Views
3 years ago

2010-10

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Schip
  • Behouden
  • Wensen
  • Vaart
  • Schepen
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 16

De Binnenvaartkrant 16 11 mei 2010 Voor het mts New York leverden en of installeerden wij: Elektrische installatie, ATIS tankmeting en alarmering. Wij wensen schip en bemanning een behouden vaart. Kantoor en werkplaats: Sterrekroos 11 4941 VZ Raamsdonksveer Telefoon (0162) 51 25 36 Telefax (0162) 51 76 25 Wij verzorgden de gehele tankbewakingsinstallatie. Wij verzorgen de bevrachting voor het MTS NEW YORK en wensen M EN M SHIPPING N.V. veel succes en een behouden vaart. Wij feliciteren M en M Shipping N.V. met het mts New York en wensen hen veel succes Verbeke Bunkering nv Nijverheidstraat 7 B 2960 St. Job in ’t Goor Tel : 0032-3-652 06 08 Fax : 0032-3-652 14 22 Email: info@verbekebunkering.be Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 551731 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 De volledige afbouw van het mts New York werd door ons verzorgd. Wij wensen M en M Shipping N.V. een goede en behouden vaart. • 24 uur service voor petro, chemische - voedingsindustrie - scheepvaart en woningbouw. • Accoustische, thermische en cryogene isolatie. • Onderhoud en nieuwbouw. • Asbestverwijdering. • Stellingbouw. • Tracing. • Isolatie matrassen. • Advies. Postbus 61 2920 AB Krimpen aan den IJssel IJsseldijk 97-1 2901 BR Capelle a/d IJssel Telefoon 010-258 42 55 Telefax 010-258 42 56 Email info@smits-mf.com Wij wensen M en M Shipping N.V. veel succes en een behouden vaart! mts New York Postbus 274, 3140 AG Maassluis Tel.: 010-590 35 80 Fax. 010-590 35 82 Email: info@pronkisolatie.nl

De Binnenvaartkrant 17 11 mei 2010 Bunkertanker voor estuaire vaart DOOR JAN HOEK Bij Smits Machinefabriek is in opdracht van M en M Shipping van de Antwerpse familie Maes de 4200 ton metende bunkertanker New York afgebouwd. Smits heeft een uitstekende naam opgebouwd op het gebied van de afbouw van tankers, maar deze opdracht was voor de werf toch een pittige klus. De versterkte tanker New York moest geschikt zijn voor de estuaire vaart en dat betekende dat er moest worden voldaan aan de strenge technische eisen van onder andere het Certificaat van Onderzoek voor de Rijn en het Zeewezen. De Belgische autoriteiten zijn de enige die het aanvullende certificaat voor de estuaire vaart af kunnen geven. De medewerkers van Govert Smits hebben de klus tot volle tevredenheid van de opdrachtgevers geklaard. Deze bunkertanker wordt toegevoegd aan de vloot van Victrol. Dit bedrijf, gefocust op de bunkermarkt, beschikt over een vloot van circa dertig schepen met een totale capaciteit van zo’n 90.000 ton. Estuaire vaart Onder estuaire vaart in België wordt verstaan een niet-internationale reis met een versterkt binnenschip over de Noordzee langs de kust van België, op de route tussen de Belgische havens van Oostende en Zeebrugge en de monding van de Westerschelde. Nederland kent geen estuaire vaart. Op verzoek van leden heeft het CBRB een brief aan V&W gestuurd en daarin verzocht om ook in ons land aanvullende eisen en regels te ontwikkelen voor binnenschepen waarmee estuaire vaart langs de kust van Nederland toegestaan is. Als onderbouwing van dit verzoek zijn veiligheids- en milieuvoordelen genoemd. Er is sprake van een toenemende stroom van oliehoudende producten die tussen de noordelijke en zuidelijke zeehavens in Nederland worden vervoerd. Nu vindt dit transport plaats via de binnenwateren. Het verzoek is dit mede plaats te laten vinden door binnenvaartschepen die geschikt zijn voor estuaire vaart. Een van de voordelen is dat door de onbeperkte diepgang met een gelijke hoeveelheid brandstof en uitstoot meer tonnen vervoerd kunnen worden. Ook het transport van containers van Maasvlakte II naar bijvoorbeeld Antwerpen zou in de toekomst via de estuaire vaart mogelijk moeten zijn, vindt het CBRB. Nu dient de schipper te voldoen aan de (kostbare) SOLAS-eisen, die verplicht zijn bij een internationale reis. Bijkomend voordeel van estuaire vaart is dat er minder gebruik gemaakt hoeft te worden van bruggen en sluizen. Zolang V&W nog geen aanvullende eisen en regels heeft opgesteld, kunnen alleen de Belgische autoriteiten een aanvullend certificaat voor de estuaire vaart afgeven, zodat het is aan te bevelen een dergelijk schip onder toezicht van de Belgische autoriteiten af te laten bouwen. Daarbij is het prettig te weten dat Smits Machinefabriek ervaring heeft in de bouw van dit type versterkte binnenvaartschepen. Nieuwe afbouwkraan Afgelopen jaar leverde Smits Machinefabriek zeventien schepen op. Dit jaar zijn al vier schepen, waaronder de New York, overgedragen aan de eigenaars. De orderportefeuille voor dit jaar is gevuld met de afbouw van tien tankers, van 110 tot en met 135 meter. Van oudsher bestaat circa 85 procent van de werkzaamheden bij Smits uit de afbouw van tankers. Het qua model hogere en zwaardere casco van de New York kwam in twee gedeelten vanuit China aan en is in Geertruidenberg door Nederlof aan elkaar gezet. De bunkertanker van 125 x 11,45 meter beschikt over twaalf tanks met een totale inhoud van 4560 kuub. De zes laad-/lospompen (Bornemann) hebben een capaciteit van 200 kuub per uur elk. Smits Machinefabriek stond garant voor de complete afbouw. Daarvoor beschikt de werf over een afbouwkade van ongeveer 300 meter. Op de kade staat sinds kort een nieuwe afbouwkraan met een capaciteit van 14 ton. Haaks daarop staat nog de bestaande kraan die een capaciteit heeft van 80 ton. Deze kraan behoorde tot de inventaris van de IJsselwerf, maar was in niet al te beste conditie achtergelaten. Govert Smits heeft de kraan na een fikse investering weer tot leven gebracht. Er is weer volop beweging op de werf en met de afbouw van nog tien tankers zal dat voorlopig zo blijven. Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Hartelijk gefeliciteerd met het mts New York Wij leverden: Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Zes stuks 2-schroefspindelpompen type EPS200. Deze complete pompunits hebben elk een capaciteit van 200 m3/uur bij zware stookolie (380 cSt).Aandrijving is verzorgd door drukvaste ABB elektromotoren, 98 kW EEx-de IIC, IP 56 in combinatie met ABB frequentieregelaars. Eén stuks 2-schroefspindelpomp type EPS10. Deze complete pompunit heeft een capaciteit van circa 10 m3/uur slobs. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 7,5 kW EEx-de IIB, IP 56. De pompen kunnen vanaf dek, vanuit de machinekamer of vanuit de stuurhut worden bediend d.m.v. het EPC pompbediening systeem. Met dit systeem is de behandeling van de lading geheel automatisch regelbaar en is de pompuitrusting elektronisch beveiligd. 1x Ballastejector inclusief een zelfaanzuigende ballastpomp, een fifi pomp, een vuilwaterpomp en twee stuks dompelpompen. Voor extra info: info@epsbv.com Wie leverden aan het mts New York tel. +49 (0) 170 35 73 922 tiberiuskaiser@aol.com WIJ WENSEN HET MTS NEW YORK EN DE BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART TOE! tiberiuskaiser@yahoo.com Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie B.V., Capelle a/d IJssel Complete afbouw Bank J. Van Breda & Co Financiering Verbeke Bunkering nv Bevrachting Algemene Verzekeringen Armador bvba Verzekering Pon Power B.V Caterpillar hoofdmotoren type 3508 en 2 Caterpillar type C 18 voor aandrijving boegschroeven en ladingpompen Integron Marine (systems & services) Motorbediening Reintjes Benelux BVBA 2 x Reintjes keerkoppeling, type WAF 562 L / 5,421: EMHA Technisch Bureau B.V. Uitlijnen motoren DENO Compressors B.V. Compressoren Pronk Isolatie B.V. Isolatie uitlaatgassensystemen en accommodatie Rubber Design B.V. Flexibele ophanging uitlaatgassendempers, flexibele opstelling motor Discom B.V. Uitlaatgassendempers generatorsets Solak Las- en Montagebedrijf B.V. Aluminium machinekamerplaten Leemberg Pijpleidingen & Apparatenbouw B.V Leidingwerk machinekamer voor en achter en dekleidingwerk. Caldic Techniek B.V. Stamford generatoren De Waal Machinefabriek B.V. 2 Stuwa schroefasinstallaties met schroefasrem, Stuwa schroefasseals Veth Propulsion B.V 2 Veth-Jet boegschroeven, type 4-K- 1000, elk met een E-motor + requentieregelaar en een vermogen van 265 kW/1800 rpm. 2 generatorsets; 1 Sisudiesel type 49DTG-UCM224G-B (71,5 kVA), 1 Sisudiesel type 49DTAG- UCM274E-B (110 kVA) Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers en anodes van Wijk Stuurhuizen B.V Aluminium bovenbouw Van der Velden Marine Systems Stuurpaneel: SP2525, roeraandrijving: 4 DWKK 6080/75, roeren: 4 stuks hydrodynamische profielroeren, type HD 220 Radio Holland Netherlands B.V. Furuno RHRS2005 TFT radar, Furuno FAR2117 radar, Furuno FE700 Echolood, Radio Zeeland Sigma 550 Piloot, Radio Zeeland Sigma 345 Elektr/Magnetisch kompas, Radio Zeeland Sigma 370 Koersinstelkast, Radio Zeeland Sigma 130 Windmeter, Radio Zeeland Sigma 700 Intercom, Jupiter Magnetisch kompas, Jotron TRON SART20, Jotron EPIRB TRON40S, Furuno NAVTEX NX700, Jotron GMDSS Handheld TR20, Thrane&Thrane VHFs RT2048, Travelvision Q6 schotel, Furuno D-GPS GP37, Anschutz, Gyrocompass Standaard 22 Compact, Periskal Tresco ECDIS, Sagem RT3000 GSM/GPRS gateway, Furuno AIS FA150, Orlaco camera’s, Tiptel telefooncentrale Orlaco Products B.V. Camerasysteem PERISKAL Group Tresco Wuustwezel Tresco Inland ECDIS Viewer A. Rullens Installatiebedrijf B.V. Elektrische en de nautische installatie Bohamet Gdansk Ramen Correct Diensten B.V. Schoonmaken van de woning Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Betimmering Klaasen Sanitair Levering sanitair Tegelzettersbedrijf van der Stelt B.V. Tegelzetter SPEEDHEAT Ridderkerk Vloerverwarming stuurhuis Paans Scheeps- en Woningstoffering Stoffering WindeX Engineering B.V. Levering en montage airconditioning en mechanische ventilatie ADT Fire & Security Brandbeveiligingsapparatuur DMT Worldwide Ankerlieren, ankers en kettingen Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V Hefkolom, onderkuip stuurhuis, bunkerkraan en autokraan Blommaert BVBA Telescopische voor – en achtermast, dakradarmast, stuurhuttrap, heklichtbeugel NDM Ned Deck Marine B.V Bijboot en davit EPS European Pump Services Zes stuks 2-schroefspindelpompen type EPS200.Deze complete pompunits hebben elk een capaciteit van 200 m3/ uur bij zware stookolie (380 cSt). Aandrijving is verzorgd door drukvaste ABB elektromotoren, 98 kW EEx-de IIC, IP 56 in combinatie met ABB frequentieregelaars.Eén stuks 2- schroefspindelpomp type EPS10.Deze complete pompunit heeft een capaciteit van circa 10 m3/uur slobs. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 7,5 kW EEx-de IIB, IP 56. De pompen kunnen vanaf dek, vanuit de machinekamer of vanuit de stuurhut worden bediend d. m.v. het EPC pompbediening systeem. Met dit systeem is de behandeling van de lading geheel automatisch regelbaar en is de pompuitrusting elektronisch beveiligd.1 Ballastejector inclusief een zelfaanzuigende ballastpomp, een fifi pomp, een vuilwaterpomp en twee stuks dompelpompen. All Pumps Holland B.V. Drinkwaterpomp gasolie trimpomp en smeerolie vulsets Total Lubricants Inland Marine Total smeerolie Verbeke Bunkering nv Gasolie Belgische Zeevaart Inspectie B.V. Classificatie Huchem Special Products B.V. HC Roka Econosto Nederland B.V. Afsluiters/Appendages Corrosion and Water-Control Corrosie bescherming Advies- en Ingenieursbureau Vranken B.V. Berekeningen en hellingproef James Walker Benelux B.V. Tankdekselpakkingen Hoveko B.V. De complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saabradars, alsmede de temperatuur- en drukmeting Aalborg Industries B.V. Ladingverwarmingsinstallatie Elaflex N.V. Laad- en Losslangen Atelier Van Geffen B.V. Belettering Bing Kaiser Tekeningen

Binnenvaartkrant