Views
2 years ago

2009-23

  • Text
  • Binnenvaart
  • November
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Schip
  • Wensen
  • Behouden
  • Twee

De Binnenvaartkrant 3

De Binnenvaartkrant 3 november 2009 (Door)startende Ondernemers gezocht! De Heer & Kamphuis, uw scheepvaartadviseur! Wij zijn op zoek naar (door)startende ondernemers in de drogelading, container-, beun- en tankvaart (minerale-, en eetbare oliën, chemicaliën, etc.). Altijd al voor jezelf willen beginnen in de binnenvaart en in het bezit van de vereiste papieren? Bel ons! Wilt u uw huidige schip verkopen en/of een ander schip kopen? Bel ons! Wij verzorgen/begeleiden voor u onder andere: contracten, etc,); Kortom: het gehele traject vanaf de aan-/verkoop tot en met de overdracht bij de notaris regelen wij voor en met u en desgewenst blijven wij ook daarna uw adviseur. Afspraak maken? Bel met Tiemen Kamphuis 0031 (0)6 22 92 98 97, Henk Schoonderwoerd 0031 (0)6 13 49 90 22 of Tim Kamphuis 0031 (0)6 13 16 18 36 TE KOOP DUWBOOT bouwjaar 2005, afmetingen 19 x 11 meter 2 x 1300 PK Cummins Inruil kleinere duwboot bespreekbaar TE KOOP DUWBOOT bouwjaar 1960, afmetingen 23 x 7 meter 860 PK Cat bouwjaar 2008 Tel. 06-53153374 INL/INFO: M.C.S. JURA is op zoek naar een vaste: ZZP-er (Stuurman/2 e KaPitein) u dient in het bezit te zijn van een: Rijnpatent tot Mannheim; RADAR patent; ADNR certificaat; Containerervaring is een pre. Contactpersoon: r. Keijzer tel.nr: 06 51 207 973 - ONLINE VEILING MOTORVRACHTSCHIP - (80 meter) RUSSISCHE SCHEEPSWERVEN OFFREREN NIEUWBOUW PROJECTEN TEGEN ZEER LAGE PRIJZEN. SNELLE LEVERTIJD, GOEDE KWALITEIT VRAAG VRIJBLIJVEND INFO: SWETS SHIPPING AND TRADING Zwijndrecht 3332 TB - The Netherlands P.Box 136 - Lauwers 23 ' + 31 -78 - 6209565 7 + 31 -78 - 6200902 ' + 31 - 653 118 767 ' + 31 - 653 525 029 shipsale@shipned.com // www.shipned.com Zwijndrecht www.waltmann.com Laan van Walburg 8 Tel. 078 - 620 57 77 Royale villa (type 2/1 kap) gelegen aan de ingang van het Balkengat met een fantastisch uizicht op het drie-rivierenpunt en de Oude Maas. Naast de fraai gelegen zonnige achtertuin, beschikt de woning over een zeer royale living, half open keuken met bijkeuken, werkkamer op de begane grond, drie slaapkamers op de verdieping, vernieuwde badkamer, gastendouche, zolder en een royale garage met ruimte voor twee auto’s. Deze villa is gebouwd -- in 1980 en verkeerd in een prima staat van onderhoud. wegens pensioenleeftijd exploitant t/m 23 november 21:00 uur bezoek www.BOOTVEILING.com Gevraagd voor koppelverband Amazing Wij vragen: Wij bieden: Stelletje en Kapitein Patent tot Mannheim ADNR Basis Radarpatent Beheersing van Nederlandse of Duitse taal Vrije tijd in overleg Reizen en eten vrij Aflossen met huurauto Loon n.o.t.k. Reacties naar: L Nanninga 0031653241071 R Werkman 0031653461246 Mail: info@swintransshipping.nl Oosterschelde 20 Vraagprijs € 695.000,-- k.k. www.huizinga-snijder.nl TeamCo Shipyard kenmerk van expertise en kwaliteit RIJNAARDE GLOBAL TRADING & LOGISTICS B.V. zoekt vanwege te verwachten uitbreiding van het ladingpakket enkele huur en of regieschepen. Reacties te richten aan: Rijnaarde Platinawerf 20e 6641 TL Beuningen Tel.: 024-3435343 E-mail.: scheepvaart@rijnaarde.nl www.rijnaarde.nl TeamCo Shipyard geniet faam als afbouwspecialist van casco’s voor de binnenvaart en kleine zeevaart. In Heusden beschikt TeamCo over moderne faciliteiten en een team ervaren en gemotiveerde scheepsbouwers. Tel: +31(0) 416 665500 Fax: +31(0) 416 665505 TeamCo werkt klantgericht en koppelt topkwaliteit aan scherpe prijzen. Vanaf de eerste kennismaking tot na de oplevering staat TeamCo haar relaties met raad en daad terzijde. Voldoende reden om met TeamCo in zee te gaan. info@teamcoshipyard.nl www.teamcoshipyard.nl

De Binnenvaartkrant 9 3 november 2009 NEN4400-certificering: “Meer zekerheid bij inlenen personeel” Met de NEN4400-2 certificering wil Gyron Crew aantonen dat het bedrijf zich bij de detachering van Filippijnse matrozen in de zee- en de binnenvaart aan de geldende wetten en regels houdt. “Er is niets aan onze werkwijze veranderd”, zei directeur Ronald Lafeber afgelopen zaterdag, “maar het is om aan de markt te laten zien dat we correct werken.” Haar maatje De schippersvrouw hanteert de stofzuiger en kijkt een beetje boos naar de grote hond. Overal liggen haren en bijna struikelt ze over een harde bal. De grote hond kijkt naar haar alsof hij elk woord verstaat nu ze op hem moppert. Een beetje beledigd trekt hij zich terug onder de tafel. Hij kan immers de boel niet zelf opruimen. Ver gaat hij echter niet bij haar vandaan want hij moet haar nauwlettend in het oog kunnen blijven houden. Zoals hij altijd doet. In ieder geval als het vrouwtje gewoon aan boord is. Na gedane arbeid gaat de schippersvrouw op de bank zitten en bladert wat in een tijdschrift. Ze zegt tegen het dier dat hij nu wel braaf is waarop de hond knipoogt alsof hij het met haar eens is. Als ze zegt dat ze wat lekkers voor hem zal meenemen morgen, knipoogt hij weer. De vrouw vraagt zich af of de hond haar echt verstaat. Want zo lijkt het toch soms. Of hij echt alles verstaat Schippers die werken met matrozen van Gyron Crew kunnen het certificaat tegenover de Belastingdienst gebruiken als vrijwaring, verkondigden diverse deskundigen, zodat ze niet bang hoeven te zijn voor claims als de detacheerder tekort zou schieten bij de afdracht van belastingen en premies. Gyron Crew is marktleider op het gebied van detachering van Filipijnse bemanningsleden in de Nederlandse binnenvaart. Via het bedrijf zijn (licht)matrozen aan het werk op zo’n 200 Nederlandse binnenvaartschepen. In het verleden is het bedrijf ervan beschuldigd dat het de wet niet zou naleven. Afgelopen juni ontving het bedrijf het NEN4400-2 certificaat, waarvoor de eisen zijn opgesteld door de Stichting Normering Arbeid (SNA). Gyron Crew Inc op de Filippijnen is formeel de werkgever. De Nederlandse agent Gyron Crew BV (in Delft) regelt alle zaken hier in Nederland. De certificering werd afgelopen zaterdag (31 oktober) in Werkendam gevierd met klanten, matrozen en relaties. Voorafgaand aan het feest was een forumdiscussie die kundig werd geleid door Europarlementariër – en voormalig hoofdinspecteur van de IVW – Peter van Dalen. Met het forum wilde Gyron Crew meer bekendheid geven aan de certificering en waar die voor staat. zal ze natuurlijk nooit te weten komen want honden kunnen nu eenmaal niet praten. Helaas. Als ze aankondigt een ‘appeltje’ te willen gaan eten komt de hond weer overeind en loopt achter haar aan de keuken in. Dat woord kent hij heel goed en verwachtingsvol gaat hij naast haar zitten, want hij weet dat er een hoop schillen voor hem af zullen vallen. De vrouw kijkt naar het dier dat haar zo trouw aan kijkt en het is bijna of ze de hondenliefde lichamelijk voelen kan. Ze aait de grote kop en geeft een klopje op de flank. Ja, ook zij is zeer gesteld op hem. Want waar zij gaat, gaat ook de hond, die haar volgt naar de stuurhut en weer terug. Dag na dag. Het is druk geweest de laatste tijd en vanavond zal het weer laat worden. Ze brengt de schipper een dikke appel en kondigt aan dat ze een uurtje pauze gaat houden. Ze kan nu immers wel gemist worden. En zo gaat de schippersvrouw op de bank liggen. De hond houdt hier wel van want zo kan het grote dier tegen de bank aan vlak naast haar liggen. Ze gaat met een hand door de vacht van de hond en het dier slaakt een diepe zucht van tevredenheid. En op het gebrom van de motor slapen beiden in. De vrouw en haar maatje. Zorgplicht NEN 4400-2 certificatie garandeert de inlenende binnenvaartondernemer dat het personeel minimaal het wettelijk minimumloon ontvangt, dat de belastingen en sociale premies tijdig worden betaald, de loonbetaling tijdig plaatsvindt, de loonadministratie deugt en dat de tewerkstellings- en verblijfsvergunningen in orde zijn. Dat vertelde D. van de Kerke van Safex Certificatie, het bedrijf dat Gyron Crew helemaal doorlichtte voordat het certificaat werd toegekend. Ook bij de vestiging in Singapore spitte hij samen met een collega de administratie helemaal door. Van de Kerke: “We hebben van 60 procent van alle personeelsleden de papieren bestudeerd. Het certificaat is zes maanden geldig; daarna controleren we weer 60 procent. Als we ongeregeldheden ontdekken, wordt de certificering zó ingetrokken. Dat gaat heel transparant. Iedereen kan zelf op de website van de Stichting Normering Arbeid zien of een bedrijf nog zijn certificaat heeft. Dat wordt dagelijks aangepast.” “Als je elke keer dat je de maandelijkse factuur van Gyron Crew krijgt, op die site kijkt en de vermelding van het bedrijf uitprint, kun je dat papier (met de datum, red) als bewijs bij je boekhouding bewaren”, adviseerde L. van Waardenberg van administratiekantoor Wave. efm: leden profiteren mee efm heeft het boekjaar afgesloten met “een uitstekend financieel resultaat”. Dat is het gevolg van de economische crisis: er wordt minder gevaren en dus zijn er ook minder schades. Circa 15 procent, aldus de onderlinge verzekering. Chemgas, Kotug en ms Janny zijn grootste bespaarders 3,500 ton brandstof, 1,3 miljoen euro en ruim 9.000 ton CO2 hebben de deelnemers aan de Binnenvaart Brandstof CO2mpetitie gezamenlijk bespaard. Zes maanden lang streden ruim tachtig schepen om de titel ‘zuinigste schipper’. De grootste bespaarders waren Chemgas (groeps- en rederijenklassement), Kotug (dienstenklassement) en Martin Mannak van ms Janny (particulierenklassement). Met 57 procent brandstofbesparing Het forum werd geleid door Europarlementariër Peter van Dalen (staand). Rechts directeur Ronald Lafeber van Gyron Crew in Singapore. (foto MGR) “Daarnaast is efm door haar goede financiële positie en voorzichtige financiële beleid nauwelijks geraakt door de economische crisis. Als echte onderlinge verzekeraar kiest efm ervoor een deel van het premieoverschot aan haar deelgenoten terug te betalen”, meldt het bedrijf uit Meppel. Voor de deelgenoten (leden) betekent dit een premieteruggave van 10 procent over boekjaar 2008/2009. Daarnaast ziet efm af van een premieverhoging voor komend boekjaar en gaan de waarborgsommen blijvend met 15 procent omlaag. Door deze premierestitutie en de verlaging van de waarborgsommen betaalt efm ruim twee miljoen euro terug aan haar deelgenoten. De premieteruggave wordt verwerkt in de prolongatienota voor komend boekjaar. Coatingschades Tijdens het boekjaar heeft efm een aantal dekkingsverbeteringen voor de leden doorgevoerd. Zo is begin werd de Janny winnaar van het particulierenklassement. Chemgas bespaarde 43,9 procent. Kotug International wist 12,8 procent te besparen. De wisseltrofeeën voor de teamklassementen gaan Chemgas en Kotug. Aan boord van de Solano van Chemgas komt als prijs een full HD LCD-televisiescherm. Kotug wint een waardecheque voor een uitje voor de hele bemanning van de deelnemende schepen. De familie Mannak van het ms Janny krijgt een notebook en een DVD-serie naar keuze. Onze Activiteiten HANDEL IN SCHEPEN Wij kopen en verkopen schepen zonder veel beperkingen in soort of type. MANAGEMENT EN ADMINISTRATIEBEHEER Wij helpen ondernemers met de administratie en adviseren bij de exploitatie van hun bedrijf. We leveren hierbij maatwerk. FINANCIERING Wij verzorgen de financiering voor de aankoop van een schip, ook voor startende ondernemers. NIEUWBOUW Wij realiseren de bouw van nieuwe schepen. Daarbij adviseren wij bij het ontwerp en verzorgen we de financiële aspecten. De Binnenvaart Brandstof CO2mpetitie stimuleert zuinig varen, maar vormt ook de motor voor de overige programmaonderdelen van Voortvarend maart de stilligregeling aangepast. Hierdoor kunnen ook eigenaren die door de economische situatie stil komen te liggen gebruik maken van deze regeling, een lagere polis. Voor verzekerde tankers is in de loop van het jaar de dekking uitgebreid met een dekking voor coatingschades. Op de meeste cascopolissen is schade aan de tankcoating uitgesloten, maar voor een eigenaar kan schade aan de coating een grote onkostenpost betekenen. efm heeft daarom besloten schades aan de coating onder bepaalde voorwaarden te verzekeren. Besparen. Doel daarvan is 5 procent brandstofbesparing behalen in de binnenvaartsector in 2010. Brandstofbesparing is goed voor het milieu én voor de portemonnee van de schipper. Het Platform Voortvarend Besparen, onderneemt verschillende initiatieven om zuinig varen te stimuleren; subsidie op technische hulpmiddelen, stimuleren van nieuwe technieken, het organiseren van opleiding en trainingen en de jaarlijks terugkerende Binnenvaart Brandstof Competitie. Meer informatie: www.voortvarendbesparen.nl De Veldoven 4c - 3342 GR Hendrik Ido Ambacht - T: +31 (0)78 6822101 - F: +31 (0)78 6822104 E: info@beijerland.com - I: www.beijerland.com

Binnenvaartkrant