Views
2 years ago

2008-11

  • Text
  • Nieuwe
  • Pompen
  • Jaar
  • Schepen
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Shipping
  • Onze

De Binnenvaartkrant 14

De Binnenvaartkrant 14 20 mei 2008 WITJES BEMIDDELING TOLKAMER Bemiddeling bij aan en verkoop schepen en drijvende materialen MOB: 06-53681317 TEL:0316-547069 fax:0316-547828 Europakade 3, 6916 BG Tolkamer TE KOOP Nieuwbouw: Droge lading MCS type “Indigo” 110 x 11,45 x 3,60 bouwjaar 2008/werf Polen, 208 TEU, ADNR beperkt, compleet afgebouwd met o.a. 1800 pk Cummins, Masson kopp, 1750 mm schroef. start afbouw: april 2008. Gereed: juli/augustus 2008. Bespreekbaar zijn inruil/garantieprijs van uw huidige schip. Vrachtschepen: • Mcs koppelverband bj 2000, 172 x 11.45, 2x 1521 pk Cat. (bj ’07) Inruil mogelijk. • Ms 208 TEU, bj 2002, 110x11,45x 3.31, 2800 ton, 1700 pk Cat. 680 pk boegschroef, voll. uitgerust. • Ms 2950 ton, 108 x 11,45 bj 1982, 1200 pk mak(rev. 2008). • Ms bj 2000, 105x 9,40x 2,97 mtr, 2000 ton, 1600 pk Cummins. Verder kunnen we nog diverse 110x11,40 schepen te koop aanbieden. Te koop gevraagd: Mvs ca 1000 ton tot maximaal € 200.000,-. SCHIPPERS OPGELET!!!!!!! 10% besparing op je brandstof en 70% minder uitstoot dat kan! KIJK OP: www.adrie.myffi.biz/ dutch Voor meer info. Bel: 0187 652373 OCEANWIDE NETHERLANDS Heeft de oplossing voor uw personeelsprobleem in de Binnenvaart. Wij bieden Poolse stuurmannen, volmatrozen, matrozen en lichtmatrozen. Legale werkmethodes binnen een professionele organisatie! Voor meer informatie 0118-429516 of 06-13370771 TE KOOP Duwsleepboot, 15.20 x 3.87 x 1.64, bj ’46, moter 465 pk Cummins bj ’02, aggr. 16.5 Kva bj ’02, nautisch compleet. Tel. 06-51433202 MR. LEYA … Medium helpt bij problemen relatie, examen, terugkeer partner, geluk, werk, bescherm, impotentie, familieproblemen. Betaling na res. 100% binnen 24 uur. Tel. 010-4843205 MAAS RECREATIE MR M.A. VAN ROTTERDAM BEDRIJFSMAKELAARDIJ Poststraat 32, 4301 AD Zierikzee. Regelmatig diverse jachthavens, Tel.: 0111-450445 Fax.: 0111- campings en bungalowparken 450446 Specialist vervoersrecht te koop. www.maasrbm.nl GEVRAAGD Tel: 035-6236212 Deksman ibv dienstboekje, 2 mnd op/1 mnd af, loon vlgns C.A.O.. VOOR MS MUREEN ZOEKEN Tel. 06-53184800 wij matrozen en stuurmannen, i.v.m. geldig dienstboekje, het vaarsysteem GEZOCHT 2 DE KAPITEIN 4/4 en het salaris vlgs C.A.O. Op mts Almeria in bezit van alle binnenvaart. papieren, loon en vaarschema Voor meer info. 06-22424148 n.o.t.k. eigen woning, afwisselend vaartraject. BZA AFLOSSERS Tel: 00316-13129074 of i.b.v. Rijnpatent etc. 0049-1707316588 Info tel. 06-53667367 (zzp) GEVRAAGD VOLMATR. TE KOOP Op mvs Maria-S, 928 ton, Ned.. Kabola kachel 23000 cal. Tel. 06-49913377 / 06-53536936 0049-1622767696 VOOR KVB IVON-S I & II Zoeken wij matrozen i.b.v. dienstboekje, 4/4, C.A.O. loon. Tel. +316-53410741, Postbus 530, NL-3330 AM Zwijndrecht GEZOCHT KAPITEIN Voor mts 1100 ton, i.b.v. alle papieren, 14 dgn op/14 dgn af, loon n.o.t.k., kost, reizen vrij. Tel. 06-11103070 / 0162 435775 TE KOOP / A VENDRE Mvs 374 ton, 50 x 5.32 x 2.30, 600 m3, 240 PK Detroit Tel. 0031(0)-651433163 TE KOOP rondvaartboot ca. 33.50 x 5.21 x ca.1.30, zone II, 150 pers, 220 pk DAF, kopschr, radar enz.. Tel. 078-6121246 / 06-55195004 www.huizinga-snijder.nl Ruijven b.v. Sigmondstraat 60 4251 ZB WERKENDAM Ons aanbod Zoekt u een afwisselende baan op en rond het water in de grootste haven van Europa? REINPLUS VANWOERDEN Bunker BV De toonaangevende leverancier van brandstoffen, smeermiddelen en scheepsmaterialen aan de binnenvaart zoekt ter versterking van haar team in Rotterdam een enthousiaste: SCHIPPER / VERKOPER Wij verwachten: - Positieve, klantgerichte en commerciële instelling - Grootvaarbewijs/ADNR/radardiploma Wij bieden: - Afwisselende baan in teamverband - Prima arbeidsvoorwaarden Reacties naar: REINPLUS VANWOERDEN BUNKER BV Scheepmakerij 200 - 3331 MB Zwijndrecht info@reinplus.com Telefonische inlichtingen bij dhr. B.v. Kol tel 078-6201800 / dhr. H.v.d. Wal 010-4722788 TANKERS New Design Tanker, 135 x 11.45 x 5.30, type C 4000 ton, levering maart 2009 Mts 2900 ton, bouwjaar 2007, 110 x 11.45 x 3.50 Hoofdmotor 1750 pk Caterpillar VRACHTSCHEPEN Ms 4000 ton bouwjaar 2002 – 135 x 14.20 x 3.20 Hoofdmotoren 2 x 1380 pk Cat – boegschroef 1015 pk Cat Ms 3555 ton, bouwjaar 1999 - 135 x 11,45 x 3,23 Hoofdmotoren 2 x 1197 PK Mitsubishi Ms 3200 ton, bouwjaar 2008110 x 11.45 x 3.60 Compleet uitgerust met Cummins motoren. Compleet klaar juli 2008 Ms 3094 ton, bouwjaar 1993 - 110 x 11.45 x 3.51 Hoofdmotor 1800PK ABC werft Boost MS 2157 ton, bouwjaar 1988 – 103 x 9.50 x 3.18 Hoofdmotor 1200 PK Cummins Ms 2000 ton, bouwjaar 1988 – 2000, 105 x 9.40 x 2.97 Hoofdmotor 1600 PK Cummins Ms 1169 ton, bouwjaar 1962 – 85 x 8.25 x 2.62 Hoofdmotoren 2 x 400pk Caterpillar 2003 DSB met dubbele duwsteven, bouwjaar 1926, kijkhoogte 9,5 m, Rijncertificaat 3200 ton, communitair 2 Bakken 6000 ton, volledige ADNR. Hoofdmotor 750 MWM rev. 2005 + Straalbuis Tevens schepen te koop gevraagd van verschillende afmetingen en bouwjaren !!! Kijk ook op onze website. www.shipvision.nl Tel: 0183 - 507190 Email: info@ruijven.nl Web: www.ruijven.nl Ruijven b.v. biedt te koop aan: Nieuwbouw Koppelverband: Nr. 801:110x10 x 3,2 mtr. bj 2007, 2401 ton. 1300 pk, Boegschroef van Wijk 535 pk. 2x gen. 40 en 60 kva. Alles Cummins. Compleet schip. Nr. 802:109 x 11,45 x 4,32 mtr. bj 1975 met nieuw midden-voorschip van 1990. 3758 ton, 196 teu. Cat 1835 pk van 2005. boegschroef van Wijk 700 pk 2006. Schip mag verlengd worden tot 135 mtr en is geschikt om te duwen. 105 x 10 x 3,2 mtr. Levering december. Compleet mei 2009. 110 x 11,45 x 3,5 mtr. Levering december. Compleet mei 2009. Voor meer informatie kunt u altijd contact met ons opnemen op telefoonnummer: 0183-507190. Aan en verkoop van: • Baggerschepen • Kraanschepen • Pontons • Sleepboten • Loods / crewtenders • Ankers / kettingen 2 x SCHOTTELS: Aquamaster ALT 250/3750 thruster met boven en ondertandwielkast, lengte tussenstuk 2,5M. Met Caterpillar 3406 TA 218 kW / 300 pk. Schroef diam 1M. Compleet geleverd met besturingsunits en alle electronica. DUBBELSCHROEFS DUWBOOT: afm: 10.8M x 5.08M x 1.26M 2x Iveco 110 Kw / 150 pk. Gen: 30Kva Iveco, beide nieuw. Stuurhut hydr. hefbaar. Schip wordt geleverd met nieuwe SI. PILOTBOAT / CREWTENDER: Aluminium Afm: 12.6M x 4.6M x 1.2M max 12 pers. 2 x 307 kw / 400pk MAN diesel, snelheid 42 km/u. Uitgerust voor 24 x 7 x 365 dagen bedrijf. In uitmuntende conditie. Snel leverbaar. ZELFVARENDE KRAANPONTON: afm: 39.7M x 9.02M x 2.52M. DAF DKZ 1160 A 250 kW / 340 pk. Boegschroef DAF DK 1160M, 125 kW / 170 pk verbouwd tot kraanschip in 1992. 50 tons PLM RUPSKRAAN: type: PLM 50 HD. bj: 2003. giek lengte: 30M. Kraangewicht: 81Ton. ballast 25T Zwenkbereik: 360°. Uitgerust als hijskraan en grijperkraan. De kraan word geleverd incl. 3 grijpers. Voor meer info bel of bezoek onze website! Marine Trading & Brokerage BV Kotterstraat 2 3133 KW Vlaardingen Tel. 010-2322056 Fax. 010-2322046 Email: info@marinetrading.nl Internet: www.marinetrading.nl

De Binnenvaartkrant 15 20 mei 2008 Vlootuitbreiding voor Scheepvaartpolitie DOOR SARAH DE PRETER De Federale Scheepvaartpolitie heeft er een snel interventievaartuig en een nieuwe patrouilleboot bij. Beide vaartuigen, de SPN-14 en de SPN-15, zijn onlangs gedoopt. Daarmee telt de vloot van de Scheepvaartpolitie nu vijftien eenheden. Ook de komende jaren worden nieuwe vaartuigen in gebruik genomen. De nieuwe patrouilleboot SPN-14 heeft Antwerpen als thuishaven. Hij gaat de scheepvaart op de Schelde in goede banen leiden en ziet erop toe dat pleziervaartuigen en kajakkers de scheepvaart niet hinderen. De boot vervangt een ouder, trager exemplaar en wordt door de politie ook ingezet om grote evenementen te begeleiden. Hij kan naast de Schelde ook op de Noordzee patrouilleren. De SPN-14 is voorzien van de laatste technische snufjes, zoals een mobiele dataterminal. Hiermee kan de politie op het water de Algemene Nationale Gegevensbank raadplegen. Verder beschikt het vaartuig De nieuwe patrouilleboot SPN-14 heeft Antwerpen als thuishaven. De SPN-15 is een snel interventievaartuig, dat Oostende als thuishaven heeft. (foto Federale Scheepvaartpolitie) over een kleine Rigid Hull Inflatable Boat (RHIB). Dit maakt het mogelijk om bij een controle tegen een ander vaartuig te liggen zonder dit te beschadigen. De twee nieuwkomer, de SPN-15, is een snel interventievaartuig. Hij heeft als thuishaven Oostende maar zal ook worden bemand door leden van de politie in Zeebrugge. De SPN-15 haalt een maximumsnelheid van 45 knopen en kan daardoor snel bij een drenkeling of een olievervuiling komen. Ook bij slechte weersomstandigheden is het vaartuig inzetbaar. De Federale Scheepvaartpolitie handhaaft de orde en veiligheid op de Belgische vaarwegen, in de havens en op zee. “Dankzij deze nieuwe vaartuigen kunnen we doeltreffender optreden en zo de veiligheid van burgers op het water verhogen”, aldus de politie. Tekort aan vakmensen dreigt groei te remmen Personeelsactie voor Vlaamse havens DOOR SARAH DE PRETER De Vlaamse havensector boert goed, maar loopt vergeleken met andere sectoren een groter risico dat er de komende jaren te weinig vakmensen zijn om deze groei voort te zetten. Op initiatief van de overheid vond daarom onlangs een werkconferentie plaats onder het motto ‘de haven werkt’. Overheid, havensector en onderwijs willen samen oplossingen zoeken voor het nijpende personeelstekort. In Zeebrugge investeert de overheid in een nieuw maritiem opleidingscentrum. Er werken op dit moment bijna een kwart miljoen mensen in de Vlaamse havens, maar er kunnen er nog veel meer bij. Logistiek- en transportbedrijven komen maar amper Groeicijfers In de havens van Antwerpen en Zeebrugge is de overslag in het eerste kwartaal gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In Zeebrugge bedroeg de toename 4,2 procent. De containertrafiek lag er zelf 5,1 procent hoger dan in het eerste kwartaal van 2007. Minder goed scoorden de vaste bulk en het stukgoed. In Antwerpen bedroeg de groei 3,4 procent (46,19 miljoen ton). De containertrafiek groeide met 7 procent naar 2,07 miljoen TEU. Ook de behandeling van chemicaliën en droog massagoed trok aan. Daarentegen ging het conventionele stukgoed achteruit. Vorig jaar piekte de haven in deze goederengroep door de enorme toevoer van ijzer en staal uit China en India, maar dat herhaalt zich voorlopig niet. Het havenbedrijf gaat er wel van uit dat deze goederenstromen de komende maanden weer vol op kracht zullen komen. aan geschikt personeel. De krapte op de arbeidsmarkt zal alleen nog maar toenemen. Volgens de Vlaamse ondernemersorganisatie VOKA komen er de eerste drie jaar alleen al bij Antwerpse havenbedrijven 1.800 banen vrij, de industriële havenbedrijven niet meegerekend. De vergrijzing zal volgens VOKA hard toeslaan in de havens: grote groepen werknemers stromen de komende jaren uit. Anderzijds komen er veel te weinig nieuwe, jonge mensen bij. De Vlaamse ministerpresident Kris Peeters vindt dat de havens een imagoprobleem hebben. Nog veel Vlamingen hebben weinig besef van ‘het fenomeen haven’ of associëren dit met een onaantrekkelijke sector om in te werken. Opleidingscentrum In het kader van Flanders Ports Area ging Peeters onlangs om de tafel met vertegenwoordigers van de havensector en opleidingscentra. Overheid, haven en scholen willen voortaan beter samenwerken. Als actiepunten zien ze dat opleidingen beter worden afgestemd op de behoeften van de transportsector en dat vrouwen, allochtonen en oudere werknemers sterker bij de arbeidsmarkt in de havens worden betrokken. Peeters heeft het Gewestelijk Havencommissariaat de opdracht gegeven om samen met de Vlaamse Havencommissie en de havenbesturen een concreet actieplan uit te werken. Hij wil dat daarvoor een overlegplatform met werkgevers, vakbonden en onderwijsmensen in het leven wordt geroepen. Ondertussen investeert de overheid 3,7 miljoen euro in de uitbreiding en vernieuwing van het maritieme opleidingscentrum van Zeebrugge. Ook de baggerbedrijven De Nul en DEME en de werktuigproducent URS participeren in het project. Het Maritiem Centrum van Zeebrugge is het enige opleidingscentrum van de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling (VDAB) waar opleidingen voor typische havenberoepen worden verstrekt. Geen biobrandstof naar Heembeekkaai Nu er op de Heembeekkaai in Brussel geen biobrandstoffenfabriek komt, kan de overheid er ruimte scheppen voor de passagiersvaart. Dat vindt de Federatie voor de Passagiervaart, die een concreet voorstel uitgewerkt heeft voor de implementatie van een passagiersterminal op deze locatie. De Federatie noemt de komst van zo’n terminal een extra troef voor de stad. Brussel zou daardoor ook grote schepen kunnen ontvangen, die niet tot aan het Becodok kunnen varen. Toerisme De terminal zou ook een opstapje zijn om het riviertoerisme in de regio verder uit te bouwen. Er wordt aan een nauwe samenwerking met de naburige jachthaven gedacht. De haven van Brussel wil op de kaai industriële activiteiten ontwikkelen, waarmee ze volgens de Federatie voor de Passagiervaart ‘de klok terugdraait naar de vorige eeuw’. Onlangs deed de haven een oproep om logistieke activiteiten met hoge toegevoegde waarde naar de Heembeekkaai te trekken. Aan de 195 meter lange kade kunnen zowel zee- als binnenschepen aanmeren. Het 16.000 m2 grote terrein is in het bestemmingsplan aangewezen als zone voor havengebonden activiteiten. Plannen van het bedrijf 4BioFuels om op de Heembeekkaai een raffinaderij voor bio-ethanol te bouwen, zijn onlangs afgeketst. Veel buurtbewoners vreesden hinder door de nieuwe fabriek. Ook de Brusselse brandweer kwam met een negatief advies. De brandweer schat het brand- en explosiegevaar te hoog in. De Brusselse schepen van Stedenbouw Christian Ceux heeft inmiddels nee gezegd tegen het project omdat hij geen enkel risico wil nemen.

De Binnenvaartkrant