Views
2 years ago

2009-26

  • Text
  • Jaar
  • December
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Wensen
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Twee
  • Schip

De Binnenvaartkrant 8 15

De Binnenvaartkrant 8 15 december 2009 TE KOOP Luxe, 3-kamer appartement aan de Maas. Uitzicht over de skyline van Rotterdam ! Voor meer informatie en foto’s: Bel: 0651-169925 of mail naar oostmaaslaan882@hotmail.com WERKGEVERS OPGELET! Wij geven u de mogelijkheid uw personeel onder CYPRIOTISCHE condities te brengen. Tel. +357-99918638 TE HUUR: DIRECTIEVAARTUIG Stellenausschreibung für Schiffsführer Fluvia ist ein junges internationales Logistikunternehmen, das sich auf die Entwicklung und das Angebot von Transport auf dem Wasser und Logistikdienstleistungen in Häfen spezialisiert hat. Alle europäischen Wasserstraßen werden von unserer Tanker-Flotte befahren. In den vergangenen Jahren sind wir gewachsen und planen diesen Wachstum auch weiterhin fortzusetzen. Zu diesem Wachstum gehört auch der Aufbau von Personal. Wir haben und werden auch zukünftig in die Entwicklung und Ausbildung unserer Mitarbeiter investieren. Zur Verstärkung unserer Schweizer Flotte suchen wir für unsere Tankschiffe S c h i f f s f ü h r e r Der ideale Kandidat hat die notwendigen Rhein-Patente (Basel bis offenes Meer), hat Erfahrung auf Tankschiffen und ist ein erfahrener Schiffsführer. Vorzugsweise besitzt unser Kandidat ein ADNR spricht deutsch und holländisch. Unter http://www.fluvia.de/de/vacancies finden Sie unseren Bewerberfragebogen. Bitte senden Sie uns Ihre Unterlagen (Bewerberfragebogen, Patente, ADNR, etc.) an Herrn Wehrt per eMail jesko.wehrt@fluvia.eu, Fax: +41-61-6382066 oder per Post: Fluvia AG - Postfach - CH-4019 Basel. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung! Swintrans Shipping zoekt voor haar nieuwe bunkertankers: Kapiteins i.b.v: Wij bieden: Groot vaarbewijs alle binnenwateren Of Rijnpatent Radardiploma ADNR diploma Marifooncertificaat 14 dagen op 14 dagen af Aflossen met huurauto Eten en drinken vrij Loon n.o.t.k. Kandidaten dienen de Nederlandse taal te spreken Kandidaten dienen voldoende contactuele eigenschappen te bezitten. Kandidaten kunnen zich wenden tot de Dhr. L. Nanninga Tel. 0031653241071 Dhr. R. Werkman Tel. 0031653461246 Mail. info@swintransshipping.nl KAMAR b.v MEER DAN 30 JAAR UW DUWBAKKENSPECIALIST Biedt te koop, te huur of te vercharteren aan: SENSATIONEEL! Te koop 2 nieuwbouw duwbakken: 88 x 11,45 x 4,3mtr. Bouwjaar 2009. Met B.V. certificaat. Direct te aanvaarden, te Rotterdam. Prijs: € 600.000,- per duwbak. A L 14.99 BR 4.14 H 3.50-2.40 D 0.80 Ook geschikt voor langere reizen (Frankrijk-Belgie), zowel in de zomer als in de winter.4 personen. Telefoon: 06-51125174 "De binnenvaart heeft toekomst" Door ons uitgebreide ladingpakket kunnen wij extra scheepsruimte gebruiken vanaf minimum 1000 ton laadvermogen. Zeker in de enkelwandige schepen zijn wij zeer geïnteresseerd. Dubbelwandige schepen zijn eveneens van harte welkom. Aanmelden: De heer K. Claussen Telefoon: 0049-40 25303228 Fax: 0049-40 25303293 E-mail: knut.claussen@tankfracht.de Postfach 26 19 25 . D-20509 Hamburg Wendenstrasse 377 . D-20537 Hamburg www.swetsodv.com OLIEHANDEL KLAAS DE BOER B.V. Gevraagd per direct: SCHIPPER/STUURMAN voor bunkerwerk in havengebied IJmuiden / Amsterdam Werkzaamheden van maandag t/m vrijdag en soms in het weekend Sollicitanten moeten in het bezit zijn van de nodige papieren: Grootvaarbewijs, A.D.N.R. (strekt tot aanbeveling), Rijbewijs Tevens per direct gevraagd: STUURMAN/MATROOS voor bunkerwerk in havengebied Amsterdam / IJmuiden Week op week af systeem Sollicitanten moeten in het bezit zijn van de nodige papieren: Grootvaarbewijs/dienstboekje en A.D.N.R. (strekt tot aanbeveling), Rijbewijs Sollicitaties met alle gegevens kunnen worden gezonden naar Oliehandel Klaas de Boer b.v. Postbus 3 - 8320 AA Urk . Telefoon 0527-681343 Inlichtingen over deze vacature: 06-53323965 (Kees de Vries) DUWBAKKEN: • 1 stks: 108,00 x 11,40 x 4,00mtr., luiken, 3850 ton, bj. 1973 • 5 stks: 76,50 x 11,40 x 4,00mtr., open, 2780 ton, bj. 1973/1980 • 2 stks: 76,50 x 11,50 x 4,00mtr., luiken, 2750 ton, bj. 1971 • 4 stks: 70,00 x 10,50 x 2,50mtr., luiken, 1250 ton, bj. 1989 • 5 stks: 76,50 x 11,40 x 3,50mtr., luiken, 2500 ton, bj. 1978 • 2 stks: 90,00 x 11,45 x 4,30mtr., open, boegschroef, 3500 ton, containers , bj. 1993 • 4 stks: 76,50 x 11,40 x 4,00mtr., luiken, 2750 ton, bj. 1982. Tevens te koop gevraagd: Duwbakken 76,50/90/110 mtr., alle leeftijden. OOK NIEUWBOUW DUWBAKKEN OF PONTONS IN DIVERSE MATEN. Tel.: 010-2847848/ Fax.: 010-2847839 sales@kamar.nl/ www.kamar.nl Oude Heijningsedijk 207, 4794 AK Heijningen Namens alle medewerkers wensen wij u Rijn Service B.V. Mediship AG vraagt voor het passagiersschip “Da Vinci” Kapitein (vrije tijdsregeling in overleg en geen continue vaart) Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau Voor deze functie is/zijn gewenst: • Ervaring in soortgelijke functie • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief uiterlijk • Beheersing Engelse taal is een pre • Bij de betreffende functie behorend een rijnpatent. (patent op de Donau tot Budapest is een pre) Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Dhr van Hengst, tel: 06-53125546 Prettige Kerstdagen en een Voorspoedig 2010 Scheepvaartbedrijf ‘Renate‘ B.V. Waal Service B.V.

De Binnenvaartkrant 9 15 december 2009 Wereldprimeur voor Lovers en Fuel Cell Boat Rondvaartboot op waterstof DOOR HANS HEILIGERS Je zou de complete krant kunnen volschrijven met alles wat voorafging aan de plannen en bouw van een Amsterdamse rondvaartboot die op waterstof vaart. In een volgend artikel zullen we het project alle aandacht geven die het verdient. Nu volstaan we met eerste indruk van deze wereldprimeur. Karel Lovers van de gelijknamige Amsterdamse rederij presenteerde het schip vorige week aan de media en het massaal toegestroomde publiek. Hij deed dat op de enige plaats in Amsterdam die recht doet aan een schip dat doorspekt is van kennis en techniek: aan de voet van het gebouw van NEMO, het centrum voor wetenschap en technologie. Het was tegelijkertijd een treffen van oud en nieuw. De nieuwe, vrolijk en aantrekkelijk gestylde rondvaartboot lag voor de doopplechtigheid naast het 18e eeuwse VOC-schip Amsterdam. Ondanks het leeftijdsverschil van ruim drie eeuwen hebben de schepen twee dingen gemeen: ze varen beide zonder uitlaat en zonder lawaai. Je kon daarom de door waterstof aangedreven BZN (boot zonder naam) slechts zien aankomen, het schip maakt absoluut geen geluid. Het schip werd geëscorteerd door de voltallige Lovers-vloot, eveneens indrukwekkend. De brandweerboot Jan van der Heyde III verwelkomde het schip en bracht met twee geweldige bogen een saluut. Schone rondvaart Niet alleen Karel Lovers was trots en beleefde een geweldige dag, ook de Amsterdamse wethouder Marijke Vos straalde. Het zal je toch maar gebeuren dat je als milieuwethouder kort na de opening van ‘Kopenhagen’ in je eigen stad zo’n wereldprimeur op je Amsterdamse visitekaartje mag zetten. Ook de dienst Binnenwaterbeheer moet de komst van dit vlaggenschip der rondvaartboten als een geweldige stimulans hebben ervaren voor de uitvoering van haar actieplan ‘Schone rondvaart’. Want schoon is zo’n fuel cell boat voor de volle 100 procent. Zelfs de energie die nodig is om de benodigde waterstof op te wekken is groen en komt van de Noordzee. Het principe van een brandstofcel laat zich op papier gemakkelijk omschrijven: je zorgt er voor dat in die cel wat waterstof en zuurstof elkaar ontmoeten, dan komt er spontaan elektriciteit vrij waarop kan worden gevaren en waarmee de boordaccu’s worden opgeladen. Na de doop van het schip door Marijke Vos verwijderden twee stad(deel)houders de vlag waarmee de naam was afgeplakt. De trendsettende rondvaartboot kreeg de naam NEMO H2. Het cijfer 2 in de naam stond synoniem aan het aantal pogingen van Marijke Vos om de fles stuk te krijgen tegen de reeds met bubbels beschilderde scheepshuid. Na afloop van de plechtigheid hebben we meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een bezoek te brengen aan het NEMO-center. Een regelrechte tip voor opa’s en oma’s die hun kleinkinderen willen trakteren op maar liefst vijf verdiepingen pret en plezier waarbij ze op een speelse manier alles kunnen ontdekken op het gebied van techniek. Ze mogen overal aankomen, alles besturen en gaan na afloop gegarandeerd met rode oortjes naar buiten. En als link naar deze rondvaartboot is er een speciale ruimte ingericht waar op kinderlijk eenvoudige wijze de werking van de waterstofboot met echte brandstofcellen wordt uitgebeeld. Ideetje voor de kerstvakantie? In de Binnenvaartkrant van 12 januari 2010 besteden we ruimschoots aandacht aan het schip, de techniek en de bedenkers, het consortium Fuel Cell Boat. FIOD-ECD onderschept 150 kilo cocaïne op binnenvaartschip De FIOD-ECD heeft op 25 november een lading van 150 kilo cocaïne aangetroffen op een binnenvaartschip uit Gent. Dat is vorige week bekend gemaakt. De cocaïne had een straatwaarde van circa 8.250.000 miljoen. Met het VOC-schip Amsterdam heeft de nieuwe rondvaartboot twee dingen gemeen: ze varen beide zonder uitlaat en zonder lawaai. (foto Hans Heiligers) Het nieuwe maatje Het vorige hondenmaatje knipoogde altijd zo leuk naar de schippersvrouw en dat doet deze puppy ook! Dat geeft de doorslag en het hondje wordt meegenomen. Er wordt voer gekocht en een halsbandje en een riem. Het slaapkussen wordt weer op zijn plek gelegd en de voerbakken terug gezet. Omdat het beestje er aan moet wennen dat ze niet meer bij haar nestgenoten is, slaapt de schippersvrouw op de bank met de hond in een grote doos naast zich. Na een paar dagen wil de hond niet meer in die doos. Ze kruipt er uit en rent naar het kussen van de vorige hond om daar neer te ploffen met een blik van: zie mij hier eens weg te krijgen. Dus wordt de doos weg gezet. Er volgen weken met veel werk! Steeds uitlaten en alles afpakken. Het beestje proberen te laten begrijpen dat mensen geen vachtje hebben en ze het niet leuk vinden om constant gebeten te worden. Al is het om te spelen! Het is makkelijk dat de puppy zo heerlijk op de motor slaapt maar bijzonder vervelend dat ze klaarwakker wordt als diezelfde motor heel laat uit gaat en ze dan nog uren wil spelen. Ze is verdorie net zoveel werk als een klein kind! Ze zijn meestal opgelucht als het beestje eindelijk in een hoekje ploft. ‘s Avonds vraagt de schippersvrouw zich regelmatig af waar ze aan begonnen zijn maar als de pup hen ‘s morgens met heel veel vreugde begroet is ze dat weer vergeten. Iedereen vindt het een prachtig kleurrijk beestje en vraagt wat voor speciaal ras het dan wel is. Nou, eigenlijk is het niet een bepaald ras. Het wordt dus nog een hele verrassing hoe groot ze wordt en hoe de vacht er uiteindelijk uit gaat zien. In het begin lopen ze met de hond aan het riempje door het gangboord zodat het beestje niet buiten boord kan vallen of weg kan lopen. Na een paar weken mag ze alleen naar buiten met ‘s avonds een paar rode knipperend lampjes rond het kleine halsje! Langzamerhand verandert het hebben van een hond in iets dat verder gaat dan pleisters plakken, verbieden en afpakken. Ze hoeft er niet meer ieder uur uit. Ze begrijpt dat de nacht er is om te slapen. De oren gaan staan en ze begint op een herdershond te lijken. Het hebben van een hond wordt weer leuk! In samenwerking met het Arrondissementsparket Amsterdam startte het HARC-team (Hit and Run Containerteam) van de FIOD- ECD Amsterdam een onderzoek naar mogelijke invoer van cocaïne aan boord van een zeeschip dat afkomstig was uit Zuid-Amerika. De drugs zaten verstopt onder de waterlijn van het zeeschip in de haven van Gent (België). De cocaïne is door de smokkelaars onder het zeeschip vandaan gehaald en met een binnenvaartschip naar Nederland gebracht. Op dat schip trof het HARC-team 150 kilo cocaïne aan. De partij werd in beslag genomen. Er zijn vijf doorzoekingen verricht en zes personen werden gearresteerd. Deze actie voerde de FIOD-ECD uit in samenwerking met de Douane en de regiopolitie van Zeeland. Alle Scania en Sisu motoren, voor elke toepassing voldoen 100% aan de norm Professionals in TOP performance

Binnenvaartkrant