Views
2 years ago

2005-08

  • Text
  • Jaar
  • April
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Behouden

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 16 12 APRIL 2005 Op het ms Isabelle leverden wij: • 22 alu. scheepsluiken type FRK 10,100/36700/2,5 derkiena-patent • hydraulische luikenwagen type HLW 10/6000 met inschuifsysteem • Voormast type Improval Wij wensen familie De Roeck met het ms Isabelle een behouden vaart Wij leverden het stuurhuis met overzakbare bovenbouw Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 - Telefax (078) 676 48 53 Stokerijstraat 35 2110 Wijnegem Telefoon 03 / 353.26.89 Telefax 03 / 353.35.90 Bezoek ons op onze website: www.sme-maritiem.nl Wij verzorgden de volledige betimmering op het ms Isabelle en wensen familie De Roeck een goede en behouden vaart. Wij wensen het ms Isabelle en haar bemanning een behouden vaart. Calandstraat 27 - 4251 NZ Werkendam T E L . : 0 1 8 3 - 5 0 0 8 5 5 , FA X : 0 1 8 3 - 5 0 0 8 5 6 , M O B . : 0 6 5 3 - 1 0 8 5 4 7 Hét adres voor elke schipper! Op het ms Isabelle leverden wij 2 boegschroefinstallaties type 1000 met een 380 pk Cummins Wij wensen familie De Roeck veel succes en een behouden vaart. H E T B E T E R E W E R K Scheepsreparatiebedrijf De Gerlien - Van Tiem bv, Waalbandijk 129, 6651 KB Druten Telefoon: 0487 - 515544 b.g.g.: 0487 - 593786 of 591896. Telefax: 0487 - 517088 Dutch Marine Trading b.v. Op het ms Isabelle leverden wij de ankerlieren, ankers, kettingen, koppellieren en het hydraulische powerpack. Dutch Marine Trading b.v. Tel: 0183 - 506989 Fax: 0183 - 663795 office@dmt-sales.nl www.dmt-sales.nl Wij wensen familie De Roeck een goede en behouden vaart Gerben Donselaar: 06 - 20603528 Andre Schelling: 06 - 51506069 Wie leverden op het ms Isabelle VEKA scheepsbouw bv Ontwerp casco, afbouw, machinekamerplaten, stuurwerk, tekeningen, ventilatie roosters en div. ijzerwerk ING BANK Shipping Desk Gent-Zeehaven Financiering Oranje Onderlinge Verzekering van Schepen U.A. Verzekering Rensen Shipbuilding B.V en Oosse Maritiem b.v. Makelaar Cummins Holland bv 1 x QSK60M - voortstuwingsmotor - 2200 bhp - 1800 rpm, 2 x M11G2 - boegschroefmotor - 380 bhp - 1800 rpm, 1 x DGDA (G15) - 75 kVA genset op basis van een 6BT5.9G5 motor met UCD 224G15 generator en 2 x DGBC (D15) - 38 kVA gen.sets op basis van een 4BT3.9G4 motor met UCD 224G15 generator Discom BV 45dB(A) uitlaatgasdemper met vonkenvanger voor de hoofdmotor en 35dB(A) uitlaatgasdempers voor het hulpvermogen Hoogveld Industry bv Machinekamerleidingen AMW-MARINE - H.I. AMBACHT Schroef diameter:1810mm, 5-blads Van de Giessen Straalbuizen 1 straalbuis type Optima, Ø 1.822 mm IHC Lagersmit BV SUPREME LD 220 afdichting Scheepsreparatiebedrijf De Gerlien - Van Tiem bv 2 boegschroef installaties type 1000 met een 380 pk Cummins Blokland Non Ferro bv Beunkoelers voor de hoofdmotoren en de gen.sets Kampers Scheepskonstruktie BV Stuurhuis van Wijk Stuurhuizen BV Deuren Voordendag van der Stelt Schroefas en roeren Habeco Hydrauliek Hydrauliek voor de stuurmachine Tresco Engineering NaviChart kaartsysteem Sygo BV Hoogte en lading meter RAFA B.V Ramen Zintel Mobile Telecommunicatie De Leeuw bv, Scheepsinterieurbouw Betimmering Kersten Isolatie vof Isolatie woning SPEEDHEAT Nederland bv Vloerverwarming Fa. P.A. Paans & Zn Stoffering WindeX Engineering BV Airconditioning, machine- en ruimventilatoren Vans Bunkers BVBA Smeerolie en gasolie D.M.T. Dutch Marine Trading b.v Ankers, kettingen, koppellieren, ankerlieren en het hydraulische powerpack Machinefabriek en scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V Autokraan Blommaert BVBA Improval, 22 aluminium scheepsluiken type FRK 10.100/3670/2.5 derkienapatent en een HLW 10/6000 met inschuifsysteem Zwets Werkendam BV Speck PM15/200 ltr hydrofoorset, Speck PM10/100 ltr hydrofoorset, 5,5 kW ballastpomp incl. fundatie/ lekbak, 7,5 kW algemene dienstpomp incl. fundatie/lekbak, 11kW brandblus/dekwaspomp incl. fundatie/lekbak, brandstoftrimpomp, 1,5 kW fecaliënpomp incl. flexibele opstelling, 0,75 kW gasoliepomp en 230 Volt nood/klokpompen. Tegelzettersbedrijf Ippel Compleet tegelwerk Veth Motoren BV 1 Veth ballastpomp, type VP14 van ca. 1000 cbm/uur Rubber Design BV Flexibele ophanging uitlaatgassensysteem Werkina Werkendam bv De complete elektrische installatie inclusief 2-draads data besturing, monitoring systeem met touch-screen bediening, Sigma Radio Holland pakket, complete airco installatie, Orlaco camerasysteem, KVH antennesysteem, Sygo lading-en hoogtemeter, elektrische motorbediening en een Tresco kaartplotter Ajax Fire Protection Systems B.V. FM200 blusgasinstallatie geleverd voor de Machinekamer en boegschroefkamer Aquamar Waterzuiveringsinstallatie Machine Support B.V Uitlijnen hoofdmotor en tandwielkast Verschee uit Almkerk Compressoren Unisol isolatietechniek bv Isolatie uitlaatgassystemen Loggers Rubbertechniek bv Flexibele opstelling woning ADS-van Stigt Type tandwielkast: ZF Marine ZF W18000C, Reductie: 5,673:1, elastische koppeling, 24v solenoid t.b.v. elektrische bediening, PTO t.b.v. de directe montage van de stuurwerkpomp en ZF CruiseCommand afstandsbediening met MC2000 bedieningshendel Keuken-line Keuken Nelf Lakfabrieken BV Coating Lloyd's Register & SI Classificatie Accountantskantoor de Vree Merksem Accountancy N.V. Handelsmij Nassau Roeiboot type Cap 400, met 40 pk b.b.en scheepsbenodigdheden Handelsonderneming Beerens BV Stuurhuistrap en sierradarmast type Brixon Huchem Special Products B.V. HC-Roka en HC-Ship-Clean

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 17 12 APRIL 2005 Een ‘plezierjacht’ van 110 meter Isabelle steelt de show in Werkendam De Isabelle ligt in de haven van Werkendam bij Veka voor de wal. Het schip schittert in de zon. De uitvoering van binnen en buiten weerspiegelt het voornemen van de eigenaar om er met plezier op te leven, werken en varen. Het is een drogelading-Orsovaar, strak in zijn huid, fraai in lijn. De uitlaat: glanzend roestvrijstaal accentueert het vermogen van 2200 pk Cummins. De proefvaart is geslaagd. Vanessa de Roeck kreeg de eer het schip op 8 april te dopen. De Antwerpse monseigneur Mackar Verhaeghe heeft het schip ingezegend. Op het partyschip Kapitein Kok was het feest. Door Johan de Witte Freddy en Isabelle De Roeck- Anthonissen namen een kijkje bij een oom van hen die met zijn nieuwe schip Marie Jozef bij Veka Werkendam in afbouw was. Het idee bestond het eigen schip, een zes jaar oude 110 x 10,50 meter (eveneens in Orsova gebouwd) te verkopen en de stap naar nieuw en 11,40 meter te ondernemen. Na een blik in de afbouwkeuken van Veka, betreffende kwaliteit en de manier waarop gewerkt werd bij zijn oom, zei Freddy: ‘Als wij tot een zakelijk akkoord kunnen komen met Veka, zijn we klant.’ Peter Versluis van Veka: ’Van begin tot het eind hebben we met de familie De Roeck prima gewerkt. Het was ons een voorrecht.’ We kunnen kort zijn: Belgische beschaving doet het goed in Werkendam. Veka kreeg van familie De Roeck opdracht een schip te leveren dat gezien de kwaliteit van equipement in meer dan één opzicht bijzonder zou worden. Rensen Shipbuilding en Oosse Maritiem leverden het casco van de Roemeense Orsova-werf. Nog even en de Isabelle steekt van wal. (foto’s Johan de Witte) Freddy, tijdens de nieuwbouwperiode in een team samenwerkend met zijn zoon Wesley, bestelde zelf twee kopschroeven van De Gerlien van Tiem. Ook de hoofdmotor, boegschroefmotor en aggregaten, alle van het merk Cummins, heeft Freddy zelf ingekocht. Projectleider Richard van Loon van Veka: ’Dit werkt soepel. Hier heb je zelf plezier in. We krijgen de lengte om het beste materiaal te gebruiken. De Roeck wil gewoon een mooi schip en dat straalt ook uit naar onze medewerkers en onderaannemers.’ ‘Het schip is uitgerust als duwschip. Er hangt een buis onder van 1,85 meter. Hydraulische lieren op het voordek. We hebben ons eigen Veka-stuurwerk kunnen plaatsen. Tijdens de proefvaart zijn de stuurtijden makkelijk gehaald met lage stuurdrukken, wat zorgt voor minder slijtage. Het geluidsniveau in machinekamer, slaapkamers, woonkamer en keuken is ruim voldoende.’ De uitvoering van de machinekamer is Veka-kwaliteit. Dat betekent schitterend vakwerk. De Cummins QSK60 is op het moment de krachtigste motor in het Cummins-scheepvaartprogramma. Het is een 1492-1716 kW sterke motor die zich al bewezen heeft in de zware mijnbouw, voor graafmachines en als generatoraandrijving. Het ontwikkelingsteam van Cummins heeft goed geluisterd naar rederijen en scheepsbemanningen om alle mogelijkheden van de QSK60 te doorgronden. De Quantum System elektronica optimaliseert de brandstofinspuiting voor een lagere emissie, reductie van roetvorming en van het brandstofverbruik. Conventionele smeeroliefilters zijn vervangen door het Eliminator-oliefiltersysteem, waardoor op onderhoud en afvalverwerkingskosten bespaard wordt. Er is een Centinel-smeeroliesysteem dat garant staat voor een constante kwaliteit, waarbij verversing pas na vierduizend draaiuren noodzakelijk is. Dit systeem doseert, afhankelijk van de motorbelasting, een afgepaste verse smeerolie-eenheid. Tegelijkertijd wordt dezelfde hoeveelheid gebruikte smeerolie aan de motor onttrokken. Door deze automatisch met de brandstof te vermengen en te verbranden wordt op onderhoudskosten en afvoerkosten bespaard. Als belangrijk voordeel bereikt deze in Engeland gemaakte motor met gebruikmaking van de omschreven systemen een langere standtijd voor revisie nodig is. Extravagante keuken De QSK60 is op het moment de krachtigste motor in het Cummins-scheepvaartprogramma. Die op de Isabelle levert 2200 pk. De Isabelle is een gesloten schip. Met luiken, wagen en voormast van Blommaert. Werkina was verantwoordelijk voor de elektrische installatie. De scheepsschroef met een diameter van 1810 millimeter is van AMW- Marine. Kampers heeft een T- model stuurhut (7000 x 5000 millimeter) geleverd. De Radio Holland Sigma line is gevat in kersenhout, uitgevoerd door Johan de Leeuw. De medewerkers van De Leeuw maakten in combinatie met de extravagante keuken van Keukenline een goede beurt bij mevrouw de Roeck. Nog even en de Isabelle steekt van wal en gaat in de vrije vaart. Op 18 april is de proefvaart voorzien voor het behalen van het duwcertificaat. Freddy’s ervaring met Veka Werkendam: ’In het geval wij het nog eens moesten overdoen, zouden wij er direct teruggaan.’

Binnenvaartkrant