Views
2 years ago

2010-20

  • Text
  • September
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Eerste
  • Werkendam
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 8 28

De Binnenvaartkrant 8 28 september 2010 www.huizinga-snijder.nl Scheepswerf Grave b.v. Maaskade 28, Postbus 52, 5360 AB Grave Tel. 0486 - 47 24 64, Fax 0486 - 47 59 88 e-mail: info@scheepswerfgrave.com • Alle voorkomende reparatie werkzaamheden • Nieuwbouw van alle typen bedrijfsvaartuigen • Dokcapaciteit 110 mtr 010 448 75 94 Voor Carisma Shipping bv GEVRAAGD: MATROOS op kvb Carisma Tel. 06-53153374 TE HUUR: DIRECTIEVAARTUIG L 14.99 BR 4.14 H 3.50-2.40 D 0.80 Ook geschikt voor langere reizen (Frankrijk-Belgie), zowel in de zomer als in de winter.4 personen. Telefoon: 06-51125174 Gevraagd op MTS VECTURA MATROOS Nederlands sprekend ibv dienstboekje functie matroos en rijbewijs B, wk op - wk af Vectura Shipping B.V. Dhr. E. Suiker Tel. 0653-596946 Gevraagd voor diverse nieuwbouw tankers: KAPITEINS EN 2 E KAPITEINS ibv de benodigde papieren 14 op/14 af, Luxemburgse condities. Voor info: L. van Oosterhout Tel. 0653-28 02 43 of lvo@kpnmail.nl Voor het kvb Wilhelmina / Wilhelmina II zijn wij op zoek naar een : Stuurman / 2 e Kapitein In het bezit van een Rijnpatent tot Mannheim of verder. Radarpatent en ADNR Wij bieden een vrijetijdsregeling van 14/14, loon naar Ned. condities. U kunt contact opnemen met C. v.d. Berg. Tel: 0653210924 Van den Berg Scheepvaart B.V. Delfgauw. GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Eleonora, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Amarone, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Amulet, stuurman i.b.v. dienstb. met functie stuurman. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764

De Binnenvaartkrant 9 28 september 2010 Congres over trimodale platforms aan Moezel op www.multimodalshuttle.eu. Daar kan men zich ook aanmelden. Voor alle overige informatie kan men terecht bij Paul Harding van Confor, de Belgische organisator van evenementen en conferenties in de logistieke sector: (+32) 3 231 93 65 of paul@confor.be. WISSELING VAN DE WACHT personeelswisselingen en benoemingen De haven van Metz. (foto Havenbedrijf Metz) Dit jaar lieten de havens van Metz en Trier een haalbaarheidsstudie doen naar een containerdienst per binnenschip en spoor tussen de Moezelhavens en de Noordzeehavens. Het initiatief wordt ondersteund door de Kamer van Koophandel en Industrie in de Moezelstreek. Op 19 oktober worden de resultaten van de studie in Metz gepresenteerd. De bijeenkomst is tevens bedoeld als forum voor huidige en toekomstige belanghebbenden om met elkaar van gedachten te wisselen over de mogelijkheden van zo’n containershuttle. Op het programma staan referaten van gastsprekers uit heel Europa. Voor een simultaanvertaling naar het Frans, Duits en Engels wordt gezorgd. Samenwerking Dagvoorzitter Karel Vanroye, directeur van Buck Consultants International in Brussel, maakt aan het begin van het congres de stand van zaken op van de transport- en logistieke sector anno 2010. Prof. dr. Wolf-Rüdiger Bretzke, hoofd supply-chain-strategie bij Barkawi Management Consultants, houdt een referaat over de marktaandelen van spoor en binnenvaart in de logistieke keten. Vervolgens komen de extended gateways aan bod: hoe kunnen de capaciteiten van de verschillende transportroutes naar het achterland worden verbeterd? De binnenhavens van Luik en Lyon komen vertellen over hun ervaringen met de realisatie van multimodale platforms. Ook de Noordzeehavens komen aan het woord: welke kansen zien zij om de bereikbaarheid van de logistieke regio Lotharingen te verbeteren? De directeur van de Duitse vereniging van binnenhavens (BöB), Karl-Michael Probst, belicht de samenwerking tussen zee- en binnenhavens. Een vertegenwoordiger van de haven van Parijs legt uit hoe de havens aan de Seine samen trachten de logistiek in en rond de Franse hoofdstad te verbeteren. Tot slot geven vertegenwoordigers uit de binnenvaart (VNF) en het spoorvervoer (DB Schenker Rail) hun mening over de huidige en toekomstige transportontwikkelingen. De komkommerplant Een hele poos voor de vakantie hadden de schipper en zijn dochters twee komkommerplantjes in de tuin gezet. Iedere dag keken ze ernaar hoe die groeiden. Het was een mooi gezicht en ze verheugden zich op de oogst van eigen bodem. Er ging immers niets boven onbespoten groente. De planten groeiden heel goed en de eerste komkommers smaakten dan ook overheerlijk. Terwijl ze op vakantie waren, zou oma de tuin besproeien want het zou natuurlijk zonde zijn als de nieuwe, jonge komkommertjes het niet overleefden. Aan de telefoon zei oma dat de planten het goed deden. Uitzonderlijk goed zelfs. En dat klonk een beetje geheimzinnig. Netwerken en beurs Tijdens de pauzes hebben de deelnemers gelegenheid om te netwerken. In de wandelgangen vindt een kleine beurs plaats, waarop bedrijven hun producten en diensten kunnen voorstellen. Deelname aan de conferentie is gratis. Tot nu toe hebben zich al meer dan 170 personen aangemeld. Alle geïnteresseerden zijn welkom: zeehavens, zee- en binnenterminals, aanbieders van shuttlediensten, logistieke bedrijven, expediteurs en verladers, operatoren uit de binnenvaart, het spoorvervoer en het wegvervoer. De conferentie vindt plaats in het conferentie- en tentoonstellingscentrum Arsenal in het centrum van Metz. Er is ruime parkeergelegenheid in de onmiddellijke omgeving. Meer informatie is te vinden Toen ze terugkwamen van hun vakantie, gingen ze als eerste de tuin in en daar wachtte hen een bijzondere verrassing. Er kronkelden twee meters lange planten door de tuin. Ze waren van de schutting bijna tot op het terras gegroeid. En aan die planten waren een paar heel grote bollen gegroeid die zeker ettelijk kilo’s wogen. En die bollen leken absoluut niet op komkommers. “Wat is dat nou?” deden de dochters verbaasd. “Wij hadden het vanuit ons slaapkamerraam al gezien”, zeiden de buren. “Iedere dag werden de planten groter en groter.” Ook oma vertelde nu dat ze vol ongeloof naar de vreemde planten gekeken had, die het zo goed deden. En ook zij vond dat die reuzegrote, groen gespikkelde bollen absoluut Tjibbe Joustra wordt op 1 februari 2011 voorzitter van de Onderzoeksraad voor veiligheid. Joustra (59 jaar) volgt Pieter van Vollenhoven op, die dan zes jaar voorzitter van de Onderzoeksraad is geweest. Joustra was van 1987 tot 2002 secretaris-generaal van het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. Daarna was hij voorzitter van de raad van bestuur van het Uitkeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UVW). Van 2004 tot 2009 was hij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Op dit moment is hij onder meer voorzitter van het Productschap Tuinbouw en voorzitter van de Vereniging Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus. * * * Nelf Marine Paints uit Marrum heeft zijn verkoopteam uitgebreid met Jos Adriaansen. Na jarenlang in de chemie te hebben gewerkt maakte hij bijna tien jaar geleden de overstap naar de verfbranche. Sindsdien was Adriaansen werkzaam bij Akzo Nobel voor International Paint en bij Sikkens Bouwverven. Bij Nelf Marine Paints gaat hij niet op komkommers leken. Of zouden er soms ook ronde komkommers bestaan? Maar daar had nog niemand van gehoord. Ook de buren niet. Omdat men niet wist wat het was, kon het ook niet zomaar opgegeten worden. Laat staan in een gerecht verwerkt. Om enige duidelijkheid te verkrijgen, werden de grote groene bollen meegenomen naar de plaatselijke groentewinkel. Het personeel in die winkel wist het echter ook niet. Dus togen ze naar een andere winkel en daar werd duidelijk dat het om pompoenen ging. “Hoezo groeien die aan een komkommerplant?” vroeg de dochter vol verbazing. Jos Adriaansen. zich vooral concentreren op de binnenlandse markt voor de Nelf Marine Paints-producten. Na een inwerkperiode is Jos Adriaansen inmiddels begonnen met het vervullen van zijn functie als Marine Account Manager. * * * Bij de Deutsche Binnenreederei (DBR) is Stanislaw Wittkowski als lid van de raad van bestuur benoemd. Wittkowski werkt sinds 2008 bij de DBR en geeft sinds juni leiding aan Odra Rhein Lloyd. De DBR behoort tot de Odratrans Groep uit Breslau, die meer dan duizend schepen met een gezamenlijke laadcapaciteit van ruim 540.000 ton vertegenwoordigt. Het bleek dat er vermoedelijk een komkommerplant was geënt op een pompoen plant. En de uitlopers van die onderste stam hadden de pompoenen voortgebracht. Omdat ze zo reusachtig waren, werden ze zelfs als bezienswaardigheid tentoongesteld. Zo wist het schippersgezin meteen weer wat meer over tuinieren. Maar of er dan volgend jaar weer een komkommerplant in hun tuin zou komen, dat was onwaarschijnlijk. Want als er dan weer pompoenen aan zouden groeien? SCHEEPSWERF HOOGERWAARD WAALHAVEN PIER 8 ROTTERDAM 010-4290888 Dwarshellinglengte 90 m.

Binnenvaartkrant