Industrieweg 51b - 3361 HJ Sliedrecht telefoon: 0184-496363, Fax: 0184-412432 Niveaumeting type Magnetrol Eclipse K-tec radarmeting overvulbeveiliging temperatuuralarmering drukalarmering temperatuurmeting en drukmeting Wij wensen mts Oostzee een goede en behouden vaart Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Hartelijk gefeliciteerd met het mts Oostzee Wij leverden: 7 stuks ladingpomp, EPS 200, geschikt voor het verpompen van zware stookolie 200m3/uur bij 8 bar. Deze pompsets worden aangedreven door drukvaste 86 kW ABB elektromotoren. Een compleet EPC pompbedieningspakket, inclusief frequentieregelaars. Met dit systeem kunnen de pompen vanaf dek, vanuit de machinekamer of vanuit de stuurhut bediend worden en is de beveiliging elektronisch gewaarborgd. Diverse pompen zoals ballastpomp met ejector, lenspomp, FIFI pomp en een vuilwaterpomp. Voor extra info: info@epsbv.com Wij wensen Deltaline S.A. veel succes en een behouden vaart. Op het mts Oostzee leverden wij: Stuurhuis en hefkolom.

De Binnenvaartkrant 41 12 oktober 2010 Oostzee is van hetzelfde laken een pak als Noordzee DOOR JOHAN DE WITTE Gedragen door een Chinees containerzeeschip zaten de Oostzee en Leopoldstad op hun overtocht met z’n tweetjes naast elkaar, als het ware in de business class. In de Waalhaven werden de casco’s vanaf de containers in hun element getakeld. Het zeeschip verhaalde nadien naar pier 7 om te lossen en de Oostzee naar Visscher Scheepsreparatie in Sliedrecht om er een mts van te maken. Vanzelfsprekend werd dit evenement van aankomst gevolgd door de eigenaars en cascospotters die de laatste jaren met de binnenkomers uit de Oost reeds menig fotoalbum vulden. “Dit is voorlopig de laatste”, aldus Pascal Bauwens die samen met zijn familie alles van doen heeft met de Noord-, Zuid- en Oostzee. Pascal Bauwens nam, geflankeerd door zijn broer Yves voor de realisatie van dit casco direct contact op met een Chinees handelshuis. Hun zuster Vicky support zoals gebruikelijk de firma met haar communicatie- en boekhoudkundig talent. Pascal leerde tijdens vele surveyreizen – soms in gezelschap van Richard Pols en mts Leopoldstadeigenaar Amadee Somers – Chinese omgangs- en onderhandelingsvormen op de werkvloer. Met een Chinese voorman even bijpraten aan dek of boven de tekening vergt een hoge graad in gebarentaal. Pascal kreeg hier hulp van Lloyds Shipping Asia. LRS-baas Willem Moelker stuurde zijn surveyors die het project volgens de lijnen van de tekening afwikkelden. Visscher Scheepsreparatie Bij afbouwen in Sliedrecht is de communicatie simpeler volgens papa Roland Bauwens, die dit karwei samen met partner Georgette voor zijn rekening nam. Bauwens als projectleider en aannemer van de onderaannemers en de mannen van Visscher voor ijzerwerk en installatie, dat werkt! Roland: “Met Theo de Paus en Bert de Haas, kortom alle medewerkers van Visscher, kunnen we door één deur. Een dergelijke bereidwilligheid en overal Het aanbrengen van de Veth Z-drives en overig onderwaterwerk gebeurde op de 140 meter lange helling van Scheepswerf Nederlof. (foto’s Johan de Witte) een oplossing voor hebben kom je niet zoveel meer tegen. De directie trekt als het moet een ketelpak aan en is samen met hun mensen tot alles in staat. Visscher heeft niet alleen prima afgebouwd maar we hebben met de mannen ook schik gehad.” Theo de Paus en Bert de Haas zijn de regulateurs van de firma. In totaal zijn ze met twaalf mensen op de werkvloer en volgens Theo kan je op de mannen rekenen. Het is geen cliché wanneer ze zeggen bij een probleem – hoe laat of vroeg het ook is – onmiddellijk naar boord te komen. Ze zijn klein, betrouwbaar en sterk in iets speciaals. Visscher pakt alle motoren aan en zijn gespecialiseerd in Volvo (inbouw, revisie of reparatie). De orderportefeuille is niet slecht maar kan altijd beter, laat Bert weten. Op dit moment hebben ze twee grote revisies onderhanden. Wanneer het nieuwbouw betreft, zetten ze er een tandje bij. In de bijna dertig jaar van zijn bestaan kan de firma rekenen op externe medewerkers die altijd bereid zijn om bij te springen. De mannen van Visscher Scheepsreparatie in Sliedrecht zijn goed in hun vak. Ook al ligt Sliedrecht niet aan zee, de Sliedrechters gaan niettemin ‘recht door zee’. Unieke besturing De Oostzee is 130 x 11,40 meter en draagt 4.000 ton door de sluis van Tiel! Met twee Veth Z-drives van 1,40 diameter, aangedreven door twee 1000 pk Caterpillars, loopt dit afwijkend model met 3.000 ton 19,6 kilomter per uur. De machinekamer begint bij spant 0. Deksels in het achterdek maken service snel en comfortabel. Decibels blijven eveneens op het achterdek. Manoeuvreren is spelevaren! Met nog een Veth-Jet in het voorschip zet de stuurman de Oostzee letterlijk naar zijn hand. Het schip is 4.230 ton ondergeijkt. Door verhouding lengte en indeling van het ladinggedeelte ligt het bij volle tanks exact gelijklastig. Het dekhuis is over de volle scheepsbreedte gebouwd. De chique zwart gemoffelde stalen lessenaar, is een sieraad in de EBR-stuurhut. Met een druk op de knop worden de Veth- Jet kanalen kopschroef en twee Z- drives synchroon gekoppeld. Wanneer de joystick in een 90 graden stand ten opzichte van de kiellijn wordt gedrukt, werken de voorstuwingsbronnen zodanig samen dat het schip exact dwars uitgaat. Deze manoeuvre is in principe over 360 graden uitvoerbaar. Ook onafhankelijke bediening is vanzelfsprekend mogelijk. Een unieke besturing, die kapiteins een vakantiegevoel geeft. Het trunkdek is verrijkt met een enkelleidingsyteem van Leemberg plus zeven door EPS geleverde Bornemann-pompen. Voor elektrische functie zorgde Werkina en voor comfort tekende Scheepstimmerbedrijf Hoogendoorn. Voor het aanbrengen van de Veth Z-drives en de zinkanodes alsook overig onderwaterwerk werd gebruik gemaakt van de moderne 140 meter lange helling van Scheepswerf Nederlof. Na de proefvaart op 28 september is de Oostzee voor Trendco in the running gegaan. Dat dat gaat lukken, heeft de Noordzee al bewezen; die was tenslotte van hetzelfde laken een pak. Wie leverden aan het mts Oostzee Visscher Scheepsreparatie B.V. Volledige afbouw Fortis Bank Business Centre Antwerpen-Haven Financiering en verzekering Belgische Scheepvaart Inspectie Classificatie Bureau Veritas Classificatie Pon Power B.V. 2x Caterpillar voortstuwingmotor type C32 Acert met een continu vermogen van 746 kW, 1014 pk, 1800 rpm. Caterpillar generatorset type C32 Acert met een prime dieselmotor, vermogen 559 kW, 1800 rpm prime generator, vermogen 580 kW, 725 kVa bij Cosphi 0,8, 60 Hz, Caterpillar generatorset type C4.4, 107 kVa, geschikt voor noodlading pompbedrijf met een prime generatorvermogen, 120 kVa, 50 Hz, 144 kVa, 60 Hz, Caterpillar generator, vermogen 69 kW, 86 kVa bij Cosphi 0,8, 50 Hz Veth Propulsion B.V. 2 Veth-Z-Drive’s, type VZ-700, aangedreven door twee Caterpillars type C 32, 1 Veth-Jet type 4- K-1300, uitgerust met een E-motor, 440 kW, 1800 rpm Tio B.V. Industrial Silencers Uitlaatgassendempers voortstuwingsmotoren en generatorsets Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers, oliekoelers en anodes Dolderman B.V. Caterpillar generatorsets Caldic Techniek B.V. Stamford generatoren Econosto Nederland B.V. Afsluiters en appendages WindeX Engineering B.V. Overdruksysteem, afzuiging (tbv woning / toiletruimtes etc) airconditioning Novetec B.V. Machinekamerventilatie, RVS afsluitbare regenroosters en brandkleppen ADT Fire & Security Brandbeveiligingsapparatuur ANKO Piping-Holland Machinekamerleidingen DOLO REPAIR Alu. machinekamervloerplaten en beschermkappen Werkina Werkendam B.V. Wij leverden en installeerden: de complete elektrische installatie, incl. 2- draads data besturing, het monitoring systeem met touch-screen bediening, het complete nautisch pakket, het tankmeet systeem, Orlaco camerasysteem, de complete airco installatie, Travelvision antennesysteem en Tresco Ecdis Inland Viewer Victron Energy B.V. Omvormer/ acculader Atlas Copco Internationaal B.V. Compressor voor Brown Valve Automation Systems B.V. Compressor achter Reikon B.V. Azcue pompen EPS European Pump Services B.V. 7x Bornemann ladingpomp EPS 200, geschikt voor het verpompen van zware stookolie 200m3/uur bij 8 bar. Deze worden aangedreven door drukvaste 86 kW ABB elektromotoren. Compleet EPC pompbedieningspakket, incl. frequentieregelaars. Pompen vanaf dek, vanuit de machinekamer of vanuit de stuurhut bedienbaar en de beveiliging is elektronisch gewaarborgd. Div pompen zoals ballastpomp met ejector, lenspomp, FIFI pomp en een vuilwaterpomp. Algemeen Installatieburo M.J. Poleij V.O.F. Levering en montage van waterleidingen, RVS afvoeren, boiler, waterdrukverhogingsinstallatie en waterzuiveringssysteem I.M. Brouwer Ind. Metaalwerken B.V. Levering en montage van kabeldraagsystemen t.b.v. maritieme sector & bruggenbouw E.B.R. b.v. Scheepsreparatie- en konstruktiebedrijf Stuurhuis met hefkolom BVBA Broeckx Aluminium BX deuren Blommaert BVBA Voormast Improval, dakradarmast Futura, boordlichtbakken, heklichtbeugel en stuurhuttrap Radio Holland Netherlands B.V. Nautische apparatuur Orlaco Products B.V. Camerasysteem Dacom Werkendam B.V. Travelvision Q6 satellietsysteem en telefooncentrale RAFA B.V. Ramen Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Complete betimmering Versteeg Keukens & Sanitair B.V. Keuken Klaasen Sanitair Levering en plaatsing sanitair en tegels Van der Stelt Montage Aanleg sanitair en tegelwerk Pinta Unisol B.V. Isolatie woning Paans Scheeps- en Woningstoffering Complete stoffering Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Ankerlieren, ankers, kettingen en autokraan Atelier van Geffen Belettering FEMM Antwerpen Scheepsbenodigdheden, ADNR pakket, meer- en koppeldraden, stuurstoel Agaat nv Levering Shell smeermiddelen en gasolie Bezemer Coatings BVBA Coating casco Distri Marine Roeiboot Leemberg Pijpleidingen & Apparatenbouw B.V. Dekleidingen Zwets Werkendam B.V. Zwets slobpomp Elektrotechnisch Scheepsinstallatie Bureau C.E. van ‘t Hof B.V. Niveaumeting type K-tec overvulbeveiliging, temperatuuralamering, drukalarmering, tempertuurmeeting en drukmeting Kalibra International B.V. Tankmeting inhoud Imbema Cleton B.V. Laad- en losslangen Transafe Veiligheidsdeskundige

Binnenvaartkrant