Views
2 years ago

2008-11

  • Text
  • Nieuwe
  • Pompen
  • Jaar
  • Schepen
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Shipping
  • Onze

De Binnenvaartkrant 50

De Binnenvaartkrant 50 20 mei 2008 Wij wensen mts Jowi en haar bemanning veel succes en een behouden vaart Hartelijk gefeliciteerd met het mts Jowi. Waarvoor wij mochten leveren: 4 ladingpomp units, type HC 232 met elk een capaciteit van 400 m3/uur. 1 slobpomp unit, type W3 met een capaciteit van 10m3/uur. Een compleet pomp besturingpakket bestaand uit 4 stuks NPC-dekbediening, een touchscreen met stuurhuiscomputer, 4 stuks frequentieregelaar en elektronische drukbewaking. Voor extra info: info@epsbv.com European Pump Services B.V. Ringdijk 506 ~ 2987 VZ Ridderkerk ~ Tel. 0180-44 22 66 ~ Fax 0180-44 22 69 Postbus 6 • 3350 AA Papendrecht • Holland Tel.: +31 (0)78 6416868 • Fax: (0)78 6416869 Op het mts Jowi leverden wij: Stuurhuis met hefkolom en overzakbare bovenbouw. Wij wensen Jowi VOF veel succes en een behouden vaart. Voor het mts Jowi Wij verzorgden de complete betimmering aan boord van het mts Jowi en wensen schip en bemanning veel succes en een behouden vaart. verzorgen wij de lading. Wij wensen schip en bemanning veel succes en een behouden vaart. UniBarge B.V. Maaskade 119 3071 NK Rotterdam phone : + 31(0)10-2400204 fax : + 31(0)10-2800744 mob: + 31(0) 6-49783863 e-mail : cmooy@unibarge.com Begonialaan 1 Postbus III T 026-3250336 wwww.willemsen-interieurbouw.nl 6851 TE Huissen 6850 AC Huissen F 026-3258600 info@willemsen-interieurbouw.nl

De Binnenvaartkrant 51 20 mei 2008 Familie Wanders heeft een nieuwe Jowi ‘State-of-the-art’ als traditie Het nieuwe mts Jowi is uitgerust met twee gescheiden laad- en lossystemen, waarmee het schip van twee verschillende producten elk tegelijkertijd duizend ton per uur kan lossen. Het is het eerste bunkerschip met een dubbele leiding in de giek voor dat doel en het werd vorige week opgeleverd door scheepswerf Breko in Papendrecht. Wie de state-of-the-art technieken aan boord van de Jowi ziet, verwacht niet dat de eigenaren veel op hebben met een begrip als ‘traditioneel’. Toch is ‘het behoud van een beetje traditie’ de reden dat binnenvaartondernemer Henk Wanders en zijn zonen Daniël en Alexander (Dalex BV) dit schip weer de naam hebben gegeven van het containerschip dat alleen al door zijn omvang in 1998 een ware revolutie in de containerbinnenvaart ontketende. “We wilden graag weer een Jowi hebben. Het containerschip was vorig jaar verkocht, en dit is daarna weer het eerste nieuwe schip van de familie Wanders.” Misschien kan het steeds introduceren van nieuwe technieken wel worden omschreven als ‘traditie’. De nieuwe Jowi kent – evenals de overige bunkerschepen van Wanders – een mede-eigenaar in de Henk en Daniël Wanders aan dek van de nieuwe Jowi. “Volgend jaar negen tankers.” persoon van kapitein D. Huisman. Succes Het klinkt een beetje als een cliché, maar de familie Wanders voelt zich inmiddels als een vis in het water in de bunkerwereld. “We hebben echt niet gekeken hoe we nog meer kunnen verdienen. Nee, we hebben gekeken of dit is wat we wilden doen. Als je het daarmee naar je zin hebt, dan is het succes er al. Succes is misschien een groot woord, maar je mag toch in die richting denken.” En daarmee doelt Henk Wanders enerzijds op het creëren van een vloot hypermoderne bunkertankers; anderzijds op het bevrachtingkantoor Unibarge van de ervaren bevrachter Cees Mooij, waar de familie Wanders zich heeft ingekocht. Daniël Wanders: “We wilden in de containers al zelf gaan bevrachten, maar dat is er nooit van gekomen. Dat is een heel lastige markt.” Henk: “Dan moet je eigen containeroverslag hebben. Daar was niet aan te komen. We hebben hier met elkaar over gesproken en besloten dat de tijd rijp was.” Natuurlijk speelt ook de behoefte mee om onafhankelijk te zijn als onderneming. Maar Henk weet dit zoals gewoonlijk met een glimlach te relativeren. “Helemaal onafhankelijk worden we natuurlijk niet. Dan moet je een olieplatform op de Noordzee kopen en zelf de olie ophalen. Dat is onzin.” >> Lees verder op pagina 53 Wie leverden aan mts Jowi Breko Nieuwbouw B.V. Volledige afbouw Dolderman BV Generatorsets Radio Holland Netherlands bv Machine- en Lierenfabriek EPS European Pump Services B.V. Rabobank Shipping Financiering Caldic Techniek bv Stamford generatoren Nautische apparatuur C. Kraaijeveld B.V. 4 ladingpomp units, type HC 232 met elk een Rensen Shipbuilding B.V. Levering casco Promarin Propeller und Marinetechnik Orlaco Products BV Orlaco camerasysteem Ankerlieren, ankers en kettingen capaciteit van 400 m3/uur, 1 slobpomp unit, Unibarge Bevrachting GmbH 2 schroeven diameter 1800 mm Tresco Engineering bvba Tresco Navigis Machinefabriek en scheepsreparatiebedrijf type W3 met een capaciteit van 10m3/uur, SAA Overvliet Assurantie Makelaars Damen Marine Components Straalbuizen AIM Elektrotechniek Electrische installatie Van Wijk B.V. Autokraan lengte 18 mtr., compleet pomp besturingpakket bestaand uit 4 Verzekering IHC Lagersmit BV RAFA B.V. Ramen Hefvermogen 2000 kg, Bunkergiek 28 mtr. met stuks NPC-dekbediening, een touchscreen met Pon Power B.V. SUPREME LD220 schroefasafdichtingen Loggers Rubbertechniek bv 2 x 10” leiding stuurhuiscomputer, 4 stuks frequentieregelaar 2 Caterpillar hoofdmotoren type 3512C, van Veth Motoren BV Flexibele opstelling woning All Pumps Holland BV Victor pompen en elektronische drukbewaking 1521 pk bij 1119 kW, 1 Caterpillar motor voor 2 Boegschroeven type 4-K-1200 S6 met E-motor Willemsen interieurbouw & BP Lubricants Nederland bv Hoveko b.v. boegschroef en ladingpomp aandrijving, type 405 kW bij 1800 rpm scheepsbetimmering Thermische olie en BP smeermiddelen Lading bewakingsinstallatie en C18, 2 Caterpillar generator sets, type C4.4 NRF BV Beunkoelers Volledige betimmering REINPLUS VANWOERDEN BUNKER BV Gasolie computerapparatuur met: ladingtank REINTJES Benelux bvba E.B.R. b.v. Scheepsreparatie- en T & R Vloeren Vloeren Fiwado Bunkerstations SI pakket, niveaubewaking, druk, temperatuur, 2 Reintjes keerkoppelingen, type WAF 665 L, konstruktiebedrijf GvD G. van Dreumel Tegelwerken scheepsbenodigdheden, touwwerk, bijboot niveaualarmering, overvulbeveiliging, reductie 5,571:1 Stuurhuis met hefkolom en overzakbare Alle tegelwerk Hempel (The Netherlands ) B.V. diepgangmeting, Saab Tank Radar Verhaar Omega B.V. Compressoren bovenbouw SPEEDHEAT Breda Verfsysteem tijdens afbouw niveaumeting met correctie van TRIM en LIST Unisol isolatietechniek bv Handelsonderneming Beerens BV Vloerverwarming in complete achterwoning en Lloyd’s Register of Shipping EMEA en de bediening van lospompen d.m.v. touch- Isolatie uitlaatgassystemen en woning Voormast type Reintrade, sier-dakradarbeugel, stuurhuis Classificatie screen en explosieveilig TFT scherm aan dek Tio Uitlaatgasdempers hoofdmotor stuurhuistrap, heklichtbeugel type Millennium, Woonwulp H.I. Ambacht Volledige stoffering Riegman & Klaverdijk B.V. Accountancy Aalborg Industries NL BV, Discom BV Uitlaatgassendempers boordlichtbakken, BX-woningdeuren, WindeX Engineering BV Sun Roestvaststaal B.V. v/h Wiesloch Marine Solak BV Las- en Montagebedrijf vlaggenstok met houder Airconditioning en overdrukinstallatie, RVS afschermbeplating machinekamer, RVS Ladingverwarmingsinstallatie Machinekamerplaten in voor- en Van der Velden Marine Systems machinekamerventielatie en rvs roosters trappen en railingwerk, lekbakjes en Kalibra International B.V. Tankmeting inhoud achtermachinekamer Stuurpaneel HP 6000, roeraandrijving 4 DWKK Seafix Fire Fighting Systems omkistingen, hoogglans gepolijste PSI Pijpleidingen Volledig pijpleidingsysteem 6080/75, roeren 4 x HD 220 Brandbeveiligingsapparatuur dubbelwandige uitlaten

De Binnenvaartkrant