Views
3 years ago

2005-08

  • Text
  • Jaar
  • April
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Behouden

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 8 12 APRIL 2005 UW HUIS KOPEN OF VERKOPEN...? ROTTERDAM - STARSTRAAT 56 Luxe, fraai afgewerkt 3-kamer appartement met spectaculair uitzicht over rivier de Nieuwe Maas en skyline van R'dam, bwjr 1997, met ruime woonkamer, luxe open keuken, luxe badkamer, 2 ruime slaapkamers en zonnig, ruim balkon. Het appartement is v.v. een kersen parketvloer, dubbel glas en cv. Het appartement is gelegen in de wijk "Waterside". Vraagprijs € 215.000,- k.k. NO CURE NO PAY Slechts 0,5% courtage* vraag naar de voorwaarden Gratis waardebepaling Vakkundig taxatie Gratis zoekopdracht Lage hypotheekkosten RIDDERKERK - WERFKADE 4 Luxe, fraai afgewerkt 3-kamer appartement (100 m2) met spectaculair uitzicht over rivier de Nieuwe Maas en de skyline van Rotterdam, bwjr 1998 met ruime, lichte woonkamer, luxe open keuken, luxe badkamer, 2 ruime slaapkamers, ruim balkon en dubbel glas. Het appartementencomplex is centraal gelegen vlakbij winkels en openbaar vervoer. Vraagprijs € 259.000,- k.k. ROTTERDAM - m/s MERWEDE Luxe woonschip m/s "Merwede", type Katwijker uit 1913 (30,14 x 4,74) met een diepgang van 0,84 m. De woning is recent vernieuwd en het schip is technisch goed onderhouden met SI goedkeuring. De woonboot is voorzien van een ruime woonkamer (± 40 m”), luxe open keuken met inbouw-apparatuur, drie slaapkamers, cv en dieselmotor GM 85 pk. Vraagprijs € 149.000,- incl. BTW ZWIJNDRECHT - MAASBOULEVARD 36 Zeer moderne en luxe kadewoning in "Westkeetshaven" met prachtig uitzicht op de Oude Maas en Dordrecht, bwjr 2003 met privé parkeergarage geschikt voor 3 auto's, zonnig dakterras (zuiden), keurig aangelegde tuin, 7 kamers, luxe, moderne keuken met inbouwapp. en een luxe badkamer. Deze woning is geschikt voor kantoor/praktijk aan huis. Vraagprijs € 480.000,- k.k. OUDERKERK AAN DEN IJSSEL - IJSSELDIJK-NOORD 225 OPEN HUIS ZATERDAG 16 APRIL VAN 12.00 - 14.00 UUR. Schitterende, zeer ruime en luxe vrijstaande dijkwoning op unieke stek met blijvend panoramisch uitzicht op de "Hollandse IJssel" en polderlandschap, gelegen op 1300 m2!! eigen grond, met 5 slaapkamers, riante, zonnige tuin en een dubbele, volledig geïsoleerde garage (± 75 m2). Vraagprijs € 589.000,- k.k. Het kantoor is gevestigd op Uilenkade 14, 3336 LP Zwijndrecht, TEL. 078 - 618 44 94 e-mail: zwijndrecht@vrijehuizenmarkt.nl, internet: www.vrijehuizenmarkt.nl MARITIME HANDEL IN, AAN- EN VERKOOP VAN SCHEPEN- EN NIEUWBOUW CASCO’S Berenicestraat 23, 6916 BS Tolkamer NL Tel.: (0031) 0316-541201 Postbus 4, 6915 ZG Tolkamer NL Fax: (0031) 0316-541448 Mobiel: 06-51 346969 E-mail: rijndec@worldonline.nl Gespecialiseerd in Nieuwbouw Casco's Midden-voorschepen van diverse lengtes en breedtes zowel voor droge lading als dubbelwandige tankers Pontons tot een max. lengte van 86 x 10,50 mtr. JAEGERS COMBITANK B.V. REDERIJ JAEGERS B.V. Elke 14 dagen boordevol nieuws SCHIPPER / VERKOPER De functie: Onze schipper/verkoper wordt het gezicht van ons bunkerstation. U bent immers verantwoordelijk voor het afhandelen van de opdrachten. U vaart per bunkerboot naar onze klanten om ze ter plekke van dienst te zijn. We zoeken dus een vakkundig schipper, maar ook iemand die goed met onze klanten kan omgaan. Zowel telefonisch als persoonlijk en niet alleen tijdens kantooruren verleent u service aan onze klanten. Kortom: u doet er alles aan om onze klanten in beweging te houden. De eisen: Als schipper op onze bunkerboot moet u in het bezit zijn van: een groot vaarbewijs, een radardiploma en een ADNR-certificaat. Ook kunt u zeer goed zelfstandig werken, gaat u graag en makkelijk met mensen om en hebt u affiniteit met de binnenvaart. U heeft geen bezwaar tegen onregelmatige werktijden. Ons station is 24 uur per dag Fiwado B.V. is actief op het gebied van brandstoffen en smeermiddelen voor de binnenvaart. Het bedrijf beschikt in binnen- en buitenland over “bunkerstations met vaart”. Fiwado is een middelgrote en op de Nederlandse markt toonaangevende onderneming. Te koop m/s Semmy bj.1975 110x10.06x3.32 2592t op 2m 1240t 2,5m 1747t v.won. 2000 vernieuwd en radar + mast voor, stuurhut voorzien van nieuwe betimmering. 2001 radar achter vernieuwd, nieuwe roeren, nieuwe straalbuis en schroef. 2002 achter nieuwe keuken en vloerverw. woning. 2003 nieuwe h.motor Deutz 620 1600 pk. 2004 kopschroef revisie en nieuwe 40kva gen. Tel:+31653535673 / +491725991382 www.binnenvaartspel.nl Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl voor bunkerstation Fiwado Amsterdam geopend. Het aanbod: We bieden u een leuke en zeer zelfstandige baan. U komt in een succesvolle onderneming te werken waar we informeel met elkaar omgaan. Wat goed voor u is, is ook goed voor ons. Dus bieden we u prima arbeidsvoorwaarden en een goed salaris volgens CAO, dat afhankelijk is van uw opleiding en ervaring. De reactie: Uw schriftelijke reactie kunt u sturen naar Fiwado B.V., Personeelszaken, postbus 398, 3330 AJ in Zwijndrecht. Voor aanvullende informatie surft u naar www.fiwado.com of belt u met dhr. K.N. Staal, 020 - 6244066 BIJ FIWADO KAN ‘T Te koop: Van Tiem boegschroef, schroefdiam 70 cm, 320 pk Daf, € 9.500,- ex BTW Waalboer Trading v.o.f. 0184-693919 n.o.z. H.A.M. Hubers Achter de Molen 11, 6051 EV Maasbracht Telefoon/ Fax: 0475-466138 Autotelefoon: 06-26868962 TE KOOP ms 1400 t, 86x9.50x2.60, 2 R vloer staal, 800 pk, met buis, compleet schip, mooie woningen, evt inruil TE KOOP Diverse motortankschepen, tankduwbakken en ook enkele dubbelwandige tankers WIJ ZIJN VERHUISD - WIR SIND UMGEZOGEN - WE HAVE BEEN MOVED VANAF 4 APRIL - AB DEM 4.APRIL 2005 - AS FROM APRIL 4TH ONS NIEUW ADRES - UNSERE NEUE ANSCHRIFT - OUR NEW ADDRESS VAN VOLLENHOVENSTRAAT 3 POSTBUS 23075 NL 3016 BE ROTTERDAM NL 3001 KB ROTTERDAM JAEGERS COMBITANK B.V. TEL. +31 10 24 12 284 FAX +31 10 24 12 295 REDERIJ JAEGERS B.V. TEL. +31 10 24 12 260 FAX +31 10 24 12 265 www.huizinga-snijder.nl Wij bieden u vrijblijvend te koop aan: m.v.s. "Linda", 858 ton, 1350 m Bwj. 1963 te Werkendam Afm. 70 x 7.29 x 2.62 Motor Volvo 260 pk 2 Generatorsets, hydraulisch stuurwerk, 2 roeren, 2003 nieuwe keuken, 2002 koppelingrevisie, 2002 stuurwerk vernieuwd, 2002 ingang binnendoor, 2004 motor volledig nagezien en goedgekeurd. Levering met nieuwe N.S.I. Inruil mogelijk en ruime financieringsmogelijkheden R. LOOS Adviesbureau voor de handel en scheepvaart Informatie: R.Loos, Van der Palmstraat 11, 3332 JL Zwijndrecht Tel. 078-6123521, fax 078-6127744 GSM 0653-222945, E-mail: r.loos3@chello.nl - Oost bv Bemiddeling aan- en verkoop van schepen Telnr. : 0183-50 52 30 • Faxnr. : 0183-50 56 60 J.A. Oost tel 0653-153374 • jan.oost@veka-group.nl Te koop aangeboden: ms Marisa bj 1993, 2717 ton afm. 110 x 11,45 x 3,20 m

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 9 Goederenvervoer en Luchtvaart samengevoegd binnen V en W Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft begin deze maand twee d i re c t o r a t e n - g e n e r a a l samengevoegd. Die van Goederenvervoer en Luchtvaart vormen nu het d i r e c t o r a a t - G e n e r a a l Transport en Luchtvaart (DGTL). De fusie is formeel bekendgemaakt en bekrachtigd met de publicatie van een instellingsbesluit in het Staatsblad. DGTL wordt geleid door Jacqueline Tammenoms-Bakker. Zij was eerder directeurgeneraal Goederenvervoer en trad al sinds maart 2004 op als kwartiermaker voor de nieuwe organisatie. Plaatsvervangend directeur-generaal zijn Jan Lintsen en Gabriëlla Bekman. DGTL heeft als missie ‘het bevorderen van efficiënter, veiliger en duurzamer goederenvervoer en luchtvaart ten behoeve van de economische ontwikkeling van ons land’. De fusie is onderdeel van het programma Meer kwaliteit met minder mensen van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Het is in feite een bezuinigingsregel, maar het programma is tevens bedoeld Mijn oma zaliger paste altijd goed op dat ik 'de spinazie tussen mijn tenen uitwaste'. Want als ik dat niet deed zou het groene spul mijn sokken uitgroeien. En ik werd al zo gepest op de lagere school. Hadden ze alleen nog maar méér reden mij te sarren, met die spinazie boven mijn sokken uit (ik hoefde niet naar het internaat, ik kon zolang bij mijn grootouders wonen). Dit schipperskind was als een vis op het droge namelijk toch al een dankbaar doelwit voor landrottige belhamels, in de ogen van mijn grootmoeder (omdát ik schipperskind was). Ik word tegenwoordig nog steeds gepest hoor! En wel door mijn eigen vriendin. om een effectiever overheidsoptreden te bewerkstelligen. ‘Daarnaast past deze fusie ook binnen de veranderopgave van Verkeer en Waterstaat waardoor de medewerkers beter, directer en efficiënter kunnen voldoen aan de eisen die politiek en samenleving aan VenW stellen,’ aldus het ministerie in een toelichting. Door het combineren van transport- en luchtvaartbeleid verwacht Verkeer en Waterstaat belangrijke synergievoordelen te behalen. ‘Het beleid voor mainport Schiphol profiteert daardoor bijvoorbeeld van de ervaringen rond mainport Rotterdamse haven en omgekeerd.’ Het nieuwe DGTL wil ook door de eigen structuur en werkwijze nieuwe accenten zetten. Daarom is de traditionele afdelingsstructuur afgeschaft. In plaats daarvan wordt er gewerkt met een beperkt aantal programma’s, verdeeld over de modaliteiten Continentaal Transport, Maritiem Transport, Luchtvaart en Luchthavens. Daarnaast zijn er enkele strategische projecten waarin tijdelijk aan belangrijke beleidsonderwerpen wordt gewerkt. Argumentatie ontbreekt (Vervolg van pagina 1) De verplichting voor bevrachters om aan de vakbekwaamheidseis te voldoen omschrijven de organisaties in de brief als ‘het meest belastende gedeelte van de regeling’. ‘De argumentatie hiervoor ontbreekt. De relevante cursussen die inzicht zouden kunnen geven in de wijze waarop in de binnenvaart afval wordt vervoerd eveneens. Door de zeer verreikende definitie van In zijn onderbroek Ze liggen met het schip tegen de kant en dat vindt de schippersvrouw wel gerieflijk want nu hoeft ze niet te klauteren om aan boord te komen. Nee, heerlijk makkelijk deze keer. Vooral met de boodschappen is het fijn want de ingang van de woning ligt pal aan de straatkant. Ze is al een aardig eindje zwanger en dan zit zo’n buik toch aardig in de weg met het klimmen. ’s Avonds lopen ze samen een stukje, kijken daarna nog een beetje televisie en liggen er bijtijds in. Het was druk met varen en een goede nachtrust hebben ze wel verdiend. Midden in de nacht wordt de schippersvrouw ergens door gewekt. Er wordt driftig aan hun deur gebeld en ze maakt de schipper wakker. Aan boord weet je natuurlijk maar nooit. Er kan geladen of gelost worden of mogelijk is er een probleem met hun schip of dat van een ander. Snel reageren is dus aan boord altijd de boodschap. De schipper vliegt in zijn onderbroek het bed uit en doet de deur open. Nog half slaperig ziet hij een paar jonge jongens met een boomstronk in hun hand voor hem staan. Er wordt met een zaklamp in zijn gezicht geschenen en de naam van de schipper wordt genoemd. ‘Ja, dat ben ik,’ zegt hij en meteen ziet hij, ondanks dat hij half verblind is, een vuist op zich toekomen. Met een ruk trekt hij de deur dicht. De schippersvrouw Fabel van de missing link Marine and Industrial applications (advertentie) afvalstoffen is in de praktijk bijna iedere bemiddelaar of binnenvaartbedrijf genoodzaakt zich te laten registreren.’ Als alternatief is al herhaaldelijk aan de staatssecretaris voorgesteld de registratie af te leiden van de bestaande registratie van binnenschepen. Het wegvervoer kan namelijk eenvoudig aan de regels voldoen, omdat het hún registratiesysteem is waar de binnenvaart nu in mee moet doen. MTU Detroit Diesel Benelux Tel. 078 - 639 57 77 / info@mtudd-benelux.com Want zij vindt dat ik lelijke voeten heb. Echt waar! Vorig jaar zomer was dat, in het zwembad. Ik keek naar mijn beteuterd schommelende stappen onder water; het wiebelende zand en grind. Het was alsof iedereen om ons heen ons uitlachte. Vergeef haar, heer. Zij weet niet wat zij beweert. Die jicht van mij is tot daaraantoe, maar dat je eigen vriendin je een dergelijke abberatie aan wil praten, is toch wel het laatste. Daar stonden wij, eenzaam en alleen in het zwembad; de wrede woorden van mijn lief galmden na. Wij wisten wel beter, mijn voeten en ik. We plonsten overboord wanneer we maar wilden. En even konden natuurlijk – als de Frankie-A stil lag, het werk gedaan was. Eerst even inzepen en dan een douche in de haven nemen. Om het water in de tank te sparen. En omdat we dachten dat dat lekker was, zo'n duik overboord. Nou: je wil niet weten in wat voor water we toen zwommen in die jaren zestig, begin jaren zeventig. Maar dat weten de veteranen onder u varensmensen natuurlijk maar al te goed inmiddels. En dat zouden mijn vader en ik ook weten. Hij haalde een keer een vis uit de haven die hij niet van de haak durfde te halen. Mijn vader was niet de enige die schrok. Ik staarde naar die vis als een schipper naar een kraanmeester die zegt dat het 'Feierabend' is, en je een weekend lang met een schamele ton grind in je buik laat zitten. Vol ongeloof staarden we naar het door zilverglans omgeven wezen; de zon had haar schijnwerpers gericht. Nou ja: op een vís. Het was niet echt een vis, hoe zal ik het zeggen. U zult het toch niet geloven, is nu ook klaar wakker en ze zoekt onder het bed naar een honkbalknuppel die daar voor eventuele gevallen te wachten ligt! Maar onder het bed is ook een handige plek voor de stofzuiger en voor ze de knuppel te pakken heeft wordt er zo ruw tegen de zeer stevige deur geschopt en geslagen dat het haar in de oren klinkt alsof er geschoten wordt. Als ze de kamer inloopt ziet ze hoe de schipper de deur weer opent en in zijn onderbroek en op blote voeten de wal opspringt. Hij pakt een van de jongens beet en geeft hem een flinke ram. De andere die hem van achter wil pakken krijgt ook een forse dreun. In het licht van de lantaarn ziet hij dat de ene zwarte tanden heeft en dat doet hem sterk aan drugs denken. De schipper is een boom van een kerel en heeft spieren als kabeltouwen door het zware buitenwerk. Hij grijpt de jongen met de zwarte tanden en maakt korte metten met hem. De tweede krijgt hij ook te pakken en in zijn onderbroek rolt hij over de stoep. Degene met de zwarte tanden is al gevlucht en de tweede gaat er ook vandoor zo gauw als hij de kans krijgt. De hoogzwangere schippersvrouw staat inmiddels met de honkbalknuppel in de deuropening maar die is niet maar het is echt waar, we hebben het zelf gezien, mijn vader en ik. Hij is er niet meer om het na te vertellen; dus u zult het met mij moeten doen. Maar wees gerust: ik ben een mens die maar weinig leugenachtigs op zijn kerfstok heeft. Het is raar – maar begrijpelijk – dat u het niet geloven zult, hoor. Elke keer weer als ik dit verhaal vertel, schieten toehoorders vol ongeloof in de lach. Eigenlijk een beetje vreemd, want aan meerminnen wordt wél een zeker geloof gehecht; stelletje viswijven dat het zijn! Maar goed, ik zal het nog één keer vertellen: die vis die mijn vader uit het water had gevist, had ténen. En voeten in plaats van vinnen. En hij had sokken aan. En een groene vloedbaard rond de scheldende bek trouwens. Vader heeft de 12 APRIL 2005 meer nodig. De schipper komt naar binnen en veegt het vuil van zijn benen en zijn onderbroek. ‘Wat was dat nou?’ doet hij hogelijk verbaasd. ‘Gelukkig is het allemaal goed afgelopen,’ zegt de schippersvrouw en ze kijkt vol trots naar haar man die in zijn onderbroek twee jongens op de vlucht heeft laten slaan. De honkbalknuppel krijgt een passende plaats meteen naast de deur. Voor eventuele gevallen! Slapen kunnen ze niet meteen want daar zijn ze te opgewonden voor. Het vrouwtje is trots op haar man die niet te schijterig was om voor hen op te komen. Zelf is ze gelukkig ook niet zo bevreesd uitgevallen want een mens kan wel altijd overal bang voor zijn! En angst is nog steeds een zeer slechte raadgever. Daar was ze al behoorlijk jong achter gekomen toen ze ontdekte dat men niet ver komt als men altijd bang is. De schipper kijkt voor de zekerheid wel even of de stuurhutdeuren goed op slot zijn en ook de voordeur wordt geïnspecteerd en daarna gaan ze naar bed om te genieten van een heerlijke, nu ongestoorde, nachtrust! vis van de schrik maar snel van de lijn geknipt. Beledigd zwom het dier weg en liep een moment later mopperend de kant op. Daar stond ie dan, groen van de aanslag, een vis op het droge, scheldend als een landrottige belhamel. We waren getuige van de evolutie in een notendop; een vis die vaste grond had gezocht. Dus wees zuinig op uw voeten, laat uw naasten uw voeten of tenen nooit uitschelden. Voeten zijn een heilig iets, net als de paus. Niks missing link. Voeten zijn de onmisbare schakel tussen het leven in het water en het leven op het land. En hou op met lachen, anders bezorgen wij u een schop onder uw kont. Zowaar wij hier staan.

Binnenvaartkrant