Views
3 years ago

2003-13

  • Text
  • Jaar
  • Juni
  • Binnenvaart
  • Pompen
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Schip
  • Schepen
  • Adverteren
  • Rotterdam

PAGINA 20 17 JUNI

PAGINA 20 17 JUNI 2003 Blankenstein 150 7943 PE Meppel Tel.: 0522 24 36 00 Fax: 0522 24 36 99 Ook vof Keijzer-Goudriaan koos voor de EFM onderlinge schepen verzekering u.a. en verzekerde het ms Damina-K bij ons. Wij wensen het schip en bemanning een behouden vaart www.efmverzekeringen.nl KB|RCD H.I. Ambacht De Veldhoven 37 KB|RCD Werkendam Biesboschhaven Noord 10 T 0183 50 02 17 F 0183 50 02 09 Marcel 06 - 54 32 65 02 Theo 06 - 11 00 02 37 Rene 06 - 51 34 33 94 E info@kbrcd.nl Vof Keijzer-Goudriaan namens het hele KB|RCD team veel succes en een behouden vaart • Accountants en Adviesbureau Voor een grenzeloos & waterdicht advies De volledige afbouw van het ms Damina-K werd door ons verzorgd. Wij wensen vof Keijzer-Goudriaan een goede en behouden vaart. Postbus 61 2920 AB Krimpen aan den IJssel Middelland 59 2931 AK Krimpen aan de Lek Telefoon (0180) 551311 Telefax (0180) 510946 Wij verzorgden i.s.m.. Werkina Werkendam bv de electrische installatie aan boord van het ms Damina-K en feliciteren Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie bv met de oplevering van het schip en wensen familie Keijzer-Goudriaan een behouden vaart. AVELINGEN-OOST 6, 4202 MN GORINCHEM POSTBUS 10, 4200 AA GORINCHEM TELEFOON 0183 - 63 29 55 TELEFAX 0183 - 69 05 64 WWW.STRAGO.NL Scheepswerf H. POPPEN ZWARTSLUIS BV ** vanaf 1/2 juni** hellingcapaciteit 110 meter Bouwer van het verlengde gedeelte -19 meter- van het ms Damina-K. Wenst het Damina-K en haar bemanning een behouden en succesvolle vaart! Zwartsluis, Zomerdijk 64 Telefoon (038) 386 74 96 Telefax (038) 386 69 49 scheepswerf.poppen@planet.nl www.scheepswerfpoppen.nl Rabobank Lek en IJssel wenst familie Keijzer met het ms Damina-K een behouden vaart Rabobank Lek en IJssel Marathon 9, 2924 XC Krimpen a/d IJssel Postbus 2531, 2940 AA Lekkerkerk T. : ( 0 1 8 0 ) - 6 6 6 1 6 0 F. : ( 0 1 8 0 ) - 5 1 9 6 7 8 www.lek-en-ijssel.rabobank.nl E-mail: bedrijven@lek-en-ijssel.rabobank.nl Dutch Marine Trading b.v. Op het ms Damina-K leverden wij de ankerlieren, ankers en kettingen. Dutch Marine Trading b.v. Tel: 0183 - 506989 Fax: 0183 - 663795 office@dmt-sales.nl www.dmt-sales.nl Wij wensen vof Keijzer-Goudriaan een goede en behouden vaart. Gerben Donselaar: 06 - 20603528 Andre Schelling: 06 - 51506069

PAGINA 21 17 JUNI 2003 Damina-K: al verlengd vóór eerste vaart Het casco van de Damina-K is een van de twee casco’s die Combi International uit Raamsdonksveer kocht van de ponton die in september 2002 uit China in ons land arriveerde. Het 86 meter lange casco is bij scheepswerf Poppen in Zwartsluis verlengd tot 105 meter. Het multifunctionele schip, eigendom van Leen Keijzer, kan zowel droge lading als containers vervoeren. De Damina-K is in opdracht van Combi International afgebouwd bij machinefabriek Smits in Krimpen aan de Lek. Door Jan Hoek Familie Buijks is al zo’n twintig jaar actief betrokken bij de verkoop van binnenvaartschepen. In die periode participeerde ze bij de bouw van ongeveer honderd schepen, voornamelijk droge lading. Sinds 2001 is de familie Buijks actief onder de naam Combi International. Het bedrijf is gevestigd in een fraai pand aan het Keizersveer, waar voorheen het Protestants Militair Tehuis was gevestigd. Jan Buijks: ‘Onze kracht is dat we als handelsmaatschappij schippers een compleet schip aan kunnen bieden, inclusief inruil van hun oude schip. De schepen die door ons worden ingekocht, worden zo mogelijk direct weer ingezet.’ Het vorige schip van familie Keijzer, de Stelvio, is door Combi International ingenomen. ‘Bij de verkoop van schepen werken wij nauw samen met scheepsmakelaardij Roelofs & De Bot uit Lobith-Tolkamer. Onze jarenlange ervaring op het gebied van nieuwbouw heeft er voor gezorgd dat diverse klanten niet eenmalig een schip bij ons hebben besteld, maar soms al drie of vier keer. Dat betekent in ieder geval dat ze tevreden zijn over onze werkzaamheden, want anders kwamen ze beslist niet bij ons terug.’ ‘We hebben inmiddels ook het tweede Chinese casco verkocht; deze week begint de afbouw daarvan bij Koedood Dieselservive in Hendrik Ido Ambacht. Voor 2004 staan diverse nieuwbouwschepen op stapel, waarvan de casco’s inmiddels zijn besteld in het buitenland,’ aldus Jan Buijks. Govert Smits van Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie in Krimpen aan de Lek is het met Buijks eens. ‘We hebben het casco ietwat gerekt en gestrekt, maar het viel enorm mee. De Chinezen hebben gewoon een goed casco gemaakt. Omdat een casco voor een ander schip door een buitenlandse werf te laat werd aangeleverd, hebben we de Damina-K er eigenlijk tussendoor afgebouwd. Na controle op eventuele transportschade is het casco eerst naar Zwartsluis vervoerd, waar het bij Poppen is verlengd van 86 naar 105 meter. Daarna hebben we bij ons in anderhalve maand tijd de volledige afbouw gedaan. De afbouw van het schip met uitgebouwde beun is dan ook vlot verlopen en alles is in goede harmonie gegaan.’ Scheepsreparatie- en konstruktiebedrijf EBR heeft het stuurhuis van vijf meter breed en 4,25 meter diep compleet met twee zijbordesjes en overzakbare bovenbouw geleverd. De lessenaar met nautische apparatuur is geleverd door Alphatron. (foto’s de Binnenvaartkrant) Ook de tweetraps hefkolom met een stijghoogte van 7,70 meter en de bijbehorende hydrauliek komt van het bedrijf uit Lage Zwaluwe. Van Blommaert komen de aluminium Friesche kapluiken (type FRK 8600/2400/2,5 patent) en de hydraulische luikenwagen (type HLW 9/5000). Bij Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie blijft het druk met nieuwbouw. Afgelopen zaterdag werd de Damina-K opgeleverd. Van Ballegooy Scheepstechniek in Moerdijk heeft de boegschroefunit en het elektrische systeem geleverd. De motor daarvoor komt bij Cummins vandaan. Het bedrijf is in 1984 opgericht door Wilbert van Ballegooy en heeft door de jaren heen zo’n 1300 boegschroeven geleverd en geplaatst. Niet alleen in Europa, maar ook daarbuiten. Bert van Balkom, bedrijfsleider bij Van Ballegooy, zegt verder over de activiteiten: ‘Wij leveren boegschroefinstallaties van 56 tot 900 pk. Naast nieuwe motoren kunnen wij ook gereviseerde (CCR-)motoren leveren. Op die manier zijn wij in staat voor een bijzonder concurrerende prijs complete boegschroefinstallaties te leveren. Sinds vorig jaar zijn we DAF-dealer voor de industrie. Daarnaast leveren we de voortstuwingsmotor BD 1260. Op het gebied van boegschroefmotoren ben ik van mening dat DAF het merk is dat het best geschikt is voor deze toepassing.’ Service Centrum Moerdijk Naast de verschillende typen boegschroefinstallaties heeft Van Ballegooy nu ook een Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie BV Volledige technische afbouw Combi International BV Levering complete schip Scheepsmakelaardij Roelofs & De Bot BV Bemiddeling aankoop casco en verkoop van het vorige schip Rabobank Lek en IJssel Financiering DMT Dutch Marine Trading b.v. Ankerlieren ankers en kettingen Rafa Scheepsramen Scheepsramen onder keur van o.a. GL, Lloyds, BSI, DNV e.a. Novetec Machinekamerventilatie en explosieveilige ruimventilator(en) Dacom Telecommunicatie BV TravelVisionModi satelliet antenne en telefooninstallatie Windex Engineering BV Airconditioning en ventilatie machinekamer Geveke Motoren BV 1 x Caterpillar voortstuwingmotor, type 3512B DITA electronic, met een vermogen van 1380 pk bij 1600 omw./min. EBR BV Alu. overzakbare stuurhuis met hefbeweging EFM onderlinge schepenverzekering u.a. Verzekering Alphatron Marine B.V. 2 x kleurenradar JMA 608 TFT radar, JRC, Alphapilot, digitale automatische piloot, Alphaturn bochtaanwijzer, Alpharudder roerstandaanwijzer, Alphanav echolood, Alphacall intercom incl. posten, 3 x Alpacom marifoons in MC uitvoering, (D)GPS 112/212 ontvanger JRC, Computer incl. 15 "TFT dimbaar inbouwscherm HO Beerens b.v. 2x BX-deur, stuurhuistrap, spiegels en steunen Hi-Safe Systems FM 200 brandblusinstallatie De Waal Machinefabriek - Scheepstechniek BV ballastpomp als standaardproduct. ‘Het grote voordeel van deze pomp is dat de pomp naast het ballasten, dankzij een heel lage inbouwhoogte, tevens het ruim geheel kan leegmaken. Standaard bouwen we de ballastpomp met een schroefdiameter van 350 millimeter en een vermogen van 7,5 kW, maar de pomp is ook te leveren met een 11 kW motor. Het debiet van type 350/75 is 1100 kuub per uur. Overigens hebben we ons conventionele kanaalsysteem uitontwikkeld en starten we met de verkoop daarvan. Ik ben ervan overtuigd dat dit technisch gezien een bijzonder mooi product is geworden,’ stelt Van Balkom. Van Ballegooy Scheepstechniek zal tezamen met De Groot Motoren uit Dordrecht Schroefasinstallatie Rubber Design BV Flexibele opstelling motor en woning KB / RCD administratie- & Advieskantoor Accountant Cummins Diesel BV 2 x Cummins generatormotor type DGCB (G15) elk 65 kVa, boegschroefmotor type N14 van 535 pk Scheepswerf H. Poppen Zwartsluis BV Bouwer van het verlengde gedeelte 19 meter Strago Electro Installatietechniek b.v Elektrische installatie i.s.m. Werkina Werkendam bv Werkina Werkendam BV Leverden i.s.m. Strago Elektro Installatietechniek b.v : complete electrische installatie, incl. 2- draads data besturing, monitoring systeem met touch screen bediening, Orlaco camera systeem, Tresco kaartplotter en complete airco installatie Blommaert bvba Aluminium Friesche kapluiken type FRK 8600/2400/2,5 patent, hydraulische luikenwagen type HLW 9/5000 v. Ballegooy Scheepstechniek boegschroefinstallatie type 1000, vermogen 535 pk Verveer Scheepsbetimmeringen B.V. Complete betimmering inclusief lessenaar Unisol Isolatietechniek BV Isolatie woning en uitlaatgassystemen Delta Bunkerstation Dordrecht Esso smeermiddelen, gasolie, scheepsinventaris en Jeannau bijboot ExxonMobil Lubricants Marine Esso smeermiddelen Scheepswerf Gelria BV Tussenbouwer van het verlengde deel gaan uitmaken van Service Centrum Moerdijk. Van Balkom zegt tot besluit: ‘Op dit moment is ons bedrijf verdeeld over twee locaties in Moerdijk. Om bij de locatie aan de insteekhaven Roodevaart te komen, kunnen schepen die breder zijn dan 7,20 meter niet door de sluis. Aan de Havenkant beschikken we echter over een walmuur met een lengte van 150 meter. Op dat terrein willen we over maximaal een jaar gaan starten met nieuwbouw, zodat we alle activiteiten van Service Centrum Moerdijk straks op één locatie kunnen concentreren. Het is een prachtige stek op een kruispunt van vaarwegen waar alle vaarverkeer tussen Antwerpen en Rotterdam langskomt.’ Wie leverden aan het ms Damina-K gedeelte (19 meter) DAP Barging BV Bevrachting Gommers bv Bevrachting Blokland Non Ferro BV Beunkoelers A.van der Velden besturings systeem type SP 2000, roeraandrijving type 2 DWK 6080/35 en roeren type Hydraudynamische profiel roeren HD 195 Speedheat Vloerverwarming Veth Motoren Veth ballastpomp Aquamar UV waterzuiveringsinstallatie Nelf Lakfabrieken Coating Baars Werkendam Complete stoffering Tyco Integrated Systems BV Brandblusinstallatie Dekatel Nederland / Autena Marine Telecommunicatie en automatiseringsapparatuur Keukenline Keukens Mijnster - Zwijndrecht Tegelwerk LCV installatiebedrijf bv Sanitaire installatie Tio BV Uitlaatgassendempers Antwerpse Motorenwerke BV Reintjes keerkoppeling Wartsila Propulsion Netherlands B.V. Schroef en straalbuis IHC Lagersmit Schroefaskokerafdichtingen Zwets Pompen Werkendam 11kW ballastpomp / algemene dienstpomp, 15kW dekwas/bluspomp, 7,5kW algemene dienstpomp,2x 1,5kW versnijdende zelfaanzuigende zwartwaterpomp,2 x1,8 kW 400V EEXD vuilwaterklokpomp, 2 x0,25kW 400V hydrofoorpomp, 1,5kW gasolietrimpomp

Binnenvaartkrant