Views
3 years ago

2010-07

  • Text
  • Binnenvaart
  • Maart
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Behouden
  • Schip
  • Wensen
  • Nieuwe
  • Moeten
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 60

De Binnenvaartkrant 60 30 maart 2010 Keurmeesterstraat 15d 2984 BA Ridderkerk Telefoon; NL 0180 - 430327 Telefax: 0180 - 433728 Niveau - alarmering Overvul beveiliging Drukmeting en -alarmering Temperatuurmeting en -alarmering Magnetrol niveaumeting NXT Computer systeem Diepgang meting X-BOB met Lloyds certificaat Wij wensen mts Verdi een goede en behouden vaart Wij wensen Egalité Shipping veel succes en een behouden vaart. Op het mts Verdi leverden wij: Stuurhuis met hydrauliek. Transafe Langesteijn 116 3342 LG Hendrik Ido Ambacht T 078-68 24 300 F 078-68 14 329 E info@transafe.info W www.transafe.info Egalité Shipping namens het hele Transafe team veel succes en een behouden vaart De specialist in veiligheidsmanagement Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Hartelijk gefeliciteerd met het mts Verdi Wij leverden: Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 2 stuks ladingpompen, type EPS350/500, voor het verpompen van zware stookolie 350 tot maximaal 500 m3/uur. Deze complete pompunits zijn geleverd met drukvaste (EEx-de) ABB elektromotoren, 230 kW. De pompen zij voorzien van elektrische pompverwarming. 1 stuks ladingpomp, type EPS175, voor het verpompen van gasolie 175m3/uur. Deze complete pompunit is geleverd met een drukvaste (EEx-de) ABB elektromotor, 63 kW. Voor extra info: info@epsbv.com Veka Shipbuilding B.V leverde het complete schip. De afbouw werd volledig uitgevoerd door Bijlsma Shipyard B.V. Bijlsma Shipyard B.V. en Veka Shipbuilding B.V. wensen Egalité Shipping en de bemanning van het mts Verdi een behouden vaart. Sluisweg 13-16 • Postbus 83 • 8530 AB Lemmer Tel: 0514 56 85 50 • Email: info@bijlsma.com Biesboschhaven Zuid 10-11 • 4251 NM Werkendam Tel: 0183 50 52 30 • Email: info@veka-group.nl • Website: www.veka-group.nl

De Binnenvaartkrant 61 30 maart 2010 MTS Verdi is nieuw schip voor Egalité Shipping Het stuurhuis is met kersenhout betimmerd. (foto’s Hans Heiligers) DOOR HANS HEILIGERS De contrasten liggen voor het oprapen in de omgeving van de Mexicostraat in Antwerpen. De schitterende monumenten als het Pomphuis en de brandweerkazerne steken schril af tegen sommige panden in de directe omgeving die niet zoveel geluk hadden. Chronisch verf- en onderhoudsgebrek in samenhang met de werking van de natuur hebben onverbiddelijk afgerekend met de veelal houten loodsen die ver over de pensioengerechtigde leeftijd zijn. Aan de Kambalastraat/Houtdok Noordkaai vinden we niets meer van dat tijdsbeeld. Er staan schitterende kantoorgebouwen met veel glas en ruime parkings. Gastvrij als Erik Vermeylen van General Bunkering Services (GBS) altijd is zitten we binnen de kortste keren te genieten van koffie en het mooie uitzicht uit zijn kantoor over het Houtdok en de achterliggende contouren van de oude stad. Ook de mindere zaken vormen tijdens de koffie onderwerp van gesprek. Erik steekt daarvoor zijn hoofd niet in het zand en bevestigt dat ook hij betere tijden heeft gekend. Toch is hij binnen de huidige situatie niet ontevreden. Zijn serviceverlening staat absoluut niet onder druk en dat zorgt ervoor dat hij bij zijn bestaande relatiekring nog steeds goed in het zadel zit. Kilometerteller Via een deelname is Vermeylen medeaandeelhouder van Egalité Shipping. Tegenover zijn partners heeft hij de taak op zich genomen om deze nieuwbouw aan zijn takenpakket toe te voegen. Dat heeft hij geweten en is ook af te lezen aan de stand van zijn kilometerteller. De Verdi is vanaf de kiel gebouwd bij Bijlsma Shipyard in Lemmer, niet direct naast de deur voor Erik Vermeylen. Absolute winnaar met de meeste kilometers werd Marcel Allard. Als hoofd technische dienst werd hij door Vermeylen al zes maal benoemd tot projectmanager voor een nieuwbouw. Marcel spreekt bijna Fries en kan de route naar Lemmer dromen. Net als Erik had ook hij liever Werkendam ingetoetst op zijn Tom-Tom. Egalité Shipping heeft een ruim werkgebied rond Antwerpen en bezit meerdere bunkertankers, waaronder het dubbelwandige mts Aquilon. Deze Damen-Riverliner werd in 2006 gebouwd in opdracht van CFT, één van de grootste maritieme dienstverleners van Le Havre. Het schip had zijn thuishaven in Duinkerken en werkte daar voor Total. Toen daar door omstandigheden het werkaanbod terugliep verkocht CFT het schip aan Egalité Shipping. De nieuwe Verdi mag vanaf nu de vlootlijst aanvoeren met zijn kwaliteiten en bouwjaar. De Verdi is 85 x 9,60 meter en heeft een diepgang van 3,20 meter. Het schip meet 1706 ton. In verhouding tot zijn lengte heeft het schip meer tanks dan de gebruikelijke vijf. De acht tanks waarmee het is gebouwd kunnen separaat gasolie of stookolie leveren. De tankinhoud varieert van 113 tot 350 m 3 . Het schip is dan ook uitgerust met dubbele pompen en een dubbel leidingsysteem dat doorloopt tot op de 20 meter lange Van Wijk-bunkergiek. De EPS-pompen zijn goed voor 400 m3 stookolie per uur en 200 m3 gasolie per uur. De ladingverwarmingsinstallatie van Heatmaster zorgt er voor dat de producten op de juiste temperatuur hun weg door de leidingen kunnen vinden. De benodigde energie kan tot 460 kVA worden onttrokken aan twee Cummins-generatorsets van het type QSX 15C in combinatie met een Marathon-generator. Het stuurhuis werd gebouwd door EBR. Hoogendoorn heeft dat volgens de regels der ambachtelijke kunst met kersenhout betimmerd en plaatste een lessenaar die je meestal alleen op de familieschepen tegenkomt. Hetzelfde mag worden gezegd over de inrichting van de woning en de verblijven. Toen we aan boord waren hebben we vastgesteld dat al dit moois door de mannen wordt gewaardeerd en dat het schip bij hen in goede handen is. De Verdi kunnen we voortaan dagelijks tegenkomen in de ARA-zones waar het schip en bemanning met veel plezier gaan varen voor Oilchart International, gevestigd in Antwerpen. Wij wensen Egalité Shipping met het mts Verdi BEHOUDEN VAART Voor het mts Verdi leverden wij: 2x Mitsubishi voortstuwingsmotoren S12A2-C2MPTK, 862 pk / 1940 rpm. •Verkoop •Inbouw •Service Frankepad 1, Hendrik Ido Ambacht Tel. 078 68 131 27 Fax 078 68 120 25 info@koedood.nl / www.koedood.nl Distributeur van Mitsubishi dieselmotoren Wie leverden aan het mts Verdi Bijlsma Shipyard B.V. Complete afbouw Veka Shipbuilding BV Levering compleet schip KBC Bank Antwerpen Haven Financiering GBS General Bunkering Services N.V. Bevrachting Marsh Belgium te Brussel Verzekering Koedood Dieselservice BV 2 Mitsubishi voortstuwingsmotoren type S12A2-C2MPTK, 862 PK, 1940 rpm. ADS van STIGT 2 Masson Marine keerkoppelingen type MM W3450, 5,850:1. PTO type 0, voor aandrijving van stuurwerkpomp, elastische koppeling, schroefas gedreven ingebouwde sleepsmeerpomp SIN Groningen Uitlijnen motoren Amco Compressoren B.V. Compressoren Pinta Unisol B.V. Isolatie uitlaatgassensystemen en woning Discom B.V. Uitlaatgassendempers generatorsets Rubber Design B.V. Flexibele opstelling voortstuwingsmotoren en woning Berghuis Maritiem Afbouwbegeleider en alu. machinekamer vloeren Hoekman Shipbuilding Totale inbouw van motoren, leidingwerk, boegschroef en ketelinstallatie. De Ruyterdieseltechniek B.V. 2 generatorsets 460 kVA t.b.v. ladingpompbedrijf, motor: Cummins QSX 15C, generator: Marathon 572 PSL 4030, generatorset 85 kVA t.b.v. boordnetbedrijf, motor: Perkins 4.4 TWGM en generator: Marathon 362 CSL 1606 Maralec b.v. Marathon Generatoren en Motoren Marathon generatoren Machinefabriek Voordendag van der Stelt b.v. Schroefasinstallaties, roeren en stuurmachine IHC Lagersmit BV Schroefasafdichtingen Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Bunkergiek en boegschroef Blokland Non-Ferro B.V Beunkoelers E.B.R. b.v. Scheepsreparatie- en konstruktiebedrijf Stuurhuis met hefkolom en hydraulische autokraan. Handelsonderneming Beerens B.V. Stuurhuistrap en aluminium Davit boot Doedijns Hydraulics B.V. Hydrauliek stuurhuis Alewijnse Noord B.V. Elektrische installatie Werkina Werkendam B.V. De complete elektrische installatie, incl. 2-draads data besturing. Het monitoring systeem met touch-screen bediening. Het complete nautisch pakket. Het Orlaco camerasysteem. De complete airco installatie. Het Travelvision antennesysteem en Tresco Ecdis Inland Vieuwer Orlaco Products B.V. Camarasysteem Tresco Engineering bvba Navigis RAFA B.V. Ramen Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Complete betimmering Tegelzettersbedrijf van der Stelt BV Tegelzetter Electric Comfort Vloerverwarming in de woonkamers en de badkamers en het stuurhuis Fa. P.A. Paans & Zn. Stoffering WindeX Engineering B.V. Airconditioning en overdrukinstallatie Seafix Fire Fighting Systems CO2 blusgas installatie Polmai Brandbeveiliging Brandblusmateriaal, ADNR pakket en scheepsbenodigdheden Dijvler Materiaal B.V. Ankerlieren, ankers en kettingen Blommaert BVBA Voormast type Arizona Riwa Boating International Riwa 3500 reddingsboot in brandvertragende uitvoering volgens NEN norm 1914:1997-09 Zwets Werkendam B.V. Zwets pompen BP Nederland B.V. Castrol smeerolie N.V. Handelsmij Nassau Scheepsbenodigdheden, stuurstoel en nylontouwen Cornet Groep Stralen en coaten van de ladingtanks Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Bureau Veritas Classificatie EPS European Pump Services B.V. 2 Bornemann ladingpompen, type EPS350/500, voor het verpompen van zware stookolie 350 tot maximaal 500 m3/uur. Deze complete pompunits zijn geleverd met drukvaste (EEx-de) ABB elektromotoren, 230 kW. De pompen zij voorzien van elektrische pompverwarming. Bornemann ladingpomp, type EPS175, voor het verpompen van gasolie 175m3/uur. Deze complete pompunit is geleverd met een drukvaste (EEx-de) ABB elektromotor, 63 kW. Elektrotechnisch Scheepsinstallatie Bureau C.E. van ‘t Hof B.V. Niveau-alarmering, overvul beveiliging, drukmeting en alarmering, temperatuurmeting en alarmering, magnetrol niveaumeting, NXT computersysteem, diepgangmeting en de X-BOB met Lloyds certificaat Heatmaster B.V. Ladingverwarmingsinstallatie Transafe Veiligheidsadvies, Transafe planned Maintenance System DMC Werkendam B.V. Divers ijzerwerk

Binnenvaartkrant