Views
4 years ago

2005-03

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Februari
  • Schepen
  • Vaart
  • Schip
  • Rotterdam

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 1 FEBRUARI 2005 Gevraagd voor M.P.S. Rembrandt van Rijn Stuurman *** Matroos i.b.v. dienstboekje U beschikt over goede omgangsvormen en heeft voldoende ervaring in betreffende functie. Wij bieden een gezellige werkomgeving en goede arbeidsvoorwaarden. Interesse? Neem contact op met Dhr. Van Hengst. Feenstra Rijn Lijn BV Rijnkade 42 • 6811 HB Arnhem 0653-125546 of 026-4452805 Gevraagd op ms Modena Matroos i.b.v. dienstboekje Int. vaart / Donau vaart Loon volgens CAO Tel. 06-29 537616 Gezocht: MATROOS i.b.v. dienstboekje met aant. Matroos voor int. vaart op m/s Limbo 0653-901511 of 0049171-5111011 GEVRAAGD: Matroos op m.t.s. "Majestic", 14 dgn op/14 dgn af. Loon n.o.t.k. Stuurman i.b.v. Rijnpatent op m.t.s. "Majestic", 14 dgn op/14 dgn af. Loon n.o.t.k. Tel. 0653-976356 / 0049-1716065931 EINIGE, WENIGE POSITIONEN SIND NOCH FREI ! Wir, Grand Circle Cruise Line sind eine der führenden Anbieter von Flusskreuzfahrten in Europa. Unseren amerikanischen. Gästen bieten wir einen sehr hohen Qualitätsstandard. Zur Zeit betreiben wir eine Flotte von dreizehn 4* und 5* Schiffen auf Rhein, Main, Donau, Mosel sowie Holland und Belgien. Zur Verstärkung des Nautischen Teams suchen wir per sofort einige: KAPITÄNE Mit Rhein und/oder Donaupatent sowie Radarpatent Wir bieten Ganzjahresanstellung, Nettomonatslohn, 13. Gehalt, Bonussystem, grosszügige Trinkgeldregelung, alle sozialen Leistungen, flexible selbständige Freizeitregelung im Team, Karriere- und Weiterbildungsmöglichkeiten und vieles mehr. Gerne erwarten wir Ihre aussagekräftige Bewerbung mit Foto. GRAND CIRCLE CRUISE LINE GMBH Debora Zamuner Gerbergasse 13 Postfach CH-4001 Basel Phone: 0041-61-260 26 12 FAX: 0041-61-260 26 00 E-mail: dzamuner@gtc.com SCHEEPS- BETIMMERING OOK JACHT- BETIMMERING Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV Molenvliet 65, 3335 LH Zwijndrecht Telefoon (078) 610 39 39 Gevraagd Matroos met tanker-ervaring Int. Vaart 2/2 Tel. 06-51-416201 Gevraagd een gemotiveerde Matroos/Stuurman met tankerervaring vaarsysteem 14/14 vrije kost en reizen Tel. 06-53 466043 www.duwbakken.nl R & I WITJES ADBEMAR UITZENDBUREAU b.v. Op zoek naar een nieuwe uitdaging in de Binnenvaart? Wij hebben diverse mogelijkheden voor u, afloswerk maar ook vaste dienstverbanden. Per direct zoeken wij: Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Telefoon : 078-619 4342 Fax : 078-619 4866 E-mail: uitzendbureau@mercurius-group.nl GESUCHT ! Eine Stelle als Decksmann. 0049-16095228372 TE KOOP appartement Maasbracht Kruchterhoek 14, 3 jaar oud, nabij de haven. 0475-462589 LL MATROOS ZOEKT WERK ... in de binnenvaart, 2 jaar ervaring, meerdere lasdiploma's co 2, electrisch. Motorkennis dieselmotoren, mis nog een paar maanden vaartijd voor matroos. Tel. 0031-625188630 De raai 16, 6916 DL Tolkamer Tel. 0316-541280 / Fax 0316-544451 Mobiel: 0653-681317 / Dekatel: 12288 ” RUYVEN” MATROZEN / STUURLIEDEN I.b.v. een dienstboekje I.b.v. Rijnpatent en / of Groot Vaarbewijs Voor informatie: Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht, the Netherlands Aangeboden: 2800 T 105 x 11.40 bj 1995, 1450 pk 1300 T 85 x 8.20 x 2.70 bj 1965, 1100 pk bj 2003 1097 T 80 x 8.20 x 2.50 bj 1960, 954 pk bj 2000 1680 T 85 x 10.50 x 2,80 bj 1970 , 1050 MWM 850 T 67 x 8.20 x 2.53 bj 1956, 620 pk 875 T 67 x 7.20 x 2.60 bj.1962 , 680 pk Caterpillar 973 T 67 x 8.20 x 2.57 bj 1960, 548 Caterpillar Mbs. 1050 T 80 x 8.10 x 2.45 bj 1970, 720 pk evt met werk Mbs 1400T 85 x 8.20 x 3.18 bj 1965, 973 pk bj 2004 Topak 1 15 x 4.30 bj 1963 (ex parlevinker) Topak 3 20 x 4.85 bj 1996 (ex parlevinker ) Op diverse schepen is inruil mogelijk. Vast werk bespreekbaar. Nieuwbouw & Bemiddeling van drijvende materialen Vissersdijk 1a - Postbus 68 - 4250 DB - Werkendam Tel. 0183-505745 Dhr. B. Venema tel. 0653-535060 Fax 0183-505714 Dhr. R.B. Ruytenberg tel. 0620-136791 Mail: r.ruytenberg@planet.nl Dhr. R. Ruytenberg tel. 0653-157161 Mail: maritime@maritime.nl 2051) m/s afm 110x10.1x3.32m, bj 1976, 2604 ton, 1380 pk Cat, 1 ruim met schuifluiken. Boegschroef met 300 pk Gen., 185/65/35 Kva. Grote woning met 3 slk, nieuwe stuurhut, compleet met schip. 2064) m/s afm 100x9.5x3.03m, bj 1907/1979, 2000 ton, 1125 pk Cum. bj '97, 2 ruimen met Fr.kap luiken met hydr., 2650 m3, 108 teu, boegschroef met 600 pk, 17.5 en 27 kva Gen. Mooie woning met container stuurhut van '02. 2021) m/s afm 95x9.5x2.99m, bj 1965, 1808 ton, 1380 pk Cat, aluminium luiken met luikenwagen, boegschroef met 320 pk Daf, gen 20/50 kva, kruiplijn 6.3 met ballast 4.5m 2019) ms afm 82.2x10.06x3.02, bj 1966/2000, 1633 ton, 1000 pk Cummins bj 2000 Niessen schuifluiken, boegschroef 205 pk Scania, gen 12.5/5/27 kva, kruiplijn 5m met ballast 4.2m. 2066) ms 110x11.40x4.3m, bj 1975/1992, 3760 ton, 1775 pk Cat bj 2005, boegschroef Van Wijk 565 pk Cat, dubbele woning zeer netjes, container stuurhuis afm 4x5, geschikt om te duwen tot 186 mtr. 2126) duwbak afm 76.50x11.40x4m, bj 1989, 2481 ton, geen luiken, container 4 breed, denhoogte 1.80m, A.D.N.R., Van Wijk boegschroef 360 pk Daf, schroef 1 mtr. Nieuwbouw tanker 125x11.45x5.30 (4.00), levertijd september 2005. Voor meer info: www.ruytenberg.nl Tevens kunnen wij nieuwbouw duwbakken van 76.5/90/110m en middenvoorschepen aanbieden. Ook kunnen wij snel en voordelig nieuwbouwpontons, -splijtbakken of ander materiaal leveren tegen zeer scherpe prijzen. www.huizinga-snijder.nl Fax 00 31 183 500637 Email: galle@euromaritime.com Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 135m x 15m00 x 5m80, 5600 ton, 6870m3. Nieuwbouw Motortankschip, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m40 x 5m90/4m00, 3000 ton, 4000m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 13m50 x 5m30/3m80, 3500 ton, 4180m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motorvrachtschip,Type "Marina", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m65, 3000 ton, 3440m3, levering januari 2006. Diverse motorvrachtschepen 110m x 11m45 met en zonder luiken van recente bouwjaren. "Hendrik Jan jr", 3300 ton 1989, 110mx11m40x3m70, 3650m“, kopschroef Cummins 450 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 14m, Caterpillar 1600 pk bj. 1989 rev 2000. "Laguna", 2305 ton 1995, 105mx10m5x3m17, 2850m“, alu. Fr. kap met hydr. luikenwagen bj. 1995, kopschroef Caterpillar 500 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis met brug, autokraan 17m5 volledig hydraulisch, Caterpillar 1465 pk bj. 1995. "Michael Angelo", 2147 ton 1989, 109m50x9m50x3m05, 3100m“, alu. Fr. kap luiken met hydr/elec luikenwagen, kopschroef Caterpillar 450 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis, hydr. autokraan 15m, Caterpillar 1227 pk bj. 1989 rev. 2000 volledig. "Colline", 2000 ton 1972, 95mx9m50x3m20, kopschroef DAF 260, autokraan 9m, Caterpillar 1525 pk bj. 1998. "Philos", 1991 ton 1972, 105m15x9m52x2m87, 2262m“, 12 stuks pontonluiken op 1 stapel, kopschroef 400 pk, alu. container stuurhuis, MAK 1200 pk bj. 1972 rev. 1998. "Antigone", 1989 ton, 1979, 100mx9m50x2m94, alu. Fr. kap luiken met hydr. luikenwagen, kopschroef Daf 320 pk, nieuw container stuurhuis bj. 2002, elektrisch + nautisch compleet vernieuwd in 2002, Caterpillar 1521 pk bj. 1999. (Evt. inruil bespreekbaar) "Comienzo", 1915 ton 1909/1980, 90mx9m97x3m17, 2400m“, alu. rolluiken, alu. overzakbaar stuurhuis, kopschroef 2x Daf 260pk, Caterpillar 2x 632 pk bj. 1994 rev. 2002/2004. m.s. 1751 ton 1993, 85m90x10m5x3m14, alu schuif/stapel luiken, alu. containerstuurhuis, kopschroef Scania 335 pk, autokraan 14m, GM 1460 pk bj. 1993. "Portunus", 1725 ton 1957-1980, 84m95x9m45x3m15, 2100m“, alu. schuifluiken, kopschroef Cummins 320 pk bj. 1990, autokraan 12m, Caterpillar 1227 pk bj. 1991. "Niala", 1370 ton 1979, 90mx8m6x2m70, 2100m“, alu. schuifluiken, alu. overzakbaar stuurhuis bj. 2002, kopschroef DAF 380 pk, autokraan 14m, Caterpillar 1200pk + keerkoppeling, bj. 1992. "Wellington" 1287 ton 1965, 84m70x9mx2m51, 1830m“, alu. luiken, kopschroef 320 pk rev. 1998, autokraan 12m50, Mitsubishi 954 pk bj. 2000 (Evt. inruil bespreekbaar). "Leon", 1170 ton 1965, 80m8m2x2m72, 1700m“, alu. potonluiken stapelbaar, alu overzakb. stuurhuis, hydr. autokraan 9m, kopschroef DAF 320 pk, Deutz 545 bj. 1965 rev. 1999/2003. "Anna", 1097 ton 1960, 80mx8m26x2m50, 1550m“, alu. luiken met wagen, kopschroef Daf 220pk, 32 TEU, Mitsubishi 954 pk bj. 2000. "Logistiek", 971 ton 1963, 73m09x7m60x2m63, 1400m“, alu. luiken met luikenwagen bj. 2004, kopschroef Daf 300 pk, alu. stuurhuis, autokraan 15m, Deutz 930 pk bj. 1981 rev. 2003 "Irma", 921 ton 1957, 74m40x7m48x2m73, 1175m“, alu. schuifluiken, kopschroef Daf 260 pk, 1992 gerev. geplaatst, autokraan 9m75 bj. 1990, Mitsubishi 954pk bj. 2000. "La Liberté", 913 ton 1960/1981, 66m95x8m20x2m51, 1400m“, alu. luiken, kopschroef Daf 168 pk rev. 2003, autokraan 10m, Cummins 811 pk bj. 1984 rev. 2000. (evt. inruil oude Kempenaar of Spits mogelijk). "Favoriet", 820 ton 1966, 67mx7m20x2m62, alu. luiken met alu/rvs luikenwagen bj. 1998, kopschroef Daf 320 pk bj. 1992, overzakbaar stuurhuis met alu. ramen, autokraan 15m50, Caterpillar 730 pk bj. 2000. "Tertia Cura", 752 ton 1962, 65m45x7m14x2m49, 1125m“, alu. schuifluiken, kopschroef 1050mm, autokraan 15m bj. 2001, Caterpillar 548 pk bj. 1998 (evt. inruil oude Kempenaar of Spits mogelijk). "Antares", 707 ton 1959, 57mx6m64x2m61, 1050m“, alu. schuifluiken, kopschroef Cummins 100 pk, 2x 180 pk GM, bj 1981/1988 rev. 2002 volledig. "Viking", 542 ton 1930, 51m09x5m85x2m77, 675m“, alu. Fr. kap luiken met luikenwagen bj. 2002, kopschroef Mitsubishi 105pk, stalen overzakbaar, stuurhuis met alu. ramen, autokraan 8m, Caterpillar 480 pk bj. 1999. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. NIEUWBOUW zowel casco als compleet schip

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 1 FEBRUARI 2005 Liefde tussen de bedrijven door Gelukkig is er nog genoeg plek voor de liefde tussen alle werkzaamheden en verplichtingen door. Tenminste, als we Loesje moeten geloven. Wie was Loesje ook alweer? In de tachtiger jaren verwierf deze jongedame ongekende populariteit met het aanplakken van ideële posters met kreten als ‘Het lijkt simpel – En dat is het ook’ en ‘Initiatief zoekt nemer’. Loesje is uitgegroeid tot een organisatie met in Nederland zo’n 1100 leden en elf vaste medewerkers en is bovendien in meer dan 25 landen actief met het verspreiden van kritische, ludieke teksten als ‘Leven is meervoud van lef’ en ‘Wie over zich laat lopen is een stoeptegel’. Loesje zelf is een naam die verder niets betekent. De teksten komen van de medewerkers, de leden, via workshops of andere bijeenkomsten en via internet. Vaak wordt het publiek door ‘haar’ op deze wijze een net even andere zienswijze voorgeschoteld. Bijvoorbeeld als variant op de belerende overheidsbemoeienis in ‘Ha! Lachen baat de gezondheid en kan longkanker of hartklachten voorkomen’ of ‘Geniet nooit met mate’. Soms komt er een kreet uit die iedereen zou willen hebben bedacht: ‘Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn’. Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Voortouw Nieuws van het BVB Om hun eigen motto ‘Er wordt teveel abstract gedingest’ nog eens te onderstrepen, is er binnenkort in het schipperscentrum van het KSCC in Nijmegen een workshop voor schippersvrouwen om mee te denken over het thema liefde, in combinatie met hobby, het bedrijf, het beroep of misschien nog in andere toepassingen. Het BVB is gevraagd acht dames bijeen te brengen, bij voorkeur uit verschillende leeftijdsgroepen, die creatief mee willen werken aan Loesje. En voor wie nog niet genoeg heeft gelezen van het dametje uit Arnhem: www.loesje.nl. Aanmelden voor de workshop kan bij het BVB. Werkbezoek Op vrijdag 4 februari is er alweer een werkbezoek met leden van de Tweede Kamer. Onder andere de VVD-leden Hofstra en Dezentjé-Hammink nemen hieraan deel. De normale voorlichtingsactiviteiten van het BVB zijn voor dit jaar ook weer in gang gezet. Zo hield voorlichtster Lisette Booij bij de logistieke tak van het Nederlandse leger een voordracht over de mogelijkheden van transport over water. Belangrijk nu Defensie overweegt zijn vervoer uit te gaan besteden. Op 20 januari werd in het Educatief Informatiecentrum (EIC) in Rozenburg de nieuwe presentatiestand van de binnenvaart in gebruik genomen. Het bestaat uit een echte stuurhut met daarin verwerkt een aantal beeldschermen waarop een spel kan worden gespeeld: het varen met een binnenschip. Dit uitdagende spel werd in de vorige Binnenvaartkrant geïntroduceerd. Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl BUREAU VOORLICHTING BINNENVAART PREPENSIOEN IN DE BINNENVAART Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Wärtsilä neemt de service-activiteiten van Deutz over voor middelgrote en grote scheepsmotoren. Dat hebben de fabrikanten vorige maand bekend gemaakt. Ze verwachten de operatie uiterlijk in april af te ronden. De overname kost Wärtsilä 115 miljoen euro. Het bedrijf gaat voor de middelgrote en grote scheepsmotoren van Deutz wereldwijd de onderdelen, reparaties en het onderhoud verzorgen. Ongeveer tweehonderd Deutz-medewerkers verspreid over de hele wereld gaan mee over. De merknaam Deutz Marine blijft gehandhaafd. Volgens Wärtsilä’s bestuursvoorzitter Ole Johansson past de transactie in de uitbreiding die zijn onderneming de afgelopen jaren al realiseerde op servicegebied. Zijn Deutz-collega Gordon Rikse zei in een toelichting: ‘De overdracht van Uw inzending moet uiterlijk 09 FEBRUARI 2005 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: BRUG RAVENSTEIN OVER DE MAAS Naam: P.J.A. Poppelier Plaatsnaam: Ewijk Scheepsnaam: - Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land in Zicht prijsvraag. Wärtsilä neemt service Deutz over Jowi sleepschip na machinekamerbrand Het containerschip Jowi van Henk Wanders kampte zaterdagmiddag 22 januari op de Rijn ter hoogte van Rhens met een hardnekkige brand in de machinekamer. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. De brandweer moest er wel aan te pas komen. ‘We hebben het eerst zelf geprobeerd met de CO2-installatie, maar we konden de brand niet meester worden,’ aldus Henk Wanders. Dus moest de brandweer langszij komen. Die had ook problemen om het vuur uit te krijgen. Ze zetten er een brandslang op maar dat hielp ook niet direct. Uiteindelijk lukte het met een schuimlaag.’ Wanders zelf wijt het ontstaan van de brand aan het in aanraking komen van brandstof met de hete blower van een aggregaat. ‘Het was naderhand moeilijk te zien waar het begonnen is.’ Het aggregaat is het enige dat echt in brand stond. ‘Maar door de gigantische warmteontwikkeling is er wel veel schade ontstaan. Vooral aan de elektrische bekabeling.’ De beschadiging aan de bekabeling was tevens de reden dat Wanders niet het risico wilde nemen nog met de Jowi verder te varen. ‘We hebben het ook niet geprobeerd; ook voor de eigen veiligheid.’ Anton de Velde van het containerschip Bolero bood aan de Jowi mee terug te nemen naar Rotterdam. ‘De WSP was bereid een Genehmigung uit onze maritieme service-activiteiten is het slot van de herstructurering in de markt van middelgrote en grote motoren. Hierdoor zijn we in staat ons volledig te concentreren op onze kernactiviteiten: compacte motoren en power systems. Zowel de klanten als de medewerkers van Deutz’ maritieme service zullen profiteren van de overdracht naar een internationaal vermaard bedrijf als Wärtsilä.’ te schrijven voor dat transport. CCS (de containeroperator van de Jowi, red.) regelde dat de lading er op de Deltaterminal kon worden gelost. De Bolero was onderweg naar Antwerpen maar heeft ons bij de Deltaterminal gebracht.’ Maandag werd de Jowi door de sleepboot Limburgia naar Dolderman in Dordrecht gesleept. De Jowi als sleepschip. ‘Dat was pure nostalgie.’ De schade is nog niet geheel opgemaakt. ‘Ik weet hoe duur het slepen en schoonmaken kostte en er moet een nieuw aggregaat komen. Maar er komt ook nog eens twee à drie kilometer bekabeling bij. We liggen hier nu een week en ik hoop met vier weken weer te varen. Ja, dat is een gigantische strop.’

Binnenvaartkrant