Views
2 years ago

2008-16

  • Text
  • Pompen
  • Jaar
  • Schip
  • Nieuwe
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Twee

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 29 juli 2008 www.huizinga-snijder.nl Justkar Sealing Company BV is een leverancier van mechanische afdichtingen en aanverwante producten en diensten. Wij reviseren mechanische as afdichtingen en pompen. Wegens succes is Justkar Sealing Company BV op zoek naar een gedreven: Servicemonteur en/of Pompmonteur m/v Waar kom ik terecht? Een goed internationaal georiënteerde organisatie met een jonge uitstraling. Een no-nonsense cultuur en een informele sfeer. Functie omschrijving: U bent verantwoordelijk voor reparaties, preventief en correctief onderhoud aan pompen en pompinstallaties. Tevens stelt u zelfstandig pompen en pompinstallaties in bedrijf. Als servicemonteur bent u niet alleen werkzaam in de werkplaats, maar ook op locatie. Wij bieden: • Het uiteindelijke goede salaris hangt sterk af van je achtergrond • De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend • Vast dienstverband na een proefperiode en een 40-urige werkweek • Voor het uitoefenen van deze functie wordt een service auto en een telefoon ter beschikking gesteld. Functie eisen: • MTS of scheepswerktuigkunde • In het bezit van VCA-certificaat • In het bezit van een geldig rijbewijs B. Rijbewijs BE is een pre. • Bekend met pompen en pompsystemen • Werkervaring als servicemonteur in de buitendienst en/of ervaring met onder houd aan pompen en/of Mechanical seals • Zelfstandig maatregelen en beslissingen nemen die de uitvoering van uw werkzaamheden waarborgen • Bij voorkeur woonachtig in de regio Rotterdam en omstreken Solliciteren: Stuur of mail je CV naar Justkar Sealing Company BV, t.a.v. dhr. A. Bhatti, Edisonweg 15, 3291 CK Strijen, www.justkar.nl of mail naar: info@justkar.nl. Maaskade Bevrachters B.V. Maasboulevard 24-26 3331 ML Zwijndrecht www.maaskade.com Maaskade Bevrachters B.V. is een dynamisch en internationaal georiënteerd bedrijf gespecialiseerd in het vervoer van ongevaarlijke vloeistoffen per binnentankschip op alle Europese binnenwateren. Ter versterking van onze bevrachtingafdeling, zijn wij op zoek naar een: Bevrachter / Disponent Aankomend Bevrachter / Disponent (fulltime) De functie: - Indelen van de eigen vloot en charterschepen - Contacten onderhouden met klanten, schepen en marktpartijen - Administratieve afhandeling van de reisopdrachten Wij vragen: - MBO-opleiding, bij voorkeur commercieel / logistiek - Affiniteit met de binnenvaart - Beheersing van de Duitse taal, bij voorkeur ook Engels en Frans - Goede pc-vaardigheden - Een accurate flexibele en klantgerichte instelling - Integer en stressbestendig Wij bieden: - Een prettige werksfeer in een stabiele en dynamische omgeving - Afwisselende baan met ruimte voor ontplooiing - Goede primaire en secondaire arbeidsvoorwaarden Indien u geïnteresseerd bent in bovenstaande functie, zien wij uw schriftelijke reactie voorzien van Curriculum Vitae gaarne tegemoet. (sollicitaties richten aan de directie) Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Gommers Internationaal Bevrachtings-en Scheepvaartkantoor B.V. Kantoorgebouw “Westgate” Scheepmakerij 142 • 3331 MA Zwijndrecht • Tel. 078 – 6199090 Wij zijn werkzaam in de internationale binnenvaart en zoeken op korte termijn een: SCHEEPSBEVRACHTER (m/v) die: • Affiniteit met de binnenvaart heeft; • De Duitse taal beheerst; • Zelfstandig kan werken; • Flexibel ingesteld is. • Bij voorkeur ook ervaring als scheepsbevrachter. Bij eventuele interesse schriftelijk of telefonisch te reageren bij: dhr. J. Gommers of dhr. A. Heijmen. Bredere steun voor Nautisch-Technische Commissie De gemeenschappelijke Nautisch-Technische Commissie van de Europese binnenvaartorganisaties EBU en ESO is uitgebreid. Met het toetreden van de Internationale Afdeling van Koninklijke Schuttevaer en een grotere betrokkenheid van de Tsjechische en Roemeense leden van de EBU krijgt de commissie een grotere deskundigheid en betekenis, stellen EBU en ESO tevreden. De voorzitters van de twee koepelorganisaties, Rinus de Korte en Johnny Conings, zijn verheugd over deze ontwikkelingen: “Het toetreden van de Koninklijke Vereniging Schuttevaer is een belangrijk teken van de eendracht binnen het West-Europese bedrijfsleven in zaken als scheepsveiligheid en in nautische en infrastructurele aangelegenheden. Vanuit de recente samenwerking is bekend dat bijvoorbeeld in het kader TE KOOP: KOPPELVERBAND K.O.K. 5000 ton. Bjr. 1998 geb. Wroclaw ( P) Afm. schip: 92.50 x 11.45 x 3.50 m, 2600 ton. Hoofdmotoren: 2 x 1700 pk. Caterpillar. type 3512, 1600 toeren, bjr. 2007. Afm. duwschip: 79.50 x 11.45 x 3.50 m, 2400 ton, bjr. 1999. Boegschroef: Verhaar 700 pk. Caterpillar, hekschroef: Verhaar 405 pk John D. Betr. verband wordt aangeboden met werk. MVS 2175 ton, bjr. 1972 Afm. 105 x 9.50 x 3.00m, dubbelwandig, 2 ruimen, alu. ronde luiken met wagen. Kopschroef: Clausen met 450 pk. DAF. Hoofdmotor 1050 pk. M.W.M. recent gereviseerd. MVS 1300 ton, bjr. 1972 Afm. 80 x 9.00 x 2.78 m, dubbelwandig, stalen vloer. 1 ruim, alu. schuifluiken, kopschroef van Tiem 320 DAF. Hoofdmotor 1000 pk. Cummins. Duwbootje Afm. 10 x 5.00 x 1.10m. 500 pk Deutz, Schottelaandrijving. MTS Laan der Verenigde Naties 105 3316 AK Dordrecht Postbus 499 3300 AL Dordrecht Tel: +31-78-6314455 Fax: +31-78-6314343 e-mail: omnia@omnia-maritime.nl internet: www.omnia-maritime.nl Nieuwbouw dubbelwandig motortankschip afm. 100 x 9.50 x 3.20m. 2030 ton. Type C, ketel & spiralen, hoofdmotor 1500 pk, M.T.U. Afgebouwd geleverd Febr. 2009. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. Bevrachtingen binnenvaart Nieuwbouwprojekten Scheepsfinancieringen Duwvaart Zee/kustvaart bevrachtingen Agencies Projektladingen Op- en overslag Expeditie van ligplaatsen langs de Rijn de Vereniging Schuttevaer een waardevolle bijdrage aan de dagelijkse werkzaamheden van de commissie kan leveren.” Meer eenheid “De bredere inzet van de Midden- en Oosteuropese binnenvaart zien wij als teken van een toenemende betekenis van het Donau- en Elbevaargebied in de internationale regelgevingen in de binnenvaart.” Over de kwalificatie van scheepspersoneel, bemanningsvoorschriften en emissievoorschriften verwachten de organisaties nieuwe Europese initiatieven voor het realiseren van geharmoniseerde verordeningen, zodat er meer eenheid komt in de verschillende regimes. “De belangen van het bedrijfsleven worden dankzij een gemeenschappelijke branchevertegenwoordiging het best gehoord”, aldus De Korte en Conings. VBKO themadag over nieuwe regels voor schepen Op zaterdag 6 september 2008 organiseert de Vereniging van Waterbouwers (VBKO) een themabijeenkomst: ‘Effecten nieuwe regelgeving op bestaande schepen’. Zowel leden als niet-leden zijn welkom. Die dag belicht de organisatie de eisen die aan bestaande binnenvaartschepen worden gesteld in de nieuwe Binnenvaartwet, die later dit jaar wordt ingevoerd. Er is onder andere een presentatie door Leendert Korvink van Inspectie Verkeer en Waterstaat. De nadruk ligt op de technische eisen en hoe eigenaren daarmee in de praktijk kunnen omgaan. Ook krijgen deelnemers nuttige tips. Een varende excursie maakt deel uit van het programma. Voor leden van de VBKO is de bijeenkomst gratis. Van niet-leden vraagt de vereniging een bijdrage van 25 euro per persoon. De themabijeenkomst vindt plaats in Rotterdam-Europoort. Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 22 augustus bij Saskia Oosterloo, per e-mail: s.oosterloo@vbko.nl en telefonisch: (0182) 56 73 70. Nette SCHIPPER gevraagd voor Kempenaar. Goed salaris, mogelijkheden voor overname op termijn. Waalboer Shipping & Trading BV Tel: 0184-693919 - Fax: 0184-691115 Mob: 06-53655379 www.waalboertrading.nl E-mail: info@waalboertrading.nl Wegens uitbreiding en groei van ons bedrijf zijn wij op zoek naar: Regie- Schepen Voor alle vaargebieden. Te koop: 105 x 11,40 x 3,25 POLEN-CASCO. of compleet afgebouwd schip. Levering 2009. Mvs “Delos“ 86x11.20x3.05, bj. 1965, 1974t. 2x 644 Cat. (nov. 2003) woning 2003.

De Binnenvaartkrant 11 29 juli 2008 Met garantie via internet vervoer naar Midden-Oosten boeken Alles kan via internet; dus waarom niet ook het boeken van transport over zee? Youship.com biedt die dienst aan en met succes. Onlangs lanceerde het enige internet-containerkantoor een directe service van Europa naar de Verenigde Arabische Emiraten. Bij Youship.com ligt de focus op degene die op een vlotte manier binnen een paar minuten zijn containers wil boeken, en daarnaast wil profiteren van aantrekkelijke tarieven. Van Rotterdam of Zeebrugge naar Jebel Ali, in veertien tot achttien dagen. De website www.youship.com laat live de all-inclusive-tarieven zien, die alle kosten voor de verscheping dekken. De klant kan meteen zijn transportdocument uitprinten, dat ook het bewijs van verscheping is. Net als de internetprijsvechters in de luchtvaart biedt Youship een lager tarief naarmate je eerder boekt. Dit flexibele prijssysteem hangt samen met de marktbewegingen. Youship.com biedt 100 procent ruimtegarantie op deze drukbevaren route. Als Youship.com hieraan niet kan voldoen, krijgt de klant zijn geld terug en wordt de lading gratis op het volgende schip geladen. Voorlichtingsbureaus succesvol ondanks geldtekort BUITENOM met dank aan het Shortsea Shipping Voorlichtingsbureau Youship.com biedt al services aan op 36 routes. Het European Shortsea Network (ESN) maakt in zijn jaarrapport over 2007 duidelijk dat de activiteiten van de Shortsea Voorlichtingsbureaus zeer uiteenlopend zijn en dat ze met veel succes berichten over de shortsea-diensten. Opnieuw bleek vorig jaar echter dat veel bureaus een tekort aan inkomsten hebben of leven in grote onzekerheid omtrent die inkomsten. Enkele aangesloten bureaus worden gesteund door regeringen, scheepvaart- en transportgerelateerde industrieën en logistieke dienstverleners. De promotiebureaus waren in 2007 samen betrokken bij projecten als de Europese Shortsea School en Shortsea XML (www.shortseaxml. org), die nog doorlopen tot de herfst van 2008. ESN is een informeel samenwerkingsplatform dat promotiebureaus voor shortsea vertegenwoordigt uit België, Kroatië, Cyprus, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Ierland, Italië, Malta, Noorwegen, Polen, Portugal, Spanje, Zweden, Nederland, Groot-Brittannië en sinds vorig jaar ook Bulgarije en Litouwen. Verwacht wordt dat dit jaar Roemenie en Turkije zich zullen aansluiten en wellicht nog een aantal andere landen. ESN zal meewerken kan de promotie van een Europese maritieme en intermodale transportruimte – zonder barrières – voor een werkelijke en effectieve duurzame mobiliteit in Europa. Youship.com biedt op dit moment services aan op 36 routes en plant op korte termijn verdere uitbreiding van het netwerk. Vanuit Europa kan men al boeken naar verschillende havens in China, Japan, India, Hong Kong, Turkije, Marokko en nu dus ook naar de Verenigde Arabische Emiraten. Unifeeder vaart ook tussen Amsterdam en Zweden Unifeeder is in juni een nieuwe dienst gestart tussen Amsterdam en Zweden. Unifeeder is een gerenommeerde shortsea-operator, die al meer dan dertig jaar diensten aanbiedt met 38 moderne containerschepen in Noord-Europa, die meer dan 30.000 shortsea-verladingen per jaar afhandelen. Het schema van de nieuwe dienst: Amsterdam (zaterdag), Gothenborg (maandag), Helsingborg (dinsdag) en terug in Amsterdam (zaterdag). Naast de nieuwe dienst biedt Unifeeder regelmatige afvaarten vanuit de Beneluxhavens Rotterdam (naar St. Petersburg, Helsinki, Kotka, Aarhus en Kopenhagen vv), Antwerpen (naar Helsinki, Kotka, Gothenburg, Helsingborg en Kopenhagen vv) en Zeebrugge (Helsinki, Kotka, Gothenburg en Helsingborg). Sleepboot kapseist tijdens afremmen men waren”, aldus Verschoor. De sleepboot zonk niet, maar bleef schuin in het water drijven. Hij kon het laatste stukje naar IHC Merwede worden gesleept. Daar lukte het om de boot met de walkraan van de werf rechtop te krijgen. Vervolgens heeft de brandweer het water uit de Gepke III gepompt. Dezelfde nacht is de boot naar Dolderman in Dordrecht gebracht, waar nu de schade wordt opgenomen. Over de hoogte kon Verschoor gisteren nog niets zeggen. De Gepke III maakte bijna 90 graden slagzij. (foto’s Rijkswaterstaat) De Gepke III is afgelopen zondagavond (27 juli) gekapseisd bij Hardinxveld. Dat gebeurde rond 18.15 uur, tijdens het afremmen van de sleep, het nieuwe zeegaande ruim 140 meter lange duikondersteunings- en offshoreconstructievaartuig Seven Atlantic dat gebouwd is voor Subsea 7. Dat schip, dat 18 juli te water werd gelaten bij IHC Merwede, liep geen schade op. Samen met twee andere slepers bracht de Gepke III de Seven Atlantic vanuit Rotterdam terug naar de werf. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. De twee bemanningsleden konden zich tijdig in veiligheid brengen. Een van hen was Alexander Verschoor, eigenaar van de Gepke III en van het Zwijndrechtse bedrijf Sleepdienst Verschoor BV. Zijn collega aan boord was Fons Wilson. Wat de oorzaak is geweest, was gisteren nog niet duidelijk. “Vermoedelijk is de motor stilgevallen toen we de Seven Atlantic aan het afrem- De boot kon door de walkraan van de Merwede weer rechtop worden gehesen.

Binnenvaartkrant