Views
3 years ago

2009-18

  • Text
  • Schip
  • Augustus
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Behouden
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Wensen

De Binnenvaartkrant

De Binnenvaartkrant 18 25 augustus 2009 Wij feliciteren Roelanda B.V. en wensen het ms Roelanda en haar bemanning een behouden vaart! Concordia Shipyards B.V. wenst het ms Roelanda en de bemanning een... behouden vaart! Argos Verschuren Concordia Shipyards BV Postbus 50, 4250 DB Werkendam T +31 (0) 183-600391 F +31 (0) 183-600192 E info@concordiashipyards.nl W www.concordiashipyards.nl DCS International B.V. Uw specialist in reparatie & installatie van Electronische en Mechanische motor bedieningen. DOLO r e p a i r Doctor Plesmanstraat 26 3331 KH Zwijndrecht T. 06 20832523 Wij wensen Roelanda B.V. veel succes en een behouden vaart met het ms Roelanda. tevens levering en reparatie van diverse andere merken zoals Morse bedieningen. Wij verzorgden de machinekamervloerplaten voor het ms Roelanda. wij leveren trek- duwkabels van Felsted (Morse) binnen 24 uur op lengte gemaakt. Rabobank Shipping Wij wensen ms Roelanda een behouden vaart Oudeland 61 - 3335 VH Zwijndrecht Rabobank Shipping feliciteert Roelanda B.V. met het ms Roelanda en wenst schip en bemanning een behouden vaart Rabobank Shipping Postbus 10017 3004 AA Rotterdam Tel. +31 (0)10 - 4003700 Fax. +31 (0)10 - 4003730 www.rabobankshipping.nl • rabobankshipping@rotterdam.rabobank.nl

De Binnenvaartkrant 19 25 augustus 2009 Roelanda ditmaal standaard DOOR JOHAN DE WITTE Concordia Shipyards bouwde in Nanjing (China) voor Roelanda BV een drogeladingcasco van 135 bij 11,45 meter. A.A. Vink in Sliedrecht realiseerde de afbouw. Eltec installeerde de elektriciteit en de apparatuur. Wessels uit Haren (Ems) timmerde op aanwijzing van eigenaars Henk en Loury Kleine-Ten Napel een bijzondere signatuur in het schip, ‘waarin Kleine groot is’! Vijf reizen na de start treffen we het ms Roelanda aan de Volkerakpalen aan. De eerste was er één met kolen, zeg maar een verlengde proefvaart. Behalve om de motoren en apparatuur op scherp te stellen ligt het er letterlijk voor niets. Vrachtaanbod laat geen keuzes, tegen een break even-tarief is het wachten tot het tij kentert. Opnieuw zorgt de tijd ervoor dat recessie zijn impact weer verliest. Terugziend heeft ‘de toekomst’ zijn basis in het verleden. Oude naam Roelanda is een oude naam op een nieuw schip van Henk en Loury. Ondanks de standaarduitvoering verraadt het schip zich door paarse accenten, waarmee Kleine-schepen karakter hebben. Met de voorlaatste Roelanda van 171 x 9,50 meter transporteerde Kleine drie jaar lang coils naar Basel. Henk is bepaald geen meeloper en mag graag eens uitproberen wat onder maritiem uniek valt, hij heeft een visie op de bedrijfstak en praat mee in diverse bestuursvormen. (foto’s Johan de Witte) De woning heeft een praktische indeling, is origineel ingericht en bezit daardoor een warme gezelligheid. Niettemin wisselde hij zijn koppelverband voor dit standaard uitgevoerde casco, waarvoor hij tweemaal in China op de werf ging kijken. De laatste keer in gezelschap van Loury en twee dochters; ze namen zij een time-out om een paar weken rond te kijken hoe China groeit als kool op kunstmest. Technische en modeproducten ‘made in China’ zijn niet zelden kopieën van westerse originelen. Kopieergedrag reikt tot en met de sleutel van de brandkast. “Een overweldigend, fascinerend land met onverstaanbaar vriendelijke mensen en waar transparantie in besluitvorming op een laag pitje staat”, aldus Henk. Ongedwongen sfeer De Roelanda is standaard, zoals Henk Kleine dat uitdrukt, maar er zit wel alles op en aan. “A.A. Vink en medewerkers installeerden de equipement vakkundig binnen de overeengekomen tijd en dat gebeurde in een ongedwongen werksfeer”, zegt Henk. De mannen van Wessels uit Haren (Ems) hebben de fantasie van de eigenaar in hout verwerkt. Het gebruik van zwart-wit kunststof in de lessenaar, het witte plafond en de eveneens van kunststof vervaardigde ‘houten vloer’ in combinatie met fraai meubilair geven de stuurhut een fris-ruimtelijke sfeer. De woning heeft een praktische indeling voor een gezin en een tweede kapitein, is origineel ingericht en bezit daardoor een warme gezelligheid. Voor de lessenaar is zwart-wit kunststof gebruikt. In de machinekamer zijn de twee Mitsubishi’s (1600 pk) favoriet, in conventionele behuizing met modern gemodificeerde elementen, waarmee aan CCR-2 voldaan wordt en waarvan de draaiende onderdelen een ongekende levensduur hebben. Een moderne motor, zonder laptop, die in zijn eenvoud een eigenaar het gevoel geeft dat de motor weer van hem is. Met tweemaal 1,20 diameter kanalen Veth-Jet (door Scania-motoren aangedreven) en Veth-spudpalen geeft afmeren geen aanleiding tot zorgen. Dit in tegenstelling tot de economische malaise waar niemand omheen kan manoeuvreren. Wie leverden aan het ms Roelanda Concordia Shipyards B.V. Levering casco DCS International B.V. complete betimmering incl. sanitair, Badkamer Compleet - Sliedrecht Blommaert BVBA Machinefabriek A.A.Vink B.V. Elektronische motorbediening tegelwerk en meubelen. Alu. masten en Sanitair en tegelwerk (levering) 29 aluminium scheepsluiken type FRK Complete afbouw en levering JHP Metaal BV Machinekamerleidingen trappen, roefdeuren en ramen Pinta Unisol B.V. 10.100/3670/2.5 en een hydraulische generatorsets Caldic Techniek B.V. Alphatron Marine B.V. Isolatie woning luikenwagen type HLW 10/6000 Rabobank Shipping Financiering Stamford generatoren 2x JMA609 TFT radar, Alphaconning, Verschoor Interieur BV Stoffering All Pumps Holland B.V. Pompen EFM onderlinge schepenverzekering Wärtsilä Netherlands B.V Alphatron MF lijn, Alphacam RVS camera ClimaLogic B.V. Airconditioninginstallatie, BP Nederland B.V. Smeerolie U.A. Verzekering 2 Lips HR-straalbuizen, vol RVS binnenzijde systeem en Alphachart overdrukinstallatie, ARGOS Verschuren Koedood Dieselservice B.V. inw.dia 1710 mm Tresco Engineering bvba AlphaChart machinekamerventilatoren, Gasolie, bijboot en scheepsbenodigdheden 2 Mitsubishi hoofdmotoren S12R-C2MPTK 2 Lips TipRake schroeven, 5 blads, El-Tec Elektrotechnologie ruimventilatoren, RVS afsluitbare roosters, Inspectie Verkeer en Waterstaat 1278 Pk, 1600 rpm materiaal Cunial®, dia 1700 mm Electrische installatie aanzuigkanaal t.b.v. de hoofdmotoren Classificatie ADS van STIGT De Waal Machinefabriek B.V. Mastervolt B.V. Omvormer en acculader Seafix Fire Fighting Systems A. Nobel & Zn. Filtration & Separation B.V. Keerkoppelingen/reductiekast Schroefassen, schroefasafdichtingen, Centurion Noord Nederland B.V. Accu’s Brandblus materiaal geleverd en Waterzuiveringsinstallatie Discom B.V. schroefremmen, stuurwerk en roeren Sygo B.V. Hoogte- en ladingmeter geïnstalleerd Huchem Special Products B.V. Uitlaatgassensystemen geleverd ten Blokland Non-Ferro B.V. RAFA B.V. Ramen Machinefabriek en HC- Roka, HC -Shipclean, HC-Geleiclean behoeve van hoofd- en hulpvermogen incl. Beunkoelers hoofdmotoren Loggers Rubbertechniek B.V. Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. nieuw, HC-Glashelder flexibele ophanging. Tischlerei und Alubau Wessels GmbH Flexibele opstelling woning Ankerlieren, ankers en kettingen. Autokraan Econosto Nederland B.V. DOLO REPAIR Alu. machinekamerplaten Stuurhut met hefkolom en lessenaar, Veneta Keukens Keukens hydraulisch uitschuifbaar tot 19 mtr. Afsluiters en appendages

Binnenvaartkrant